Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam - mam taki problem. Robię ostatnio dużo roślinek i szukam jakiegoś sposobu na usprawnienie pracy, jako że kopiowanie liści, łodyg i ich modyfikowanie i dopasowywanie do siebie itp. zajmuje mnóstwo czasu.

 

Mam taką roślinę doniczkową: (upraszczając)

- pień

i parami:

- łodyga liścia

- liść

Łodyga jest obiektem typu Loft. Moim marzeniem byłoby, żeby przesuwając liścia, koniec łodygi łączący się z liściem przesuwał się także. Gdyby tylko dało się stworzyć jakąś linię, która by automatycznie łączyła się z pniem i liściem... Moim pytaniem jest - czy jest jakaś taka automatyczna funkcja albo czy da się stworzyć jakiś system połączonych obiektów? Wiem, że można łączyć ze sobą obiekty, ale np. jeden wierzchołek do innego obiektu?

 

Z góry dzięki za wszelkie sugestie!

 

P.S. Używam Maxa 7.0

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

np.: zaznaczasz 2 obiekty, nadajesz edit meszh i możesz przesuwać jednocześnie wierzchołki dwóch obiektów. sposobów jest wiele

Napisano

siwy - dzięki za radę. Przydatna funkcja (taki banał, a człek nie wie, że tak się da...). No, ale niestety to nie rozwiązuje problemu w mojej sytuacji, bo obiekty są różnego typu: mesh i splajn i to jeszcze jako ścieżka do lofta...)

 

vv3k70r - hmm... nie jarzę za bardzo o co chodzi... (tzn. wiem, co to Xform, ale link xform...?)

 

Może zapodam zrzuta, żeby łatwiej mi było pokazać, z czym walczę.

roslinka1.jpg

 

Te łodygi to są Lofty. I mi by się marzyło przesuwając wierzchołek ścieżki lofta, który łaczy się z liściem, żeby przesuwał cały liść, który jest niezależnym obiektem. Lub na odwrót - przesuwam liścia i zarazem przesuw się ostatni wierzchołek ścieżki łodygi. Problem w tym, że modyfikując ścieżkę działam na poziomie struktury obiektu... Da się połączyć wierzchołek linii z całym osobnym liściem?

 

Zastanawiam się, czy jest jakaś funkcja, która tworzyłaby linię pomiędzy np. Pivotami dwóch obiektów. Wówczas tylko przesuwam liścia, klikam - tworzy się linia (ścieżka na łodygę), lekko wyginam i już mam.

 

A tak, to pozostaje ręczna dłubanina...

Napisano

możesz zaznaczyć obiekty i nadać któryś z ffd modyfikatorów. wtedy jak będziesz ciągał za punkty kontrolne to da się przesuwać splajna razem z meshem.

Napisano

Ta bym dał attach, połączył obiekti potem ruszal liść z łodygą.

To się aż prosi o konwersję do poly.

Poza tym możez sobie zapisywać zaznaczenia w ramach ułatwienia pracy z selekcją.

Napisano

Wielkie dzięki vv3k70r (uhh... połamać palce można ;) ) - o to właśnie mi chodziło! Jak to dobrze, że ktoś miał już przede mną taką potrzebę i że coś takiego wymyślił. Nie tylko, że łodyga mi się wydłuża/skraca podążając za liściem, ale też wygina pod odpowiednim kątem.

Trochę więcej zabawy jest, jak linia ma 3 punkty i jak kombinuję z przesuwaniem Pivota, ale i tak jest dobrze.

 

siwy - Z FFD też spróbuję. Jak nie na tej, to na innej roślince na pewno.

 

Ta bym dał attach, połączył obiekti potem ruszal liść z łodygą.

To się aż prosi o konwersję do poly.

Ale jak zostawię łodygę jako Loft, to mogę jej kształt kontrolować za pomocą 2, 3 wierzchołków, zamiast kilkudziesięciu...

Chyba, że co innego miałeś na myśli.

Napisano
takie rzeczy robi się na kościach

To rośliny też mogą mieć kości...?!? Żartuję -wiem, o jakie kości chodzi, ale ja nie na tym etapie jeszcze...

 

LinkedXform póki co się sprawdza. Szkoda tylko, że nie działa razem ze Soft Selection...




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności