Levus Napisano 22 Czerwiec 2006 Napisano 22 Czerwiec 2006 Witam! Szukam rozwiązania, by wybrany fragment textury wyswietlac na zmapowanym elemencie modelu w postaci powielonej (tiles). Kiedy zaznaczam odpowiednie polygony w UVWunwrap i daje na nie mod UVW Xform to powiela mi cala texture a nie tylko fragment okreslony przez mapę UV... Dodam ze chodzi o cegly na duzej budowli.
MaGuu Napisano 23 Czerwiec 2006 Napisano 23 Czerwiec 2006 Hmmm nie wiem czy dobrze rozumiem, ale chyba wystarczy nadać poligonom odpowiednia Grupe i po prostu UVW Mapp :]
zdeno Napisano 24 Czerwiec 2006 Napisano 24 Czerwiec 2006 Jeżeli w 3dmax. to w ustawieniach bitmapy (w material editor) musisz dać CROP i wybrać intrygujacy Cię kadr.
Levus Napisano 24 Czerwiec 2006 Autor Napisano 24 Czerwiec 2006 Crop to nie to. Wtedy dla calego obiektu bedzie korzystac z wycietego kawalka. Chodzi mi dokladnie o to, żeby to co zaznaczyłem na uvw zostało przypisane do wybranych polygonów w postaci powielonej. Reszta elementów z textury też ma być użyta (na obrazku jest to czarna przestrzeń na razie) na tym samym modelu ale juz na na innych polygonach. Nie moge użyć dwoch textur, obiekt jest jednolity. W skrócie chodzi mi o tiling bezposrednio na modelu fragmentu textury pobieranego na model przez mapę uvw. Nie moge tilesowac calego texa bo tam sa jeszcze okna i inne rzeczy. Musze ten jeden fragment. Znowu nie moge tego zrobić na texturze bezposrednio i przypisac po prostu płaszczyzny muru bo z bliska na modelu robi sie pixeloza która z bliska jest widoczna, a model bedzie ogladany z bliska. Jedyne co mi radzono to pociąć wybrane poly na kawałki i im przypisywać odpowiednio uv. Wolalbym tego uniknac bo sie za duzo polys zrobi, i tak juz limit przekroczylem. MaGuu: probowalem juz to jakos rozwiazywac za pomoca uvw map i uvw xform ale tilesuje mi sie cala texturka a nie wybrany fragment, Bede bardzo wdzieczny za pomoc...
polka dot Napisano 24 Czerwiec 2006 Napisano 24 Czerwiec 2006 nie lepiej je powielone odrazu na teksture wrzoocic?
Levus Napisano 24 Czerwiec 2006 Autor Napisano 24 Czerwiec 2006 Niestety nie, jak to zrobie na texie (1024x1024) to cegiełki będą małe i jak gracz podejdze do budynku to pixele beda wielkosci jego glowy. Ten budynek jest b. duży (30m), sam portal ma 4 metry wysokości.
Levus Napisano 4 Lipiec 2006 Autor Napisano 4 Lipiec 2006 Pan koder powiedział że mogę użyć jednak dwóch teksów:) Problem rozwiązany! Dziekuję Wam za zainteresowanie! Pozdrawiam!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się