linus11 Posted August 4, 2006 Share Posted August 4, 2006 Witam. Mam problem z perspective view. Mianowicie gdy pracuje na małym modelu i zbliżam widok w pewnym momencie znika obiekt. Radze sobie z tym zmieniając Field-of-View ale wtedy powstają zniekształcenia perspektywiczne. jak można poradzic sobie z tym? Z góry dzięki. Pzdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek Posted August 4, 2006 Share Posted August 4, 2006 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=27145&highlight=clipping Link to comment Share on other sites More sharing options...
linus11 Posted August 4, 2006 Author Share Posted August 4, 2006 a czy nie ma innego wyjscia niz przeskalowanie? dodam jeszcze że znika rownież grid i linie gizma :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek Posted August 4, 2006 Share Posted August 4, 2006 Patrz na ostatni post - wyłacz clipping planes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
linus11 Posted August 4, 2006 Author Share Posted August 4, 2006 wyłączenie Viewport clipping nie pomaga :| Link to comment Share on other sites More sharing options...
vv3k70r Posted August 4, 2006 Share Posted August 4, 2006 nie da sie z tym nic zrobic, musisz zzrobic model w innym pliku z innym ukaldem jednostek a pozneij zaimportowac..... tylko pamietaj zeby uzyc merged tracks nie scene tracks, bo CI sie rozjedzie animacje (treshold jest rozny)... a wogole to albo zle dobrales skale obiektow, albo przeskaluje wysztko w gore... ta skala w maxie ma 9 cyferek, to zaje..... duzo, to jak 1/78 powierzchni planety do wielkosci psa.... to chyab wystarczajacy rozrzut skali? postaraj sie w tym zmiescic :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
linus11 Posted August 4, 2006 Author Share Posted August 4, 2006 dzieki bardzo! trzebabyło zmienic rownowaznik jednej jednoski maxa a potem odpowiednio przeskalowac obiekt, czytając help'a doszedlem, że powstają takie błędy podczas gdy przyblizenie jest wieksze niz jednostak maxa :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnyMan Posted August 5, 2006 Share Posted August 5, 2006 Moim skromnym zdaniem podczas modelowania korzystanie z widoku Perspective jest (oczywiście z małymi wyjątkami) w większości przypadków bardzo niepraktyczne. Jak nie musisz wchodzić w szczeliny - a na 90% nie musisz - to czemu po prostu nie naciśniesz "U"?;d Dużo wygodniej i nerwów też człowiek nie traci, bo model się nie zclippuje;P. Jedynym problemem jest to, że trzeba pracować bez home grid'a bo w user view strasznie wygląda;d. Pozdrawiam! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now