ra-v Napisano 11 Lipiec 2006 Napisano 11 Lipiec 2006 Witam, chciałem dowiedzieć się trochę więcej o normal oraz bump mappingu... Szukałem troche na forum i o normal mapie wiem tyle : Robi sie model high i low- poly, następnie za pomocą odpowiedniego programu - melody wyciąga sie teksturke dla modelu low-poly. Jednak tutaj mam niejasności, gdyż bawiłem się tym programem i niedużo udało mi się zrobić.... ładuję model high poly poprzez load working model,a co poprzez load reference model ? o bump mapie : jest to efekt wklęsłości lub wypukłości... jasny kolor to wypukłośc, cienmy to wklęsłośc - nie pomyliłem sie ? ;] i teraz chciałem się spytać jakie formaty plików jest dobry do odczytu bump mappingu ? i jak sie ten bump mapping zaznacza ? po prostu właczam photoshopa i robie jasne i ciemne ? i do obu rodzajów map... czy trzeba jakoś w 3ds maxie potwierdzić jaki to rodzaj mapy itd ? Z góry dziękuje za odpowiedz i przepraszam jeśli zrobiłem jakies błędy - ręka w gipsie... :/ Pozdrawiam
Gość bluefer Napisano 11 Lipiec 2006 Napisano 11 Lipiec 2006 Nie jestem pewien ale jak to tak logiczne nadgryśc to do work powinno się chyba wczytać low a do ref. high poly.
merv_ Napisano 12 Lipiec 2006 Napisano 12 Lipiec 2006 Wiesz co nie wiem jak do gier ale normalnie w maxie jak chcesz nadac jakiemus obiektowi bump mape to wchodzisz do material editora i zaznaczasz materiał którykolwiek (czyt. ten który dasz modelowi) potem ponizej w opcjach znajdujesz roletę Maps. Rozwijasz ją i znajdujesz opis Bump [30]^ [ None ][ ] i klikasz [ None ] i w nowym okienku wybierasz ( ) Bitmap po czym pojawia sie kolejne okienko z kórego wybierasz czarno białą mape bump. pobaw sie z tym troche to sie nauczysz O.o Pozdrawiam
ra-v Napisano 12 Lipiec 2006 Autor Napisano 12 Lipiec 2006 Okej, nałożyłem tą bump mapę i już rozumiem o co w tym chodzi :) fajnie to nawet wyszło... Co do normal mapy, zaraz się tym pobawiei ewentualnie zadam jakieś pytanie, jeśli czegoś nie bede wiedział. Aha i jeszcze jedno, kiedy powinno się robić normal mapę a kiedy bump ?Tzn w jakich sytuacjach ? Bo one własciwie to pokrywają sie możliwościami...
Hynol Napisano 12 Lipiec 2006 Napisano 12 Lipiec 2006 Normal mapa jest jednoznaczna dla piksela - liczy się szybciej na kartach graficznych w realtimeowych rendererach. Bump mapa z kolei jest prosta do narysowania z ręki, ale wolna.
Shogun 3D Napisano 13 Lipiec 2006 Napisano 13 Lipiec 2006 Zerknij na założony przeze mnie samego wątek dotyczacy normali: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=25866
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się