Skocz do zawartości

Totolotek


Jorax

Rekomendowane odpowiedzi

Pomyślałem sobie że zrobię animacje losowania totolotka i zastanawiam się nad tym czy jeśli stworzyłbym szklaną kule i duzo małych piłeczek to moge zastosowac jakąś animacje, że będą się zderzać ze sobą i że na początku spadną na spód symulując grawitacje. Nigdy czegos takiego nierobilem i niemam pojęcia jak się za to zabrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dpdaj grawtację do sceny, aby kulki mogły spaść na początku i później realnie się zachowywać.

Wewnątrz tej kuli dodaj pole sił, które będzie symulopwało wiart, ustaw dużą wartość atrybutu turbulence.

Powinno zadziałać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat jeżeli chodzi o 3dsmax

 

reactor!! Zaznacz kule i piłeczki kliknij na przycisk Rigid Collection(pierwsza ikonka od góry, po lewej, w bocznym toolbarze), potem dodaj tylko do piłeczek (Wszystko przez menu Reactor) mase. zmień sposób reakcji na concave mesh i daj preview animation. Sprawdź wynik(pobaw sie z ustawieniami), potem w ostatniej zakładce z prawej(w zakładkach Shapes, Modifiers, Motion itp.)KLiknij reactor i daj create animation. Przyda sie pewnie jeszcze przedłużenie czasu animacji do 1000klatek. to robisz za pomocą małej ikonki zegarka na dole po prawej. Warto posiedzieć nad innymi opcjami reaktora bo to potężne narzędzie, ma fajne clothy, liny itp.

W necie jest kupe tutoriali do tego

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności