Napisano 23 Lipiec 200618 l Cześć mam pytanko chcę wymodelować Glob ziemski: stworzyłem nażędziem linar kontynenty nadałem im grubość-extrude oraz stworzyłem sphere która ma być odniesieniem krztałtu . teraz pojawia się problem jak te kontynenty dopasować do powierzchni kuli tak aby puzniej po usunięciu globu pozostały same kontynentyw kżtałcie kuli ?
Napisano 24 Lipiec 200618 l To lepiej znajdz mapke kontynentow naloz ja na sphere jako bump albo displacement
Napisano 24 Lipiec 200618 l liniami sie tego nie rysuje tylko robisz tak: w photoshopie zaznaczasz jakos sciezki i exportujesz te sciezki do .ai czyli abobe ilustrator , impotrujesz to cos do maxa i masz kontynenty i nadajesz tylko extrude czy co tam chcesz... ale widze ze ty tego nie potrzebujesz, musisz zrobic tak (łopatologicznie bo nie wiem jak bardzo sie orientujesz w temacie :P): w PS przygotowujesz sobie mape swiata. nastepnie robisz ctrl + u i nasycenie na 0, teraz robisz obrazek dopasuj poziomy i ustawiasz te 3 wskazniczki jak najblizej siebie. teraz kontynenty powinny byc czarne a reszta biala( tak bedzie jesli kolor wody na mapie byl jasniejszy od koloru kontyntntu - znajdz inna mape niz hipsometryczna). zapisuj jako np. tif. Teraz w maxie robisz geosfere i (mozesz ja splaszczyc na biegunach) i nakladasz nań mape w difusse tą normalną. W bumpie urzywasz tej mapy czarno-bialej. Mozesz zamiast bump urzyc displacement ale tu polecam wartosci z zakresu (1-3). Jakby co to pytaj dalej.. :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto