Napisano 15 Czerwiec 200618 l Niedawno udało mi się ściągnąć V-raya , robiłem tuturial dotyczący materiałów no jakoś porcelana mi wyszła ale szkła z mapą HDRi nie mogłem wykonac gdyż nie posiadam plugina VrayHDRI , mam tylko: VrayMtl, VrayLightMtl, VrayMtlWrapper, / I teraz pytanie czy tego plugina można gdzieś dostać za darmo i czy wogle można go ściagnąć ?? jak tak to gdzie?? Z góry dzięki za odpowiedź :) ---------------------------- No tak HDRI to mapa a czy ja powiedziałem ze materiał??(morze źle się zrozumieliśmy) , właśnie tego nie mam , wymieniłem mapy czy też pluginy nie wiem teraz jak mam na to mówić które posiadam..... http://www.max3d.pl/tut.php?id=42----> a to ten tutek >>>patrz krok 2 tam osoba która robiła ten materiał miała coś takiego jak VrayHDRI dzięki czemu mogła wybrać w poniższych opcjach konkretną mape.........
Napisano 16 Czerwiec 200618 l Wchodzisz to Material Editora I zamiast klikac tam gdzie jest [standard] (jak klikniesz to masz MATERIAŁY np. V-Ray Light Material) klikasz pierwszy przycisk z lewej (taka kulka i strzałka) Get Material i tam wybierasz MAPĘ V-ray HDRI ------ Pozdro
Napisano 16 Czerwiec 200618 l a pozwoliłem sobie to zobrazować co napisali poprzednicy, może teraz będzie ci łatwiej.
Napisano 16 Czerwiec 200618 l Autor WIELKIE DZIĘKI WSZYSTKO DZIAŁA :) :) :) ---- pozdro JunioR i merv :]
Napisano 16 Czerwiec 200618 l To ja jeszcze dodam, ze to nie wszystko. samo stworzenie slotu nic nie da. Teraz trzeba nadać ten material albo otoczeniu (rendering/environment) i wówczas mapa będzie widoczna na niebie oraz będzie sie ładnie odbijać, albo wrzucic to do slotu reflection innego materialu. Wówczas ta mapa odbić będzie przypisana tylko temu materiałowi. Dzieki temu mozna zrobic grafikę składająca sie np. z kilku kulek obok siebie, przy czym kazda będzie odbijala co innego. Warto pamietać o zaznaczeniu w tym pierwszym slocie, samego HDRI, jaki ma być sposób jego mapowania. Mapy przystosowane do sferycznego odzwierciedlenia nieba maja na dole czarny pas, który jest wypelnieniem mapowania sfery ponizej linii horyzontu. Hough, wyczerpałem (chyba). :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto