Napisano 6 Czerwiec 200618 l wciąż nie rozumiem dlaczego po przerobieniu wielu tutków mój model nie wyglądają realistycznie wszelkie uwagi mile widziane.
Napisano 6 Czerwiec 200618 l Witam na forum. :) Miło , że jako jeden z niewielu przeczytałeś regulamin. Po przerobieniu wielu tutków Twój model nie wygląda realistycznie bo renderujesz scanline'em.Ot cały sekret.Zmień na Vray czy Maxwell i przerób następne wiele. Pozdrawiam.
Napisano 6 Czerwiec 200618 l Autor Super dzięki :PP czyli caly sekret to vray?? a co do modelu jakies sugestie propozycje?
Napisano 6 Czerwiec 200618 l co do modelu to tudno cokolwiek powiedziec bo jest bardzo niewyaźny. zrenderuj sam model bez tła to wtedy bedzie lepiej widac
Napisano 6 Czerwiec 200618 l Po przerobieniu wielu tutków Twój model nie wygląda realistycznie bo renderujesz scanline'em.Ot cały sekret.Zmień na Vray czy Maxwell i przerób następne wiele.. Moim zdaniem to nie prawda na V-ryju grafa sie ni konczy a juz napweno nie rozpoczyna :O twojemu mieczykowi moim zdaniem brakuje : -dobrych matereialow -lepszego cieniowanie (scaneline wystarczy w 200%) -lepsze texturki bo sam model moze byc - i chyba lepszego swiatla (podkreslam swiatla nie patyka z glowem) na sama wiazke. hmm no moze nie koniecznie mam 100% racji z wyzszoscia swiatla nad glowem w tym przypadku bo kiedys klucilem sie z kumplem na dokladnie ten temat i postanowilismy zrobic takiem mieczyki okazalo sie ze on siedzial nad tym 15 min i zrobil ta wiazke glowem, a ja siedzialem prawie caly dzien przechodzac przez caly chelp odnosnie swiatla i bawiac sie ustawieniami, efekty? oczywiscie moj mieczykl wygladal lepiej :D ale prawda jest taka ze nie o wiele lepiej. oczywiscie bralismy tylko pod uwage proste renderki bo oczywiscie uzycie swiatla punktowalo by np przy jakies animce... pozdrawiam
Napisano 6 Czerwiec 200618 l Matys - chodzi mi ogółem ...przez pojęcie vray rozumiałem opanowanie vraymtl (czyli materiałów vraya) które w połączeniu z prostym GI i vrayowym skylightem już tworzą coś duużo ładniejszego.W scanlinie się da , pokazał nam to już kilka razy pradpita z tego forum :) Jednak wymaga to wiele czasu i wysiłku ...w vrayu czy maxwellu dużo mniej a zakres możliwości nieporównywalnie większy.Mental też może być , starczy się wyuczyć. Model ma co mieć musi , więc mu nic nie zarzucę.Tu ważna teraz jest kwestia ładnej prezentacji na którą scanline nie pozwala za bardzo.Wcale nie napisałem że na vrayu się zaczyna czy też kończy grafika, to była jedynie sugestia która , jak uważam , wyszła by mu na dobre. :) Pozdrawiam.
Napisano 6 Czerwiec 200618 l można też użyć bardziej intuicyjnego i zintegrowanego wraz z maxem Mental Raya :D
Napisano 6 Czerwiec 200618 l chveti spoko zgadzam sie z Toba (no moze nie w 100%) ale nie bede sie zastanawial o co Ci moglo chodzi, rozliczam z tego co napisales i co bezposrednio z tego wynika. I na takiego posta musialem zareagowac, gdybys odrazu napisal to w takiej formie to naprawde o wiele wiecej wnosi i merytorycznie jest poprawnie. tak czy inaczej nie zgodzil bym sie ze scaneline wymaga duzo czasu i wysilku, jest raczej prostszy(mniej opcji) i szybszy (czas renderowania), tylko efekty sa slabsze. teraz malutki offtop... wazen jest tez zeby wiedziec co sie robi, byl kiedys watek gdzie ludzie renderowali jakas scene na wlasnych ustawieniach v-reya i podawali parametry. aspekt treningowy rozumiem ale podawania parametrow nie czaje. domniemane skutki: ludzie na palke wycinaja ustawienia i wklejaja do swojej scenki nie koniecznie wiedzac co i jak dziala. a chyba nie o to chodzi. v-ray to potezne nazedzie i niewatpliwie efektowne, ale przez to ludzie troszke zapominaja o innych aspektach dobrej grafy. (to nie jest zadne oskarzenie tylko wlasna konkluzja).
Napisano 7 Czerwiec 200618 l nie wyglada realistycznie poniewaz jest slaby render, materialy i oswietlenie, glow tez za ciekawy nie jest, pozdr
Napisano 7 Czerwiec 200618 l można też użyć bardziej intuicyjnego i zintegrowanego wraz z maxem Mental Raya :D hmm.. niesądze aby to był dobry pomysł :P //nie bij tweety żart :p może dlatego że zbyt mało modeli zrobiłeś w swoim życiu >? :D
Napisano 7 Czerwiec 200618 l Autor nie wiem uzyłem vray'a i nie wyglada to dużo lepiej... no trudno posiedze nad tym jeszcze zobaczymy co z tego wyjdzie //tak a propo czy mental ray nie wypada słabiej w zestawieniu z vray'em(jeżeli mozna tak to porównać)
Napisano 7 Czerwiec 200618 l //tak a propo czy mental ray nie wypada słabiej w zestawieniu z vray'em(jeżeli mozna tak to porównać) nie próbuj tego porównywać bo rozpocznie się dyskusja o wyższości świąt bożego narodzenia nad wielkanocnymi. oba renderery są dobre lecz należy umiec się nimi posługiwać. to, że wyrenderowałeś coś vrayem nie oznacza że z założenia ma wyjśc super.
