Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Pracuję nad pewnym projektem. Zacząłęm modelować postać, głowa już jest. Problem w tym, że dość późno przypomniałem sobie, że muszę modelować w odpowoiednich wymiarach, aby postać dopasować później do scenografii. Zmieniłem więc ustawienia w Units Setup z Generic Units na Metric > Centimetres.Wtedy okazało sie, że moja głowa ma 200 cm wysokości!!! Próbowałem ją przeskalować, ale w Proporties obiektu dalej pisze 200 cm. Dlaczego się nie zmniejsza ta liczba i jak skalować obiekt, aby było dobrze?

Z góry dzięki za pomoc :)

P.S. Mam 3ds Max r3

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

A skalowałeś cały obiekt? Bo jeżeli tak nie działa to przeskaluj siatkę na poziomie vertexów. Wtedy skala będzie zachowana (100%). Jeżeli operujesz skalą na cały obietk ma to też wpływ na materił (proceduralne mapy są przeliczane według orginalnego modelu) poza tym jeżeli dokładasz jakiś modyfikator ponad siatką to najpier działa modyfikator dopiero później skalowanie. Dlatego trzeba z tym uważać i jeżeli jest taka możliwość skalować siatkę.

pozdrawiam Bacry.

P.S. oczywiście wytłumaczenie możę być zupełnie inne :D

Napisano

Ok, dzięki za pomoc. :D Ale to nie koniec problemów niestety :( Zmniejsztłem sobie głowę, tak że teraz ma okolo 23 cm wysokości. A później utworzyłem Tape Measure, bo chciałem sobie coś zmierzyć. Taśma pokazuje mi że twarz ma wysokość tylko 12,5 cm, a nie 23 tak ja pisze e Proporties. Co jest grane??

Napisano

A to już nie wiem. Sprawdzałem w domu wieczorem. U mnie pokazuje dobrze. A jesteś pewien, że mówisz o długości taśmy, a nie odległościach od płaszczyzn. Sprawdź jeszcze, czy nie mierzysz po przekątnej albo coś w tym stylu. Naprawdę nie wiem co poradzić :(

Napisano

Nie, jestem pewien że taśma jest nustawiona w pionie, nie po przekątnej. Widocznie mam jakiś błąd w maxie. Nie mniej wilekie dzięki za pomoc Bracy :)

Napisano

A ja miałbym jeszcze taką teorię:

 

1. Stworzyłem box\'a (wymiary: 10;10;40).

2. Obróciłem go o 45 stopni (dowolna oś).

3. Skonwertowałem na editable poly.

4. W trybie selekcji polygon zaznaczyłem wszystkie face\'y i obróciłem o 45 stopni do początkowej pozycji.

5. Po wejściu w propeties podane wymiary to: 35,355; 10; 35,355

 

tape.gif

Coś mi się obrazek nie chce wyświetlić bezpośrednio w poście więc na wszelki wypadek to jest link do niego

 

Na przedstawionym rysunku widać, że ramka wokół obiektu została na pozycji obróconej o 45 stopni. Może podobna sytuacja zaistniała u Ciebie??

 

Napisano

No jest też taka możliwość. A czy obrót samego pivota nie zadziała podobnie. Poza tym GrafMax pewnie by zauważył, że box wyświetla się obrócony.

Dziwny jest ten max.:D

Napisano

hmmm. sam już nie wiem

ale to już trudno, jakoś się obejdzie ten błąd, natomiast teraz mam kolejny problem. Chodzi o wagi vertexów w modyfikatorze MeshSmooth. Wyskakują błędy. Gdy ustawie sobie wagi dla kilku verteksów, a później dokonuje manipulacji z poziomu editable mesh i później w drzewie modyfikacji wrócę do poziomu MeshSmooth, to wagi sie przestawiają, np verteks, który był ustawiony na 1,0 ma 10,5 i na odwrót, któryś ma 1,0 zamiast 10,5. Nie wiecie czy jest jakaś łata korygująca ten błąd w max r3 ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności