Skocz do zawartości

V-ray +HDRI in 3dsmax6


NV

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno udało mi się ściągnąć V-raya , robiłem tuturial dotyczący materiałów no jakoś porcelana mi wyszła ale szkła z mapą HDRi nie mogłem wykonac gdyż nie posiadam plugina VrayHDRI , mam tylko: VrayMtl, VrayLightMtl, VrayMtlWrapper, / I teraz pytanie czy tego plugina można gdzieś dostać za darmo i czy wogle można go ściagnąć ?? jak tak to gdzie?? Z góry dzięki za odpowiedź :)

----------------------------

No tak HDRI to mapa a czy ja powiedziałem ze materiał??(morze źle się zrozumieliśmy) , właśnie tego nie mam , wymieniłem mapy czy też pluginy nie wiem teraz jak mam na to mówić które posiadam.....

http://www.max3d.pl/tut.php?id=42----> a to ten tutek >>>patrz krok 2 tam osoba która robiła ten materiał miała coś takiego jak VrayHDRI dzięki czemu mogła wybrać w poniższych opcjach konkretną mape.........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wchodzisz to Material Editora

I zamiast klikac tam gdzie jest [standard] (jak klikniesz to masz MATERIAŁY np. V-Ray Light Material) klikasz pierwszy przycisk z lewej (taka kulka i strzałka) Get Material i tam wybierasz MAPĘ V-ray HDRI

------

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja jeszcze dodam, ze to nie wszystko. samo stworzenie slotu nic nie da. Teraz trzeba nadać ten material albo otoczeniu (rendering/environment) i wówczas mapa będzie widoczna na niebie oraz będzie sie ładnie odbijać, albo wrzucic to do slotu reflection innego materialu. Wówczas ta mapa odbić będzie przypisana tylko temu materiałowi. Dzieki temu mozna zrobic grafikę składająca sie np. z kilku kulek obok siebie, przy czym kazda będzie odbijala co innego.

Warto pamietać o zaznaczeniu w tym pierwszym slocie, samego HDRI, jaki ma być sposób jego mapowania. Mapy przystosowane do sferycznego odzwierciedlenia nieba maja na dole czarny pas, który jest wypelnieniem mapowania sfery ponizej linii horyzontu.

Hough, wyczerpałem (chyba). :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności