Napisano 14 Wrzesień 200321 l hmm w menu Material Editor zminilem wielkosc kuleczek ze standardowej na mniejsze zeby wyswietlalo sie ich wiecej, mam 24 kuleczki i wszystkie juz maja materialy jak moge dodac wiecej kuleczek poniewarz potrzebuje zrobic inne materialy a niemam na czym :(
Napisano 14 Wrzesień 200321 l nie mozesz dodac wiekszej ilosci probek... co nie oznacza, ze nie mozesz przypisac wiekszej ilosci materialców. poszukaj na forum , juz kilka razy bylo to omawiane.
Napisano 14 Wrzesień 200321 l kazdy materiał z \'\'kuleczki\'\' mozesz wrzucic do biblioteki materialow (material libary) Zaznaczasz probke i klikasz przycisk \'put to libary\' ,material na probce mozesz juz skasowac ale na obiekcie wciaz bedzie ten sam material. Jak bedziesz chcial przywrocic material spowrotem i go edytowac to kliknij na ikone \'get material\' ,otworzy sie nowe okno i tam z lewej strony zaznacz opcje \'mtl libary\' i tam beda sie znajdowac materialy ktore wczeniej tam wtryniles (warto zanywac jakos te materialy zeby miec rozeznanie) Oprocz tego mozesz zasave\'owac swoj zbior materialow..
Napisano 14 Wrzesień 200321 l Originally posted by Sharp kazdy materiał z \'\'kuleczki\'\' mozesz wrzucic do biblioteki materialow (material libary) Zaznaczasz probke i klikasz przycisk \'put to libary\' ,material na probce mozesz juz skasowac ale na obiekcie wciaz bedzie ten sam material. Jak bedziesz chcial przywrocic material spowrotem i go edytowac to kliknij na ikone \'get material\' ,otworzy sie nowe okno i tam z lewej strony zaznacz opcje \'mtl libary\' i tam beda sie znajdowac materialy ktore wczeniej tam wtryniles [...] Rozwiązanie jest ok - proponowałbym tylko jeszcze troszeczkę je zmodyfikować. W ten sposób trzeba by ciągle aktualizować wersję materiału w bibliotece. Po tym jak chcesz ponownie edytować materiał, który usunąłeś ze slotu, wybirz get material, ale jako źródło: zamiast \'mtl library\', wybierz \'scene\'. W ten sposób będziesz miał wszystkie materiały użyte w scenie. Wstarczy wybrać odpowiedni i można go modyfikować.
Napisano 15 Wrzesień 200321 l Ja nie używam biblioteki. Przecież max potrafi przechowywać materiały w 3 miejscach: W bibliotece, w Material editorze i w scenie. Jak skasujesz materiał w editorze ( tym X ), wyświeltli ci się zapytanie. Jak wybierzesz \"Affect only in editor slot\", materiał pozostanie w scenie, a ty masz miejsce miejsce na nowy materiał:) Jak będziesz chciał zmienić jakiś materiał, to poprostu pobierasz go z obiektu. Pozdro[piwo]
Napisano 15 Wrzesień 200321 l No i mamy kompletny solution dla problemu:) Osobiscie stosuje ten ostatni, ale czasem, gdy za bardzo boje sie stracic efekty mojej pracy, zgrywam do .mat.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto