Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Co lepsze do oswietlania scen: exopnential czy hsv exponential w ustawieniach color mapping? Odnosze wrazenie ze ciezko ustawic kolor materialu przy exponential...

  • Odpowiedzi 13
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

czesto do exteriorow dobry jest linear. a jak nie on, to chyba najlepiej exponental. nie zapomnij tylko podbic jego wartosci, bo bedzie szaro :)

Napisano

hsv exponential raczej odradzam, często robi zbyt mocną saturację.

Napisano

Odradzam bardzo hsv i exp tez. Jest w nich o tyle latwiej, ze trudniej cos przepalic, ale czesto sa jazdy z kolorami, a w linear latwiej przepalic, trzeba mocniej sie ze swiatlem pomeczyc, ale scena "normalniej" wyglada. Jak to tlumaczyl Christopher Nichols: jak robisz na nieliniowej przestrzeni kolorow, to powinienes przygotowywac materialy i tekstury w takiej samej, nieliniowej przestrzeni, stad "przeklamania koloru" w hsv i exp. To oczywiscie moje zdanie na podstawie moich doswiadczen, ale ja wole linear. Praktyczna roznica jest taka miedzy hsv a exp, ze hsv przepala do saturacji koloru, a exp do bialego bardziej, dlatego jak juz mialbym wybierac miedzy nimi to wole exp.

Napisano

zalezy co masz na mysli piszac o dodatkowych swiatlach. VRayplaneowe swiatla w oknach jak najbardziej, ale inne, raczej nieczesto, ostatnio wrzucilem jednak swiatlo zza kamery, bo pierwszy plan byl troche za ciemny. Rozjasniam jeszcze scene czasem dajac primary b. GI wieksze od 1, do i dajac wieksze od 1 dark i light mult. w color mapping. Nie traktuj jednak tego co pisze jak wyroczni, pewnie zaraz wpadnie tu paru fachowcow i zaproponuja Ci inne rozwiazania, nie twierdze, ze moje sa najlepsze na swiecie.

Napisano
  • Autor

Oczywiscie,ale i tak dzieki za opinie... wiekszosc uzywa exonential tylko z tego co ja zauwazylem to ciezko sie ustawia materialy w tym przypadku, wiec kazda rada dobra :)

Napisano

wlasnie, ja sie wole chwilke dluzej pomeczyc ze swiatlem niz materialami/kolorami, poza tym pamietaj o VRayFrameBuffer, mozna tam niezle "podkrecic" obrazek, tak, zeby nie bylo przepalen i wszystko wygladalo ok, moim zdaniem to lepsza metoda krecenia kolorystyka i jasnoscia niz hsv i exp.

Napisano

Zaznacz Enable build-in Frame Buffer i po rozpoczeciu renderingu pobaw sie guziczkami :P...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności