Juliusz Napisano 25 Lipiec 2006 Napisano 25 Lipiec 2006 Witam - mam taki problem. Robię ostatnio dużo roślinek i szukam jakiegoś sposobu na usprawnienie pracy, jako że kopiowanie liści, łodyg i ich modyfikowanie i dopasowywanie do siebie itp. zajmuje mnóstwo czasu. Mam taką roślinę doniczkową: (upraszczając) - pień i parami: - łodyga liścia - liść Łodyga jest obiektem typu Loft. Moim marzeniem byłoby, żeby przesuwając liścia, koniec łodygi łączący się z liściem przesuwał się także. Gdyby tylko dało się stworzyć jakąś linię, która by automatycznie łączyła się z pniem i liściem... Moim pytaniem jest - czy jest jakaś taka automatyczna funkcja albo czy da się stworzyć jakiś system połączonych obiektów? Wiem, że można łączyć ze sobą obiekty, ale np. jeden wierzchołek do innego obiektu? Z góry dzięki za wszelkie sugestie! P.S. Używam Maxa 7.0
siwy Napisano 25 Lipiec 2006 Napisano 25 Lipiec 2006 np.: zaznaczasz 2 obiekty, nadajesz edit meszh i możesz przesuwać jednocześnie wierzchołki dwóch obiektów. sposobów jest wiele
vv3k70r Napisano 25 Lipiec 2006 Napisano 25 Lipiec 2006 a jak sie juz nei da po ludzku to cos select (mesch, splajn, poly czy co tam uwazasz) --> xform ---> link x form
Juliusz Napisano 25 Lipiec 2006 Autor Napisano 25 Lipiec 2006 siwy - dzięki za radę. Przydatna funkcja (taki banał, a człek nie wie, że tak się da...). No, ale niestety to nie rozwiązuje problemu w mojej sytuacji, bo obiekty są różnego typu: mesh i splajn i to jeszcze jako ścieżka do lofta...) vv3k70r - hmm... nie jarzę za bardzo o co chodzi... (tzn. wiem, co to Xform, ale link xform...?) Może zapodam zrzuta, żeby łatwiej mi było pokazać, z czym walczę. Te łodygi to są Lofty. I mi by się marzyło przesuwając wierzchołek ścieżki lofta, który łaczy się z liściem, żeby przesuwał cały liść, który jest niezależnym obiektem. Lub na odwrót - przesuwam liścia i zarazem przesuw się ostatni wierzchołek ścieżki łodygi. Problem w tym, że modyfikując ścieżkę działam na poziomie struktury obiektu... Da się połączyć wierzchołek linii z całym osobnym liściem? Zastanawiam się, czy jest jakaś funkcja, która tworzyłaby linię pomiędzy np. Pivotami dwóch obiektów. Wówczas tylko przesuwam liścia, klikam - tworzy się linia (ścieżka na łodygę), lekko wyginam i już mam. A tak, to pozostaje ręczna dłubanina...
siwy Napisano 25 Lipiec 2006 Napisano 25 Lipiec 2006 możesz zaznaczyć obiekty i nadać któryś z ffd modyfikatorów. wtedy jak będziesz ciągał za punkty kontrolne to da się przesuwać splajna razem z meshem.
Shogun 3D Napisano 26 Lipiec 2006 Napisano 26 Lipiec 2006 Ta bym dał attach, połączył obiekti potem ruszal liść z łodygą. To się aż prosi o konwersję do poly. Poza tym możez sobie zapisywać zaznaczenia w ramach ułatwienia pracy z selekcją.
vv3k70r Napisano 26 Lipiec 2006 Napisano 26 Lipiec 2006 jest taka funkcja..... jak linia ma dwa punkty (poczatek i koniec) to zrob im to co pisalem, linkxform jest w modyfikatorach :)
Juliusz Napisano 26 Lipiec 2006 Autor Napisano 26 Lipiec 2006 Wielkie dzięki vv3k70r (uhh... połamać palce można ;) ) - o to właśnie mi chodziło! Jak to dobrze, że ktoś miał już przede mną taką potrzebę i że coś takiego wymyślił. Nie tylko, że łodyga mi się wydłuża/skraca podążając za liściem, ale też wygina pod odpowiednim kątem. Trochę więcej zabawy jest, jak linia ma 3 punkty i jak kombinuję z przesuwaniem Pivota, ale i tak jest dobrze. siwy - Z FFD też spróbuję. Jak nie na tej, to na innej roślince na pewno. Ta bym dał attach, połączył obiekti potem ruszal liść z łodygą. To się aż prosi o konwersję do poly. Ale jak zostawię łodygę jako Loft, to mogę jej kształt kontrolować za pomocą 2, 3 wierzchołków, zamiast kilkudziesięciu... Chyba, że co innego miałeś na myśli.
evarcha Napisano 26 Lipiec 2006 Napisano 26 Lipiec 2006 takie rzeczy robi się na kościach plus skin plus HI Solver (tutek się kłania)
Juliusz Napisano 28 Lipiec 2006 Autor Napisano 28 Lipiec 2006 takie rzeczy robi się na kościach To rośliny też mogą mieć kości...?!? Żartuję -wiem, o jakie kości chodzi, ale ja nie na tym etapie jeszcze... LinkedXform póki co się sprawdza. Szkoda tylko, że nie działa razem ze Soft Selection...
Rekomendowane odpowiedzi