Napisano 25 Lipiec 200618 l Witam - mam taki problem. Robię ostatnio dużo roślinek i szukam jakiegoś sposobu na usprawnienie pracy, jako że kopiowanie liści, łodyg i ich modyfikowanie i dopasowywanie do siebie itp. zajmuje mnóstwo czasu. Mam taką roślinę doniczkową: (upraszczając) - pień i parami: - łodyga liścia - liść Łodyga jest obiektem typu Loft. Moim marzeniem byłoby, żeby przesuwając liścia, koniec łodygi łączący się z liściem przesuwał się także. Gdyby tylko dało się stworzyć jakąś linię, która by automatycznie łączyła się z pniem i liściem... Moim pytaniem jest - czy jest jakaś taka automatyczna funkcja albo czy da się stworzyć jakiś system połączonych obiektów? Wiem, że można łączyć ze sobą obiekty, ale np. jeden wierzchołek do innego obiektu? Z góry dzięki za wszelkie sugestie! P.S. Używam Maxa 7.0
Napisano 25 Lipiec 200618 l np.: zaznaczasz 2 obiekty, nadajesz edit meszh i możesz przesuwać jednocześnie wierzchołki dwóch obiektów. sposobów jest wiele
Napisano 25 Lipiec 200618 l a jak sie juz nei da po ludzku to cos select (mesch, splajn, poly czy co tam uwazasz) --> xform ---> link x form
Napisano 25 Lipiec 200618 l Autor siwy - dzięki za radę. Przydatna funkcja (taki banał, a człek nie wie, że tak się da...). No, ale niestety to nie rozwiązuje problemu w mojej sytuacji, bo obiekty są różnego typu: mesh i splajn i to jeszcze jako ścieżka do lofta...) vv3k70r - hmm... nie jarzę za bardzo o co chodzi... (tzn. wiem, co to Xform, ale link xform...?) Może zapodam zrzuta, żeby łatwiej mi było pokazać, z czym walczę. Te łodygi to są Lofty. I mi by się marzyło przesuwając wierzchołek ścieżki lofta, który łaczy się z liściem, żeby przesuwał cały liść, który jest niezależnym obiektem. Lub na odwrót - przesuwam liścia i zarazem przesuw się ostatni wierzchołek ścieżki łodygi. Problem w tym, że modyfikując ścieżkę działam na poziomie struktury obiektu... Da się połączyć wierzchołek linii z całym osobnym liściem? Zastanawiam się, czy jest jakaś funkcja, która tworzyłaby linię pomiędzy np. Pivotami dwóch obiektów. Wówczas tylko przesuwam liścia, klikam - tworzy się linia (ścieżka na łodygę), lekko wyginam i już mam. A tak, to pozostaje ręczna dłubanina...
Napisano 25 Lipiec 200618 l możesz zaznaczyć obiekty i nadać któryś z ffd modyfikatorów. wtedy jak będziesz ciągał za punkty kontrolne to da się przesuwać splajna razem z meshem.
Napisano 26 Lipiec 200618 l Ta bym dał attach, połączył obiekti potem ruszal liść z łodygą. To się aż prosi o konwersję do poly. Poza tym możez sobie zapisywać zaznaczenia w ramach ułatwienia pracy z selekcją.
Napisano 26 Lipiec 200618 l jest taka funkcja..... jak linia ma dwa punkty (poczatek i koniec) to zrob im to co pisalem, linkxform jest w modyfikatorach :)
Napisano 26 Lipiec 200618 l Autor Wielkie dzięki vv3k70r (uhh... połamać palce można ;) ) - o to właśnie mi chodziło! Jak to dobrze, że ktoś miał już przede mną taką potrzebę i że coś takiego wymyślił. Nie tylko, że łodyga mi się wydłuża/skraca podążając za liściem, ale też wygina pod odpowiednim kątem. Trochę więcej zabawy jest, jak linia ma 3 punkty i jak kombinuję z przesuwaniem Pivota, ale i tak jest dobrze. siwy - Z FFD też spróbuję. Jak nie na tej, to na innej roślince na pewno. \ napisał: Ta bym dał attach, połączył obiekti potem ruszal liść z łodygą. To się aż prosi o konwersję do poly. Ale jak zostawię łodygę jako Loft, to mogę jej kształt kontrolować za pomocą 2, 3 wierzchołków, zamiast kilkudziesięciu... Chyba, że co innego miałeś na myśli.
Napisano 26 Lipiec 200618 l takie rzeczy robi się na kościach plus skin plus HI Solver (tutek się kłania)
Napisano 28 Lipiec 200618 l Autor Cytat takie rzeczy robi się na kościach To rośliny też mogą mieć kości...?!? Żartuję -wiem, o jakie kości chodzi, ale ja nie na tym etapie jeszcze... LinkedXform póki co się sprawdza. Szkoda tylko, że nie działa razem ze Soft Selection...