mickey Posted June 22, 2006 Share Posted June 22, 2006 Witam. Po zmianie komputera postanowiłem wrócić do nauki vray-a. Mam problem z uzyskaniem ostrej, wyraźnej krawdzi w narożnikach pomieszczeń. Dużo prób za mnąi przewertowanych różnych wątków, ale jakoś nie mogę dojść jaki parametr może mieć na to wpływ. Załączam przykładowy render. Może ktoś zna odpowiedź, z góry dziękuję. Aha, IrrMap jak primary i LightMap jako secondary. Link to comment Share on other sites More sharing options...
araneus Posted June 22, 2006 Share Posted June 22, 2006 Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi, jeśli o cienie to zwiększyć irr map do "high". Najlewpiej zaznacz czerwona krechą na screenie, o co dokładnie loto ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mickey Posted June 22, 2006 Author Share Posted June 22, 2006 irrmap jest na wysokich parametrach : min/max: -3,1 Hs, Interp: 80/40, clr/nrm/dist: 0,3/0,1/0,1. A dokładnie chodzi mi o to aby linia styku ścian zaznaczona na czarno była wyraźnie widoczna a nie rozmyta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
klikus1984 Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 z tego co wiem, to global illumination w opcjach v raya służy do poprawnie fizycznego rozprowadzania czastek swiatla. Ustawiles dosc wysokich detali, na sciany wybrales kolor jasny, wiec nic dziwnego, ze narozniki w tych miejscach za rozmyte i nieostre. mozesz sprobowac : Color mapping na HSV exponential dark 3, bright 1 zmniejszyc mnoznik swiatla, zeby uzyskac wiekszy kontrast i mniej jaskrawy render aha i w v rayu jest cos takiego jak corner retraycing, sproboj tu : http://www.spot3d.com/vray/help/VRayHelp150beta/examples_GI.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hynol Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 Spróbuj podzielić poszczególne ściany na różne obiekty detachem. Jeżeli jakieś artefakty się pojawią - rusz vertexy tak aby polygony wchodziły w siebie. Ja bym w każdym razie tak próbował. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now