Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

hejka! wie ktos jak najlepiej uzyskac pęcherzyki powietrza w szkle?? modeluje sobie taka scenkie, kieliszki butelka itp i chciałbym w szkle uzyskac pecherzyki. wiem ze chyba jest do tego jakis plugin. Renderuje maxwellem

dzieki z góry!

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 2,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ja bym wolał to zrobić na etapie shaderowania :)

Napisano

ja bym to zrobił stosują Pcloud i dająć odpowiedni materiał (znaczy IOR = 1.0), jednak żeby pęcherzyki nie pojawiały się na krawędziach użyłbym Kopi naczynia z modyfikatorem push (wartość ujemna).

Napisano

Zrób sobie kieliszki, Zrób też sobie małe "kuleczki", które będą imitowały pęcherzyki powietrza i umieść je we wnętrzu kieliszcza. I teraz możliwości są dwie (przynajmniej tyle przychodzi mi na myśl):

1. Wycinasz booleanem te "puste" przestrzenie i normalnie shader szkła.

2.Do kieliszka przypisujesz shader szkła z IOR'em 1,66 (chyba tyle jest dla szkła), a do tych kuleczek shader i teraz:

nie wiem dokładnie jak to było w maxwellu, jeśli jest tak jak w mentalu, że można ustawić IOR_out oraz IOR_in to ustawiasz IOR_in na 1,0, a IOR_out na IOR szkła, czyli 1,66.

 

Jeśli tak nie jest, to musisz sobie obliczyć ten współczynnik przy przejściu światła ze szkła do powietrza.

[edit]

Obliczyłem i wyszedł mi ten IOR dla kuleczek równy 0,6024096... (przy założeniu, że IOR szkła wynosi 1,666)

Napisano
  • Autor

tzn?? w jaki sposób?? i jakn wtedy otrzymac pecherzyki w konkretnym miejscu??

 

edit: dzieki za rply, nie widziałem ze odpisaliscie :)

Napisano

1. Wycinasz booleanem te "puste" przestrzenie i normalnie shader szkła.

Nie koniecznie. Jako że boolean jest "dziwny" wystarczy flip normals i atache. I jest to metoda najlepsza, ponieważ wystarczy materiał szkła - nie trzeba liczyć IORów dodatkowych.

 

Tutaj scena zrobiona z użyciem tej metody ładne kilka lat temu na scanlinie MAXa 2.0

glassstu4hy.th.jpg

Z obecnie dostępnymi shaderami będzie o niebo lepiej.

Napisano

Ja kiedyś coś takiego scatterem zeobiłem. ale to są pęcherzyki na krawędzi. że niby się gaz osadza.

01.jpg

Napisano
  • Autor

wielkie dzieki, zaraz ta metode obczaje:) a gdzie jest tak wogóle to flip normals?? bonie moge znaleźć;/ czy to jest to w modyfikatorze normals?? jezeli tak to pierw co musze zrobic?? attachować pecherzyki z kielonem i wtedy flip normals zaznaczyc??

Napisano

masz poly czy mesha, zaznaczasz wszystkie polygony i zjezdzasz do surface properties rollout -mesh, bądź edit polygons rollout - poly; w modify panel i tam flip.

Napisano
  • Autor

qrde, sorki ze odgrzewam temat, alemam jeszcze problem z tym. zrobiłem se ten kielonek jako poli mod. nałozyłem na niego mesh smootha. wymodelowałem pecherzyki . wsadzam do srodka tego kieliszka ( np do "trzonka" attachem dodaje te pecherzyki do kieliszka, zaznaczam póxniej wszystkie poligony i opcja flip. niby widac jakąś zmaine jeżeli chodzi o te pecherzyki, poligony tych pecherzyków sa widoczne razem z poligonami kielonka, ale strasznie mi sie siatka kieliszka chrzani po tym :/ Co robie nie tak??

Dzieki za cierpliwość :)

Napisano

o qrde :)... czy mi sie wydaje czy flipnołeś także polygony kieliszka??

jeśli tak to.. hem najlepiej flipnij te pęcherzyki przed attachem...

 

jeśli to nie to, to nie wiem :)

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.