Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, chciałem dowiedzieć się trochę więcej o normal oraz bump mappingu...

Szukałem troche na forum i o normal mapie wiem tyle :

 

Robi sie model high i low- poly, następnie za pomocą odpowiedniego programu - melody wyciąga sie teksturke dla modelu low-poly.

Jednak tutaj mam niejasności, gdyż bawiłem się tym programem i niedużo udało mi się zrobić....

ładuję model high poly poprzez load working model,a co poprzez load reference model ?

 

o bump mapie :

jest to efekt wklęsłości lub wypukłości... jasny kolor to wypukłośc, cienmy to wklęsłośc - nie pomyliłem sie ? ;] i teraz chciałem się spytać jakie formaty plików jest dobry do odczytu bump mappingu ? i jak sie ten bump mapping zaznacza ? po prostu właczam photoshopa i robie jasne i ciemne ?

 

i do obu rodzajów map... czy trzeba jakoś w 3ds maxie potwierdzić jaki to rodzaj mapy itd ?

 

Z góry dziękuje za odpowiedz i przepraszam jeśli zrobiłem jakies błędy - ręka w gipsie... :/

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 938
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie jestem pewien ale jak to tak logiczne nadgryśc to do work powinno się chyba wczytać low a do ref. high poly.

Napisano

Wiesz co nie wiem jak do gier ale normalnie w maxie jak chcesz nadac jakiemus obiektowi bump mape to wchodzisz do material editora i zaznaczasz materiał którykolwiek (czyt. ten który dasz modelowi) potem ponizej w opcjach znajdujesz roletę Maps. Rozwijasz ją i znajdujesz opis Bump [30]^ [ None ][ ] i klikasz [ None ] i w nowym okienku wybierasz ( ) Bitmap po czym pojawia sie kolejne okienko z kórego wybierasz czarno białą mape bump. pobaw sie z tym troche to sie nauczysz

 

O.o

Pozdrawiam

Napisano
  • Autor

Okej, nałożyłem tą bump mapę i już rozumiem o co w tym chodzi :) fajnie to nawet wyszło...

 

Co do normal mapy, zaraz się tym pobawiei ewentualnie zadam jakieś pytanie, jeśli czegoś nie bede wiedział.

 

Aha i jeszcze jedno, kiedy powinno się robić normal mapę a kiedy bump ?Tzn w jakich sytuacjach ? Bo one własciwie to pokrywają sie możliwościami...

Napisano

Normal mapa jest jednoznaczna dla piksela - liczy się szybciej na kartach graficznych w realtimeowych rendererach. Bump mapa z kolei jest prosta do narysowania z ręki, ale wolna.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności