Napisano 11 Lipiec 200618 l Witam, chciałem dowiedzieć się trochę więcej o normal oraz bump mappingu... Szukałem troche na forum i o normal mapie wiem tyle : Robi sie model high i low- poly, następnie za pomocą odpowiedniego programu - melody wyciąga sie teksturke dla modelu low-poly. Jednak tutaj mam niejasności, gdyż bawiłem się tym programem i niedużo udało mi się zrobić.... ładuję model high poly poprzez load working model,a co poprzez load reference model ? o bump mapie : jest to efekt wklęsłości lub wypukłości... jasny kolor to wypukłośc, cienmy to wklęsłośc - nie pomyliłem sie ? ;] i teraz chciałem się spytać jakie formaty plików jest dobry do odczytu bump mappingu ? i jak sie ten bump mapping zaznacza ? po prostu właczam photoshopa i robie jasne i ciemne ? i do obu rodzajów map... czy trzeba jakoś w 3ds maxie potwierdzić jaki to rodzaj mapy itd ? Z góry dziękuje za odpowiedz i przepraszam jeśli zrobiłem jakies błędy - ręka w gipsie... :/ Pozdrawiam
Napisano 11 Lipiec 200618 l Nie jestem pewien ale jak to tak logiczne nadgryśc to do work powinno się chyba wczytać low a do ref. high poly.
Napisano 12 Lipiec 200618 l Wiesz co nie wiem jak do gier ale normalnie w maxie jak chcesz nadac jakiemus obiektowi bump mape to wchodzisz do material editora i zaznaczasz materiał którykolwiek (czyt. ten który dasz modelowi) potem ponizej w opcjach znajdujesz roletę Maps. Rozwijasz ją i znajdujesz opis Bump [30]^ [ None ][ ] i klikasz [ None ] i w nowym okienku wybierasz ( ) Bitmap po czym pojawia sie kolejne okienko z kórego wybierasz czarno białą mape bump. pobaw sie z tym troche to sie nauczysz O.o Pozdrawiam
Napisano 12 Lipiec 200618 l Autor Okej, nałożyłem tą bump mapę i już rozumiem o co w tym chodzi :) fajnie to nawet wyszło... Co do normal mapy, zaraz się tym pobawiei ewentualnie zadam jakieś pytanie, jeśli czegoś nie bede wiedział. Aha i jeszcze jedno, kiedy powinno się robić normal mapę a kiedy bump ?Tzn w jakich sytuacjach ? Bo one własciwie to pokrywają sie możliwościami...
Napisano 12 Lipiec 200618 l Normal mapa jest jednoznaczna dla piksela - liczy się szybciej na kartach graficznych w realtimeowych rendererach. Bump mapa z kolei jest prosta do narysowania z ręki, ale wolna.
Napisano 13 Lipiec 200618 l Zerknij na założony przeze mnie samego wątek dotyczacy normali: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=25866
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto