Jump to content

pytanie o modyfikatory


danilo2

Recommended Posts

Witam, mam taki problem z mayią : otóż czy jest możliwe aby kilka poly dnego obiektu wyextrudować, potem wyextrudować inne poly tego obiektu a następnie usunąć z paska operacji (nie iwem jak to się w mayi nazywa - tego po prawej stronie :P) pierwszą operację? oraz związane z tym tematem - czy da się (a chyba się da :P) zastosować na obiekcie modyfikator np. smoothproxy, potem pozmieniać ten model a następnie usunąć ten modyfikator? :) Dzięki i czekam na odpowiedź :)

Link to comment
Share on other sites

w hypergraphie możesz usuwać te operacje , musisz zaznaczyć ten obiekt a potem w hypergraphie włączyć graph/ inputs/outputs connections. to samo się tyczy smooth proxy.

PS.nie do końca rozumiem po co Tobie kasować jedną operacje :) może powiedz co chcesz osiągnać to będzie prościej powiedzieć co i jak.

Link to comment
Share on other sites

tak w sumie to nic nie chcę osiągnąć tym o co się pytałem tylko po prostu jak się już uczę mayi (a zauważyłem że nie różni się ona aż tak strraaasznie od maxa :P) to z czystej ciekawości chciałem zobaczyć czy da się tak jak w maxie usuwać modyfikatory :P (no nie tak jak w maxie ale podobnie :D) Dzięki :)

Link to comment
Share on other sites

Edit> Delete All by Type> History

 

to nie są modyfikatory tylko Historia obiektu. bardzo się przydaje np. jeśli ekstrudujesz coś kilka razy,możesz wrócić do pierwszego wykonanego extruda i go wyedytować. w tym cała chytrość :)

Link to comment
Share on other sites

Tylko chodziło o usunięcie jednego node'a, a nie całej historii :>

 

Też sę kiedyś zastanawiałem jak to zrobić, bo miałem wiele operacji przeprowadzonych na danym obiekcie i chciałem usunąć kilka node'ów, co by Attribute Editor był bardziej przejrzysty (łatwiejsza nawigacja pomiędzy zakładkami)..., ale dałem sobie spokój.

 

W sumie gdy się nad tym zastanowić to dziwnie musiałby wyglądać Hypergraph po takiej operacji.

np. sześcian dwa razy wyextrudowany:

shapeNode -> extrudeNode -> extrudeNode

 

i usuwamy teraz to drugie extrude z historii:

shapeNode -> extrudeNode -> tutaj znowu połączenie do shapeNode

w ogóle kiszka :/

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy