Skocz do zawartości

Kilka pytan odnosnie textur


opor

Rekomendowane odpowiedzi

witam

Szukalem na forum ale nie znalazlem. Jezeli zle szukalem i taki watek juz jest to bylbym wdzieczny za linka ,no i przepraszam za zalozenie tego.

 

1. Jak uzyskac efekt np. brudu, rdzy na metalu. Czy powiedzmy, lisci na ziemi(np. jakis podloze i na tym listki)

 

2. Czy zeby np. wstawic gdzies dalej w scenie, powiedzmy jakies krzaczki, musze je modelowac czy mozna jakos inaczej wsadzic?

Mam jakis krzaczki i liscie. sa kolorowe a reszta czarna...tylko jak to teraz wsadzic zeby bylo widac tylko to kolorowe? (o ile to sie da)

 

Za odpowiedzi bede wdzieczny ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ad. 1.

Zrób teksturę z brudem - poprostu namaluj w PS'ie na niej co chesz, brud, kurz, zmiemię, liście... Możesz też zrobić materiał z kilkoma warstwami tekstury. Np. na jednej warstwie czyta teksura np. ścian, na kolejnej zabrudzenia itp.

 

Ad. 2.

Musisz utworzyć mapę alpha: czarne - przezroczyte, białe - nie (albo na odwrót) i wrzucić do slotu opacity/transparency. Mozna oczywiście także wymodeloać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm. Może od początku. Pamiętaj, że tekstura nie zastąpi geometrii. Jeśli robisz 'liście na ziemi' i kamerę ustawioną masz przy podłożu, to niestety, by uzyskac dobry efekt, liście te prawdopodobnie będziesz musiał wymodelowac, to samo z wszelką rdzą i tak dalej.

 

Co do samych tekstur, to można je montowac ze zdjęc, albo malowac, albo łaczyc obie techniki. jeśli chodzi o sam efekt rdzy, czy czegoś innego w tym stylu, to najważniejsze są tu mapki specularity, glossiness, reflection i bump, bo to one rozrużniają podstawowe właściwości pomiędzy dwoma zachodzącymi na siebie powierzchniami (np metalem i rdzą na nim). W teksturach wszystko jest kwestią obserwacji i dokladności odwzorowania.

 

sposób na liście i krzaki jest dokładnie taki jak powiedział piotrek ale też tylko na dalszy plan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wytłumacz o co ci tak naprawde chodzi z tymi liściami bo nie rozumie.

Daj jakiś zarys sceny którą robisz.

 

Idealnym rozwiazaniem na liscie to siatki z materiałem transluen'sy i zwyczjne tekstury zeskanowanego liscia.

 

Co do brydu uwzglednij przy malowaniu gdzie mugłby się osadzac, tak jak zacieki które nie powstają bez przyczyny tak ruch powietsza nieruwnomiernie rozprowadza kurz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w prostszym języku chodzi o to ze liść będzie wyglądał w pelni realnie jezeli go wymodelujesz i nadasz fajny material, srednio realnie jak dasz opicity, a lisc na pewno nie bedzie dobrze wygladl jak na tekstusze namalujesz liscia i go przyłozysz razem z teksturą na obiekt.

 

co do rdzy to chyba wystarczy displacement;)

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności