Buckey Napisano 2 Lipiec 2006 Napisano 2 Lipiec 2006 Czesc, przez ostatnie kilka dni pracowałem nad animacja plastikowego "klocka". Chcialem zastosowac kilka technik animacji, tak aby wygladalo to dosyc plynnie i ciekawie. Zastanawiam sie nad zrobieniem krotkiej animacji opartej na tym przykladzie. Takiej ze scenariuszem, kilkoma "bohaterami" i puenta. Glownie dla nauki animacji. Co myslicie o tym? Jakieś sugestie co do tej animacji, jak ja oceniacie? ---> http://www.myfilestash.com/userfiles/Zebratemp/Anim_Cube/anim_cube1.avi (5 lipca 2006) Wprowadzilem sugerowane zmiany, oto fragment: ---> http://myfilestash.com/userfiles/Zebratemp/Anim_Cube/Anim_cube2.avi
Tullaris Napisano 2 Lipiec 2006 Napisano 2 Lipiec 2006 mi się nie chce ściągnać... nie znajduje pliku.
DaveBorck Napisano 2 Lipiec 2006 Napisano 2 Lipiec 2006 U mnie jest napisane, że podałeś złą ścieżkę i dlatego nie znajduje pliku.
Buckey Napisano 2 Lipiec 2006 Autor Napisano 2 Lipiec 2006 Teraz musi dzialac! :) Zgralem animacje na inny serwer. ---> http://www.myfilestash.com/userfiles/Zebratemp/Anim_Cube/anim_cube1.avi Mam nadzieje ze tym razem sie otworzy. Nie moglem zgrac pliku spakowanego rar'em bo myFilesStash.com nie dopuszcza przechowywania rar'ow (niewiem czy rozpoznaja po zawartosci czy tylko po rozszerzeniu). Skoro zakladam ze teraz sie uda odtworzyc animacje, to mam pierwsze pytanie: 1. Czy i jak mozna dodac kontroler "Look at" do dwoch "elementow" (oczu) obiektu polaczonego w jeden razem z "tulowiem", ktory jest deformowany modyfikatorami bend, twist itp.? Albo jak to zrobic aby bazujac na takich modyfikatorach animujac obiekt (znieksztalcajacych rowniez oczy) uzyskac efekt podobny do dzialania kontrolera 'Look at"? Jakies pomysly?? :) ___(W animacji zrobilem to troche inaczej.... bo nie ma tam mozliwosci zrobienia "zeza".)
vv3k70r Napisano 2 Lipiec 2006 Napisano 2 Lipiec 2006 bardzo ladne, ekspresja poprawna, ale moglaby byc bardziej przerysowana (bo meijscami jest i to chyba pasuje), moze duze wystajace oczy i duze usta?
Lumpy Napisano 2 Lipiec 2006 Napisano 2 Lipiec 2006 Animacja spoko! Nawet spodobał mi się ten klocek, ale musze przyczepic do paru rzeczy: po pierwsze TEMPO prawie wszystko jest za wolne (oprócz skakania i zdziwienia) w Media Player'ze przyspieszyłem odtwarzanie dwuktonie i całość odrazu wygląda lepiej; gdybyś przyspieszył to co trzeba byłoby pieknie po drugie model klocka - możesz bez wachania skasowac uszy i nos, "wyprostowac" czoło (tam sa jakies bledy, czy to efekt zamierzony?) bo te elementy nie biora udziału w animacji i chyba moge powiedziec, ze są niepotrzebne. Albo , jak pisze wektor, wyróżnic oczy i usta. dalej - IMO animka nie trzyma się kupy; nie wiadomo, o co chodzi; miało byc "dosyc plynnie i ciekawie", ale niestety to raczej nieuprorządkowany zbior gestów - nie łaczy się w całość. Nie chce krytykowac za ostro. Pomysłowo wykorzystałeś modyfikatory bend, twist etc. Można bez problemu rozpoznać emocje, które chcialeś pokazać. Dłuższa animacja to dobry pomysł, ale spróbuj najpierw to poprawić. Sześcienne klocki nie powinny się renderowac zbyt długo - to zwiększa szanse, że kiedys to skończysz. Nie ma potrzeby pakowania pół megowego pliku rarem - i tak wszyscy mają neo+ :) 100-200KB nie robi różnicy. Szkoda czasu, lepiej poświęć go na animację. Nie do końca rozumiem pytanie. U Ciebie oczy i tułow to jeden obiekt? Poza tym przeciez narazie dobrze idzie, co chcesz robić z tymi oczami?
Buckey Napisano 3 Lipiec 2006 Autor Napisano 3 Lipiec 2006 Wielkie dzieki za komentarze i rady. Na pewno wezme je pod uwage i poprawie to wszystko :) Juz niebawem... Co do obiektu, to tak, jest to jeden obiekt, do boxa dodalem (attach) dwie sfery jako oczy. W przeciwnym wypadku nie byly by te oczy znieksztalcane idealnie tak samo jak caly obiekt przy modyfikatorach twist, bend i stretch. Z kolei gdyby byly oddzielnymi obiektami to jak mozna by to zrobic aby deformowaly sie tak jak reszta tulowia?? Mnie nie udalo sie tego zrobic.... Dlatego oczy sie nie ruszaja, obracam jedynie ich sferyczny mapping z textura oczu :) Mankamentem jest ze musze sterowac ich ruchem oddzielnie w pionie i w poziomie, a gdybym chcial zrobic "zeza" to wowczas musialbym dodatkowo regulowac kazde oko z osobna. Pomyslcie nad tym, ze stosujac animacje na modyfikatorach, z tymi oczami nie jest tak latwo.... :) No chyba ze sa inne sposoby, ktorych ja nie znam ;) Dlatego pytam :)
Buckey Napisano 5 Lipiec 2006 Autor Napisano 5 Lipiec 2006 No i poprawilem ta animacje, bardzo pomogly mi Wasze sugestie :) Oto fragment, nad reszta jeszcze pracuje: ---> http://myfilestash.com/userfiles/Zebratemp/Anim_Cube/Anim_cube2.avi Czy moge kontunuowac? ;) czy jeszcze cos zmienic? :)
Buckey Napisano 19 Lipiec 2006 Autor Napisano 19 Lipiec 2006 Wykonałem kolejnego "bohatera" :) Ale wazniejszy jest w tym wypadku scenariusz, którego jeszcze nie mam. A bez tego ani rusz i robota jakoś sie nie klei.... to przez te upały ;) Wiem, że muszę opracować dokładny scenariusz a wtedy plan działania będzie jasny.
vv3k70r Napisano 10 Sierpień 2006 Napisano 10 Sierpień 2006 BUckey.. wystarczy skopiowac deformacje jako calosc "(W przeciwnym wypadku nie byly by te oczy znieksztalcane idealnie tak samo jak caly obiekt przy modyfikatorach twist, bend i stretch. Z kolei gdyby byly oddzielnymi obiektami to jak mozna by to zrobic aby deformowaly sie tak jak reszta tulowia?? Mnie nie udalo sie tego zrobic....)" mozesz nawet podlaczyc modyfikatory pdo ten sam suwak :) wtedy musi byc ladnie :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się