Napisano 7 Czerwiec 200618 l ty tu sie Tweety tak nie broń :P Richie jeszcze poszukaj tutków do vraya pewnie chodzi ci o indirect ilumination ;) ale naprawde potrzeba troszke czasu i prób.
Napisano 7 Czerwiec 200618 l nie wygląda realistycznie bo renderujesz scanline'em.Ot cały sekret.Zmień na Vray czy Maxwell i przerób następne wiele. a mialem napisać, żeby nie pisał noobowi takich rzeczy, bo to sie zle skonczy :/ teraz chlopak pewnie mysli, ze wystarczy zmienic renderer i z biednego obrazka od razu otrzymać superrealistyczną grafike... moze najpierw skup sie na samym modelingu, a dopiero potem zacznij robic shadery i dopieszczać oswietlenie (chyba ze nie zamierzasz juz nic wiecej modelowac...)
Napisano 7 Czerwiec 200618 l Twoj model nie wygląda realistycznie i to nie przyczyna renderu bo w scanline mozna naprawde fajnie zrenderenowac np uzywając zaawansowanego oswietlenia Light Tracer i cieni np ray traced ale przeciez tutaj u ciebie model jeszcze trzeba domodelowac bo widac ze nałozyłes nieciekawą texture no i jakis tam pierwszy lepszy kolor imitujący "matowe srebro" najlepiej sobie potestuj ustawienia z shaderami jakimis cieniami na prostym modelu zebys miał jakis zarys i zebys dochodził do tej realistyki :] Powodzenia [+] Jak renderenujesz vrayem to uzywaj jego swiateł i materiałów.
Napisano 7 Czerwiec 200618 l Shalivan: ja sie nie bronię. mogłem napisać, że Mental jest da best ale nie było by to zgodne z prawdą. każdy renderer jest dobry zależy tylko to od stopnia opanowania jego funkcji i zaawansowania zaplecza technicznego użytkownika. ot i wsio haraszo. :]
Napisano 8 Czerwiec 200618 l Autor hcpiter3d:+] Jak renderenujesz vrayem to uzywaj jego swiateł i materiałów. w tym renderze są użyte materiały i światlo z vray'a.
Napisano 8 Czerwiec 200618 l (...)mogłem napisać, że Mental jest da best ale nie było by to zgodne z prawdą.(...) wreszcie tweety , wreszcie ;] Ja się nie kłócę że to tylko i wyłącznie render...ale wiemy że scanline nie wyciśnie nawet 10% mentala ;] Richie , wejdź w zakładkę global switches - odznacz default lights (czyli podstawowe światła maxowe [ z viewportu]) , następnie Indrect Illumiation (GI) daj on. W Vray Irradiance map ustaw sobie Current Presset na przykład na Medium (to jest stopień jakości Irradiance'a).Dla wygody w Options obok polecam zaznaczyć Show calc. phase (daje podgląd na liczenie).W Vray Environment włącz Skylight (czyli oświetlenie z vrayowego nieba) i zmień kolor na przyład na biały. Wyrenderuj postawione na jakimś planie.Lepiej? Nie jest to zaawansowane oświetlenie ale pewnie Twój render będzie ładniejszy.Nie zapomnij też o materiałach ...jeśli będą niedopracowane to nie może być ładnie.Zmień ze standarta na Vray Mtl i kombinuj :) Pozdrawiam.
Napisano 8 Czerwiec 200618 l wreszcie tweety , wreszcie ;] chociaż raz ktoś się cieszy jak kłamię :D jeszcze jedno: można by zobaczyć siateczkę tego modelu? imo wydaje mi się, że zamiast bawić się rendererem powinieneś popracowac napierw nad modelem tego miecza. Pozdrawiam
Napisano 8 Czerwiec 200618 l Autor ok wrzuce wszystko jutro...chveti dzieki za pomoc. choc jak włączylem w ustawieniach indirect ilumination tez troche sie poprawiło fakt musze jeszcze posprawdzać ustawienia. //No cóż mma nadzieje ze nie bede musial pisac takich postow jak ten w ktorych przyznaje ze moja wiedza jest niewielka:P
Napisano 10 Czerwiec 200618 l Autor ok sory ze dopiero dzis ale wrzucam siateczke i najnowszy render:
Napisano 11 Czerwiec 200618 l Jako potencialny widz - slabo. Jako potencialny grafik - ujdzie lecz pare zastrzezen. Kolor czerwony to naprawde chybak z jakiegos buraka wziety :P Jezeli chcesz byc wierny GW to zrob tak jak oni. Tam glownie operacje swiatlem i bardzo nasycone kolory byly. Co do raczki , tam gdzies jest blad. Nie wiem ale jak widzalem miecz swietlny to nie bylo tych haczykow :D Powodzenia
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto