Skocz do zawartości

:::pecherzyki powietrza w szkle:::


dyonizoss

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zrób sobie kieliszki, Zrób też sobie małe "kuleczki", które będą imitowały pęcherzyki powietrza i umieść je we wnętrzu kieliszcza. I teraz możliwości są dwie (przynajmniej tyle przychodzi mi na myśl):

1. Wycinasz booleanem te "puste" przestrzenie i normalnie shader szkła.

2.Do kieliszka przypisujesz shader szkła z IOR'em 1,66 (chyba tyle jest dla szkła), a do tych kuleczek shader i teraz:

nie wiem dokładnie jak to było w maxwellu, jeśli jest tak jak w mentalu, że można ustawić IOR_out oraz IOR_in to ustawiasz IOR_in na 1,0, a IOR_out na IOR szkła, czyli 1,66.

 

Jeśli tak nie jest, to musisz sobie obliczyć ten współczynnik przy przejściu światła ze szkła do powietrza.

[edit]

Obliczyłem i wyszedł mi ten IOR dla kuleczek równy 0,6024096... (przy założeniu, że IOR szkła wynosi 1,666)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wycinasz booleanem te "puste" przestrzenie i normalnie shader szkła.

Nie koniecznie. Jako że boolean jest "dziwny" wystarczy flip normals i atache. I jest to metoda najlepsza, ponieważ wystarczy materiał szkła - nie trzeba liczyć IORów dodatkowych.

 

Tutaj scena zrobiona z użyciem tej metody ładne kilka lat temu na scanlinie MAXa 2.0

glassstu4hy.th.jpg

Z obecnie dostępnymi shaderami będzie o niebo lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzieki, zaraz ta metode obczaje:) a gdzie jest tak wogóle to flip normals?? bonie moge znaleźć;/ czy to jest to w modyfikatorze normals?? jezeli tak to pierw co musze zrobic?? attachować pecherzyki z kielonem i wtedy flip normals zaznaczyc??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qrde, sorki ze odgrzewam temat, alemam jeszcze problem z tym. zrobiłem se ten kielonek jako poli mod. nałozyłem na niego mesh smootha. wymodelowałem pecherzyki . wsadzam do srodka tego kieliszka ( np do "trzonka" attachem dodaje te pecherzyki do kieliszka, zaznaczam póxniej wszystkie poligony i opcja flip. niby widac jakąś zmaine jeżeli chodzi o te pecherzyki, poligony tych pecherzyków sa widoczne razem z poligonami kielonka, ale strasznie mi sie siatka kieliszka chrzani po tym :/ Co robie nie tak??

Dzieki za cierpliwość :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności