Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

witam

Szukalem na forum ale nie znalazlem. Jezeli zle szukalem i taki watek juz jest to bylbym wdzieczny za linka ,no i przepraszam za zalozenie tego.

 

1. Jak uzyskac efekt np. brudu, rdzy na metalu. Czy powiedzmy, lisci na ziemi(np. jakis podloze i na tym listki)

 

2. Czy zeby np. wstawic gdzies dalej w scenie, powiedzmy jakies krzaczki, musze je modelowac czy mozna jakos inaczej wsadzic?

Mam jakis krzaczki i liscie. sa kolorowe a reszta czarna...tylko jak to teraz wsadzic zeby bylo widac tylko to kolorowe? (o ile to sie da)

 

Za odpowiedzi bede wdzieczny ;)

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 994
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ad. 1.

Zrób teksturę z brudem - poprostu namaluj w PS'ie na niej co chesz, brud, kurz, zmiemię, liście... Możesz też zrobić materiał z kilkoma warstwami tekstury. Np. na jednej warstwie czyta teksura np. ścian, na kolejnej zabrudzenia itp.

 

Ad. 2.

Musisz utworzyć mapę alpha: czarne - przezroczyte, białe - nie (albo na odwrót) i wrzucić do slotu opacity/transparency. Mozna oczywiście także wymodeloać.

Napisano

Hmm. Może od początku. Pamiętaj, że tekstura nie zastąpi geometrii. Jeśli robisz 'liście na ziemi' i kamerę ustawioną masz przy podłożu, to niestety, by uzyskac dobry efekt, liście te prawdopodobnie będziesz musiał wymodelowac, to samo z wszelką rdzą i tak dalej.

 

Co do samych tekstur, to można je montowac ze zdjęc, albo malowac, albo łaczyc obie techniki. jeśli chodzi o sam efekt rdzy, czy czegoś innego w tym stylu, to najważniejsze są tu mapki specularity, glossiness, reflection i bump, bo to one rozrużniają podstawowe właściwości pomiędzy dwoma zachodzącymi na siebie powierzchniami (np metalem i rdzą na nim). W teksturach wszystko jest kwestią obserwacji i dokladności odwzorowania.

 

sposób na liście i krzaki jest dokładnie taki jak powiedział piotrek ale też tylko na dalszy plan.

Napisano

Wytłumacz o co ci tak naprawde chodzi z tymi liściami bo nie rozumie.

Daj jakiś zarys sceny którą robisz.

 

Idealnym rozwiazaniem na liscie to siatki z materiałem transluen'sy i zwyczjne tekstury zeskanowanego liscia.

 

Co do brydu uwzglednij przy malowaniu gdzie mugłby się osadzac, tak jak zacieki które nie powstają bez przyczyny tak ruch powietsza nieruwnomiernie rozprowadza kurz.

Napisano

w prostszym języku chodzi o to ze liść będzie wyglądał w pelni realnie jezeli go wymodelujesz i nadasz fajny material, srednio realnie jak dasz opicity, a lisc na pewno nie bedzie dobrze wygladl jak na tekstusze namalujesz liscia i go przyłozysz razem z teksturą na obiekt.

 

co do rdzy to chyba wystarczy displacement;)

 

pozdr

Napisano
  • Autor

Dzieki wszystkim bardzo. Mysle ze juz mniejwiecej kumam. Teraz musze to dobrze pocwiczyc :) Jeszcze raz dzieki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności