Mr. MtS Napisano 27 Czerwiec 2006 Napisano 27 Czerwiec 2006 Witam! Chcialem zrobic animacje spadających banknotów. Zastanawiam sie caly czas jak to rozwiazac aby wygladało to realnie. Musialbym pewnie animowac bend jak i rotacje i pozycje kazdego z banknotów oddzielnie. Czy macie jakies pomysly, ktore moze ulatwilyby zrobienie takiej animacji? Moze znacie jakąs reklame czy filmik, na ktorym dobrze widac spadające banknoty? Ogolnie jestem otwarty na wszelką pomoc i sugestie z waszej strony ;) Pozdro ;)
Sir Valeq Napisano 27 Czerwiec 2006 Napisano 27 Czerwiec 2006 Może dałoby radę z reactor softbody (o ile robisz w maxie)?
Marcin Napisano 27 Czerwiec 2006 Napisano 27 Czerwiec 2006 a nie można tego zrobić Particlami (tylko zamiast partycli użyć modelu) ?
piotrek Napisano 27 Czerwiec 2006 Napisano 27 Czerwiec 2006 Zawsze można wyciągnąć do tegiego efektu potężne działo. Oglądnij sobie ten filmik, tam jest coś takiego, ale nie pytaj jak to zrobili :) [klik]
Mr. MtS Napisano 27 Czerwiec 2006 Autor Napisano 27 Czerwiec 2006 Sir Valeq: tak w 3ds 7. Myslalem o reaktorze troszke ale tam prawdopodobnie wygladaloby to jak spadające skrawki materialu. Ale na reactorze nie znam sie najlepiej, wiec jezeli plote bzdury to prosze mnie skorygowac ;) Marcin: dużą iloscbanknotów (wydaje mi sie ze to masz na mysli proponując particle) postaram sie recznie animowac - jestem na tyle cierpliwy :D mintrill: Dzieki, jest pare reklam w ktorych spadają jakies 100tki itp, wyglada to dosc realistycznie - wlasnie podobny efekt chcialbym osiagnąc. W tym REELu są juz takie "wyuzdane wariacje na temat" ;) Ogolnie to co jak narazie wymyslilem (nic odkrywczego) to zrobic góra 4 "wzory" spadających banknotow w timeline. Nastepnie to jakos poobracac z roznych stron, pokopiowac, powrzucac na rozne wysokosci itp i jakos powinno wygladac - taki chaotyczny efekt jest jak najbardziej zamierzony. ALE wlasnie problem z tą elementarną animacją - zeby to nie wygladalo jak blok jakis :D - tylko wlasnie spadający banknot. Pozdro dzieki za szybkie odpowiedzi - mam nadzieje, ze troszke nakreslilem w tym poscie istote problemu
streaker Napisano 28 Czerwiec 2006 Napisano 28 Czerwiec 2006 No pomysł ma rece i nogi, ale zamiast recznego rozmieszczania banknotów w scenie podepnij je pod particle (particle zawsze sie przydaja) :)
Mr. MtS Napisano 28 Czerwiec 2006 Autor Napisano 28 Czerwiec 2006 Ok, skoro mowicie, ze bedzie lepiej to uzyje particli. Narazie jestem w fazie budowania elementarnej animacji. Potrzebne do dobrego efektu jest mi miedzy innymi animowanie modyfikatora bend. I tu pojawia sie problem. Wstyd sie przyznac ale jakos nigdy nie moglem zmusic Bend'a do wspolpracy. Niby wiem co chce osiagnac, niby wiem przy pomocy jakiego modyfikatora (chyba?) ale nie idzie tak jak powinno ;) Oto problem: Widac tutaj box'a dosc cienkiego, ktory ma przedstawiac banknot (w innym pliku juz mam wszystko otexturowane-tutaj tylko przygotowuje do animacji i staram sie zrobic taki zarys) z nałozonym modyfikatorem Bend. Efekt, ktory chcialbym uzyskac wyglada dokladnie tak jak wygiecie linii pokazujacej dzialanie modyfikatora ( pomaranczowa) - tak zeby banknot zrobil sie "wklesły" czy -mowiac inaczej - zgiął się. Pierwsze moje pytanie: czy jest mozliwe zrobienie tego przy pomocy Bend'a ?? (jezeli nie, to ewentualnie z jakiego innego modyfikatora powinienem skozystac?) Oraz: Jezeli jednak użyc bend'a - to w jaki sposob go ustawic ?? Probowalem troszke - ale jakos nie chce mnie sluchac. Testowalem rozne rotacje gizmo i tez jakos nie udalo mi sie - moze cos przeoczylem. Bylbym niezmiernie wdzieczny gdybyscie napisali jak rozwiazalibyscie tą kwestie. (Temat troszke robi sie w stylu WIPa - ale mam nadzieje ze nikt nie ma nic przeciwko temu - nie chce zasmiecac forum zakladając oddzielny temat i nakreslać od poczatku istote problemu) Pozdro! :D
Marcin Napisano 28 Czerwiec 2006 Napisano 28 Czerwiec 2006 bo ten box musiał by mieć jeszcze jakieś edge`sy zeby bend mógł coś wygiąć ;]
Mr. MtS Napisano 28 Czerwiec 2006 Autor Napisano 28 Czerwiec 2006 O w morde! SORRY za to pytanie :D Ale fakt, ze nie przyszlo mi to do glowy... Tak sie zastanawialem - jest linia zgodna z moimi oczekiwaniami ... tylko czemu mi sie to nie chce tak wygiąc ;) Heh wielkie dzieki za szybką odpowiedz Fajnie teraz wszystko jak byc powinno ;)
sbx Napisano 29 Czerwiec 2006 Napisano 29 Czerwiec 2006 spadajace papierki delikatnie faluja wiec zamiast BLENDa moglbys poeksperymentowac z modyfikatorem WAVE i jego parametrem PHASE, pozdrawiam
streaker Napisano 29 Czerwiec 2006 Napisano 29 Czerwiec 2006 Jak ma to być banknot to oszczedzaj na geometrii i daj plane lepiej.
Mr. MtS Napisano 29 Czerwiec 2006 Autor Napisano 29 Czerwiec 2006 Yoyo! Z tym ripple musze sprobowac bo troszke falowania by sie przydalo, dzieki za sugestie. Plane mialem na poczatku - ale nie wiem do konca jak zrobic by byly dwu stronne poligony (wiem ze jest to chyba mozliwe) wiec ograniczylem sie do 'bardzo cienkiego box'a' W kazdym razie w danej chwili mam cos takiego: BBAAARDZO bym chcial, zebyscie napisali cos - jak to widzicie ogolnie. Oto link: http://www.icpnet.pl/~schmidt/Gita/stuff/da.mov (filmik docelowo chcialem zrobic w 25fps... nie moge bezposrednio z ramplayera zapisac do quicktime w 25 bo caly czas i tak jedzie z 30 fps :/, dodatkowo cos mi sie chyba skopalo z kompresorem avi'kow ogolnie - bo za kazdym razem - obojetnie w jakim programie pisze, ze 'files are corrupted' czy 'files are in different format' i nie chce skompresowac (nawet jak robilem zwyczajny format 4:3) ) Pozdro! Czekam na - jak to mowia amerykanie - feedback.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się