linus11 Napisano 4 Sierpień 2006 Share Napisano 4 Sierpień 2006 Witam. Mam problem z perspective view. Mianowicie gdy pracuje na małym modelu i zbliżam widok w pewnym momencie znika obiekt. Radze sobie z tym zmieniając Field-of-View ale wtedy powstają zniekształcenia perspektywiczne. jak można poradzic sobie z tym? Z góry dzięki. Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 4 Sierpień 2006 Share Napisano 4 Sierpień 2006 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=27145&highlight=clipping Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
linus11 Napisano 4 Sierpień 2006 Autor Share Napisano 4 Sierpień 2006 a czy nie ma innego wyjscia niz przeskalowanie? dodam jeszcze że znika rownież grid i linie gizma :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 4 Sierpień 2006 Share Napisano 4 Sierpień 2006 Patrz na ostatni post - wyłacz clipping planes. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
linus11 Napisano 4 Sierpień 2006 Autor Share Napisano 4 Sierpień 2006 wyłączenie Viewport clipping nie pomaga :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vv3k70r Napisano 4 Sierpień 2006 Share Napisano 4 Sierpień 2006 nie da sie z tym nic zrobic, musisz zzrobic model w innym pliku z innym ukaldem jednostek a pozneij zaimportowac..... tylko pamietaj zeby uzyc merged tracks nie scene tracks, bo CI sie rozjedzie animacje (treshold jest rozny)... a wogole to albo zle dobrales skale obiektow, albo przeskaluje wysztko w gore... ta skala w maxie ma 9 cyferek, to zaje..... duzo, to jak 1/78 powierzchni planety do wielkosci psa.... to chyab wystarczajacy rozrzut skali? postaraj sie w tym zmiescic :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
linus11 Napisano 4 Sierpień 2006 Autor Share Napisano 4 Sierpień 2006 dzieki bardzo! trzebabyło zmienic rownowaznik jednej jednoski maxa a potem odpowiednio przeskalowac obiekt, czytając help'a doszedlem, że powstają takie błędy podczas gdy przyblizenie jest wieksze niz jednostak maxa :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AnyMan Napisano 5 Sierpień 2006 Share Napisano 5 Sierpień 2006 Moim skromnym zdaniem podczas modelowania korzystanie z widoku Perspective jest (oczywiście z małymi wyjątkami) w większości przypadków bardzo niepraktyczne. Jak nie musisz wchodzić w szczeliny - a na 90% nie musisz - to czemu po prostu nie naciśniesz "U"?;d Dużo wygodniej i nerwów też człowiek nie traci, bo model się nie zclippuje;P. Jedynym problemem jest to, że trzeba pracować bez home grid'a bo w user view strasznie wygląda;d. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się