Napisano 16 Lipiec 200618 l Pomyślałem sobie że zrobię animacje losowania totolotka i zastanawiam się nad tym czy jeśli stworzyłbym szklaną kule i duzo małych piłeczek to moge zastosowac jakąś animacje, że będą się zderzać ze sobą i że na początku spadną na spód symulując grawitacje. Nigdy czegos takiego nierobilem i niemam pojęcia jak się za to zabrać.
Napisano 16 Lipiec 200618 l Dpdaj grawtację do sceny, aby kulki mogły spaść na początku i później realnie się zachowywać. Wewnątrz tej kuli dodaj pole sił, które będzie symulopwało wiart, ustaw dużą wartość atrybutu turbulence. Powinno zadziałać.
Napisano 17 Lipiec 200618 l particle flow + grawity(pole sił) + keep apart + pare deflectorów (szybsze, ale mnie mniej realistyczne)
Napisano 17 Lipiec 200618 l jemu chyba chodzi o kulke z takim ramieniem do wyciagania kul a nie do akwarium z powietrzem jesli tak to reaktor :)
Napisano 17 Lipiec 200618 l Akurat jeżeli chodzi o 3dsmax reactor!! Zaznacz kule i piłeczki kliknij na przycisk Rigid Collection(pierwsza ikonka od góry, po lewej, w bocznym toolbarze), potem dodaj tylko do piłeczek (Wszystko przez menu Reactor) mase. zmień sposób reakcji na concave mesh i daj preview animation. Sprawdź wynik(pobaw sie z ustawieniami), potem w ostatniej zakładce z prawej(w zakładkach Shapes, Modifiers, Motion itp.)KLiknij reactor i daj create animation. Przyda sie pewnie jeszcze przedłużenie czasu animacji do 1000klatek. to robisz za pomocą małej ikonki zegarka na dole po prawej. Warto posiedzieć nad innymi opcjami reaktora bo to potężne narzędzie, ma fajne clothy, liny itp. W necie jest kupe tutoriali do tego Powodzenia
Napisano 17 Lipiec 200618 l Akurat jeśli chodzi o kuleczki, to nie concave mesh, tylko bounding sphere...
Napisano 1 Grudzień 200618 l Cruzh3r - sprobowalem twojej instukcji ale glowna kula w ktorej sa kuleczki nie zachowuje sie jak deflaktor czyli kulki przelatuja przez nia wiesz jak to zmienic
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto