Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Pomyślałem sobie że zrobię animacje losowania totolotka i zastanawiam się nad tym czy jeśli stworzyłbym szklaną kule i duzo małych piłeczek to moge zastosowac jakąś animacje, że będą się zderzać ze sobą i że na początku spadną na spód symulując grawitacje. Nigdy czegos takiego nierobilem i niemam pojęcia jak się za to zabrać.

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

rigid body + jakieś pole

btw. w jakim programie chcesz to zrobić?

Napisano

Dpdaj grawtację do sceny, aby kulki mogły spaść na początku i później realnie się zachowywać.

Wewnątrz tej kuli dodaj pole sił, które będzie symulopwało wiart, ustaw dużą wartość atrybutu turbulence.

Powinno zadziałać.

Napisano

particle flow + grawity(pole sił) + keep apart + pare deflectorów

(szybsze, ale mnie mniej realistyczne)

Napisano

jemu chyba chodzi o kulke z takim ramieniem do wyciagania kul a nie do akwarium z powietrzem

 

jesli tak to reaktor :)

Napisano

Akurat jeżeli chodzi o 3dsmax

 

reactor!! Zaznacz kule i piłeczki kliknij na przycisk Rigid Collection(pierwsza ikonka od góry, po lewej, w bocznym toolbarze), potem dodaj tylko do piłeczek (Wszystko przez menu Reactor) mase. zmień sposób reakcji na concave mesh i daj preview animation. Sprawdź wynik(pobaw sie z ustawieniami), potem w ostatniej zakładce z prawej(w zakładkach Shapes, Modifiers, Motion itp.)KLiknij reactor i daj create animation. Przyda sie pewnie jeszcze przedłużenie czasu animacji do 1000klatek. to robisz za pomocą małej ikonki zegarka na dole po prawej. Warto posiedzieć nad innymi opcjami reaktora bo to potężne narzędzie, ma fajne clothy, liny itp.

W necie jest kupe tutoriali do tego

 

Powodzenia

Napisano

Cruzh3r - sprobowalem twojej instukcji ale glowna kula w ktorej sa kuleczki nie zachowuje sie jak deflaktor czyli kulki przelatuja przez nia wiesz jak to zmienic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności