DKDnt Napisano 28 Czerwiec 2006 Napisano 28 Czerwiec 2006 Witam wszystkich. Przemieszczam kamerę wokół boxa od dołu w górę, nad nim i z góry w dół(target kamery ciągle skierowany na boxa). W najwyższym punkcie czyli nad boxem kamera sama automatycznie się braca tak by dół kamery był skierowany w kierunku z=0 jednak mi to nie odpowiada i nie wiem jak wyłączyć to automatyczne obracanie. Może ktoś zan odpowiedź jak się tego pozbyć jak tak to bedę bardzo wdzięczny. pozdrawiam dkdnt
NV Napisano 28 Czerwiec 2006 Napisano 28 Czerwiec 2006 Może ustaw sobie kamerę (rozwiązanie kiepskie ale nic innego mi nie przychodzi na myśl) morze ktoś bardziej zaawansowany ci pomorze ja tylko podsunąłem pomysł . Mógłbyś powiedzieć też w jakim celu
DKDnt Napisano 28 Czerwiec 2006 Autor Napisano 28 Czerwiec 2006 tym boxem jest posąg na którym jest tatuaż, kamera przesówa się wzdłuż tatuażu (po brzuchu, klatce, ramieniu-właśnie na ramieniu włancza się ten automatyczny obrót- a chciał bym aby szła dalej w dół i obróciła się dopiero na łopatce ponieważ tam jest wzór który mi pasuje do obrotu kamery a następnie po nerkach w dół). Oracanie boxem odpada a kamery nie mogę na "chama" obrócić roll'em bo i tak kamera robi orót tylko minimalnie wcześniej. dzięki za chęci.
Carlos Napisano 28 Czerwiec 2006 Napisano 28 Czerwiec 2006 A nie możesz przesuwać kamery a obracać modelu? (lub odwrotnie)
vv3k70r Napisano 28 Czerwiec 2006 Napisano 28 Czerwiec 2006 musisz skluczowac klatki posrednie, ale ten obrot wynika z osi WORLDxyz kamery i jej celu (nawet jak go nie widac bo kamera jest free to ten cel jest ukryty w programie) i przy przekraczaniu pelnego obrotu kamerze zdarza sie glupie, to matematyczny problem ktory istnieje od peirwszej wersji i jest zwiazany z nieanalogowym odwzorowaniem skretnosci swiata
Carlos Napisano 28 Czerwiec 2006 Napisano 28 Czerwiec 2006 pozwolę sobie zapytać, co znaczy skluczować klatki pośrednie i o co chodzi z tym celem?
vv3k70r Napisano 28 Czerwiec 2006 Napisano 28 Czerwiec 2006 jak masz na dole animate, to tam jest kluczk, nim wymuszasz poojawienie si ena dolnym pasku kwadracika, ktory oznacza ze dana klatka nei ejst posrednia tylko ma wlasny klucz z opisem polozenia na osi i obrotami :) celem tego jest ustalenei jak najwezszego zakresu w ktorym max bedize musial sobie sam wymyslac polozenie i obrot kamery, bo co potrafi nawymyslac to sie wlasnie przekonales :)
DKDnt Napisano 28 Czerwiec 2006 Autor Napisano 28 Czerwiec 2006 czyli w każdej klatce gdzie występuje ten obrót musiał bym wstawić klucz i wymusić wymaganą wartość obrotu (roll) dla kamery?? Czy źle rozumuje?
DKDnt Napisano 28 Czerwiec 2006 Autor Napisano 28 Czerwiec 2006 niestety kamera robi dalej co chce mimo to, że w każdej klatce gdzie jest obrót dałem klucz i wartość roll=0 :(
vv3k70r Napisano 28 Czerwiec 2006 Napisano 28 Czerwiec 2006 daj preview.... a najlepiej wrzuc pik max (tylko wywal wszystko procz kamery i wstaw tam jakies pudlo jako obiekt do ogladania) to zobacze i dam znac w ciagu kilku dni co sie tam stalo ze sie zes....
Hynol Napisano 28 Czerwiec 2006 Napisano 28 Czerwiec 2006 Zawsze można wyrenderowane klatki obrócić o 180 stopni w photoshopie...
vv3k70r Napisano 28 Czerwiec 2006 Napisano 28 Czerwiec 2006 ynol-rzecz w tym ze ja wiem o jakim zjawisku tu mowa, chodzi o to ze w kilkanascie kaltek kamera bez powodu robi sobie obrot (powodem jest uproszcsenie matematyczne) dokladnei wtedy kiedy chcesz zjechac z z kamery z boku w kamere z gory, zaczyna wirowac wokol wlasnej osi, to musi ladnie wyjsc z maksa, a nei zbey w szopie klatke po klatce obracac (co to wogole jest zeby obeikty w amksie robily co chca)
DKDnt Napisano 28 Czerwiec 2006 Autor Napisano 28 Czerwiec 2006 Dokładnie tak jak piszesz vv3k&0r. Niestety nie mogę podesłac pliku bo wywala mi błąd(mógł bym ewentualnie na maila podżucić), pozatym powinienem mieć to na jutro wyrenderowane więc i tak klapa :(
vv3k70r Napisano 28 Czerwiec 2006 Napisano 28 Czerwiec 2006 jak wywala bald to zmerguj scene, no a kamere mozesz posutawiac na sile recznie (postaw inna w jej miejsce pod sam koniec, znaim sie zaczna klopoty) i sklej wsyzstko w vpost :) 1
andy_a Napisano 28 Czerwiec 2006 Napisano 28 Czerwiec 2006 Spróbuj zrobić kamerę bez target’a i dać jej jako ścieżkę okrąg (albo dowolnego spline’a) i później w kluczowych miejscach obróć kamerę.
DKDnt Napisano 28 Czerwiec 2006 Autor Napisano 28 Czerwiec 2006 Zrobię tak jak pisze vv3... tak musi się udać :) Dzięki Wam za pomoc. Dam znać jeszcze o wyniku. pozdrawiam wszystkich DKDnt
DKDnt Napisano 1 Lipiec 2006 Autor Napisano 1 Lipiec 2006 mozolna robota z tym łączeniem kamer: kamera z targetem do kamery bez targetu i do kolejnej z targetem no ale wykonywalne i działa:) jesze raz dzięki
vv3k70r Napisano 27 Lipiec 2006 Napisano 27 Lipiec 2006 a no tak, jest taki guziczek: alt+a (align to) ktory ulatwia takie robote :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się