Napisano 29 Lipiec 200618 l Mam problem ponieważ mam wrażenie że w Viewportach karta graficzna wogólnie nie bierze udziału ponieważ gdy karta graficzna moja renderuje grzeje się i włącza się wentylator a tu nic natomiast gdy coś rusze widze że nagle CPU skacze z 10% do 90% no moge wywnioskować że CPU renderuje w Vievportach jednakże to absurd posiadam x800 i najnowsze sterowniki tak samoje jest w opeangl software i direct x
Napisano 30 Lipiec 200618 l Geometrie sceny w programach 3D musi tworzyć CPU i tego raczej nie ominiesz, a cała reszta to zależy jeszcze czy korzystasz z jakiegoś cieniowania w viewportach - jak jakieś proste oświetlenie i cieniowanie, to karta raczej nie ma co robić. Aha próbowałeś różne sceny testować?
Napisano 30 Lipiec 200618 l Autor różne sceany a miałem na scenie z 100 światełek itp itd no nic heh-->a w grach gemetrie kto oblicze (załóżmy silnik z DoomIII albo Unreal II)
Napisano 30 Lipiec 200618 l jeśli ci brakuje szumu to skombinuj sobie RedViewer. liczy cienie i ray tracing w viewportach
Napisano 30 Lipiec 200618 l suntzu napisał: ... tak samoje jest w opeangl software i direct x ze w software to chyba nic dziwnego?
Napisano 30 Lipiec 200618 l Karta powinna coś tam skrobać - nie tylko cienie i oświatlenie. Nie po to inwestuje się w Quadro, aby sobie móc włączyć tylko High Quality Rendering i podziwiać w viewporcie rozchodzenie się światła. Siakti też powinna karta męczyć. Może po prostu nie liczy aż tyle, żeby musiał się wentylator włączać...
Napisano 30 Lipiec 200618 l Autor słuchaj prosty sposób podkręciłem karte gpu z 390mhz do 460mhz w testach i grach miałem artefakty a w maxie 0 artefaków--> sam nie rozumiem włąśnie po co inwestować w drogie quadro wiem że karta powinno skrobać ale cóż właśnie w tym problem że nic nie skrobie myślałem że może ATI daje złe stery czy co albo w maxie coś trzeba skonfigurować by GPU liczyło to wyszstko poza tym jestem ciekaw czy te nowe karty do obliczeń fizycznych będą działały w maxie
Napisano 30 Lipiec 200618 l Może to wina karty/sterowników. Ati zawsze miało słabe wsparcie dla programów 3d - oprócz kart firegl.
Napisano 30 Lipiec 200618 l Może karta graficzne nie przełącza sie na taktowania z trybu 3D i dlatego myślisz że nic nie liczy? nVidia miała chyba gdzieś na swojej stronie do ściągnięcia programik do sprawdzania obciążenia GPU. Edycja: chyba to http://developer.nvidia.com/object/nvperfhud_home.html
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto