Skocz do zawartości

Modeling_Globe


Shiva

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć mam pytanko chcę wymodelować Glob ziemski: stworzyłem nażędziem linar kontynenty nadałem im grubość-extrude oraz stworzyłem sphere która ma być odniesieniem krztałtu . teraz pojawia się problem jak te kontynenty dopasować do powierzchni kuli tak aby puzniej po usunięciu globu pozostały same kontynentyw kżtałcie kuli ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

liniami sie tego nie rysuje tylko robisz tak:

w photoshopie zaznaczasz jakos sciezki i exportujesz te sciezki do .ai czyli abobe ilustrator , impotrujesz to cos do maxa i masz kontynenty i nadajesz tylko extrude czy co tam chcesz... ale widze ze ty tego nie potrzebujesz, musisz zrobic tak (łopatologicznie bo nie wiem jak bardzo sie orientujesz w temacie :P):

w PS przygotowujesz sobie mape swiata. nastepnie robisz ctrl + u i nasycenie na 0, teraz robisz obrazek dopasuj poziomy i ustawiasz te 3 wskazniczki jak najblizej siebie. teraz kontynenty powinny byc czarne a reszta biala( tak bedzie jesli kolor wody na mapie byl jasniejszy od koloru kontyntntu - znajdz inna mape niz hipsometryczna). zapisuj jako np. tif. Teraz w maxie robisz geosfere i (mozesz ja splaszczyc na biegunach) i nakladasz nań mape w difusse tą normalną. W bumpie urzywasz tej mapy czarno-bialej. Mozesz zamiast bump urzyc displacement ale tu polecam wartosci z zakresu (1-3). Jakby co to pytaj dalej.. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności