Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 19
  • Wyświetleń 3,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Widzieliśmy ale prawda jest taka że nic się w ten sposób nie nauczysz :P

Napisano
  • Autor

świeta prawda :) a propo nauczenia sie czegos to jak zaistalowac taki sciagnięty materiał?

Napisano
Jag to? Można sobie obaczyć jak się robi ładne materiały.

 

świeta prawda a propo nauczenia sie czegos to jak zaistalowac taki sciagnięty materiał?

 

Widze właśnie czego sie można nauczyć :)

 

Chodzi o to że liczba opcjie w material edytorze jest tak duża że nie sposób zaczaić wszystko poprzez przeglądanei gotowych materiałów bo mija się to z celem - lepszym sposobem nauki było by tworzenie materiału pod obrazek niż przeglądanie gotowców - zresztą skoro ułatwia wam to sprawe to mi to obojętne bo każdy uczy się dla siebie :)

 

Lepszym rozwiązaniem było by wypuszczenie v-tutoriala pokazującego najważniejsze funkcje i zasade ich działaania - zazwyczaj to jest tak że po przerobieniu czegoś samemu bardziej utrwala się to w mózgownicy, niż po zobaczeniu co jest jak ustawione - belive me.

Napisano

jak to jak - tekstury pewnie w katalog nextlimitu - jeśli jakies są, a jak nie w katalog to sprawdz w mme gdzie jest ścieżka ustawiona na mapy, a shader poprzez maxwell mxm - choose mxm material czy jakos tak bo nei pamietam jak to idzie dokładnie.

Napisano
  • Autor

:/ ok, sciagam sobie taki pliczek, rozpakowuje, jest tam plik *.mxm i jakies mapki. I co teraz?

 

Jesli otwieram ten .mxm w edytorze materiałow maxwella jest tylko czarna plama, nie ma zadnych warst, tak samo przez mxm material w 3ds max, nic, ...

 

Jest folder na texury "Next Limit\Maxwell\materials database\textures" ale wrzucenie tam dolaczonych do pliku nic nie daje.

 

 

O co chodzi? :(

(strasznie zielony jestem)

Napisano
  • Autor

a jak sobie wlacze okienko informacyjne i odpale render z urzyciem takiego materialu wywala mi cos takiego:

 

Warnig: Material is not created addMaterial

Warnig: Material is not created material.forceToWriteIntoScene

Warnig: Material is not created material.getName

 

Napisano

masakra !! maxwell masakruje jakoscia, ..ratunku !!

tylko czemu to sie liczy 'dobami' !!

ehh

Napisano

Linus daj login i hasło do konta to ci napisze why :) a nie będe sie rejestrował bo to głupota - jak sam widzisz nie potrafisz wczytac shaderków (bez urazy) a chcesz sie uczyc na gotowcach ? nie tędy droga.

 

Shader można dac komus kto zna sie troche na maxwellu komu będzie zależało na podszkoleniu.

 

Fotoas piłes cos dzisiaj wczoraj :) ?

Napisano
  • Autor

masz racje hindus... ale mimo to strasznie mnie irytuje gdy cos nie dziala, wiec sprobuj

 

login: ingeloakastymizilian

haslo: maxwell

Napisano

sprawdze, dam znac i lecem spac.

 

btw jak bym miał pisac taki login to bym sie połamał na klawiaturze ;)

 

sciągasz np birch play natural, rozpakowujesz w folder, otwierasz go i odpalasz poprzez double click plik mxm - odpala sie material editor - pokazuje ze na c:\\dev nie ma tekstury dajesz na YES, potem w okienku do przegladania na anuluj. Otworzy sie materiał, przegladasz gdzie zostały uzyte tekstury (zółta szachownica) klikasz ja, otwiera se oknoe wyboru tekstury, patrzysz na podgladzie co jest pokazane i dajesz na load, otwierasz ta teksture co jest w tym katalogu co spakowałes, robisz tak z bumpem i tekstura dla reflect 0 (jesli uzyta) i na wszystkich layerach pozostałych tak samo - wykonanie zajmuje nie wiecej niz 60 sekund - na koniec zamyjasz edytor i jak spyta to zapisujesz zmiany.

Napisano
  • Autor

no to ja mam cos zle :( u mnie po kliknieciu na mxm odpala sie, co prawda, edytor materiałów ale to wszystko, nie wyskakuje komunikat, tylko pusty edytor, just for fun :/

 

dzieki bardzo za pomoc ale chyba nie w tym rzecz :(

Napisano

hejka

sciągnąłem se ostatnio jakis materiał z tej bazy materiałów maxwellowych i miałem podobny problem. Wiec wyglada to tak: otwórzyłem zipowe archium, rozpakowałem , odpaliłem mxm i gówno: pojawia sie coprawda materiał edytor maxwellowy, ale nie ma zadnych layerów, nie pojawia sie nazwa tego materiału tylko "default" i generlanie czarna plama. Włączyłem póxniej se maxa, wybrałem mxm material, choose mxm, wybrałem tamten materiał i to samo. Materiał (jego prezentacja maxwellowa) pojawia sie w okienku edytora materiałow (to maxowe) ale nic z tym materiałemz robić nie można. Tak czy inaczej odpaliłem render. Oczywiscie nie wyrenderowało mi nic, (render failed) przeczytałem powód( nie znalazł map do tego materiału, tak było napisane w komunikacie)W komunikacie była pokazana scieżka do tych map, ale znajdujacych sie u twórcy tego materiału a nie u mnie. Wiec zrobiłem identyczna ścieżke (c:/Program Files/..../mxm materials/Wood/) i przeniosłem tam wszystkie mapy z tego materiału. Właczyłem render i podziałało...

Jedna cos jest nie tak, mysle, ze to powinno działać bez takiego kombinowania.(problem z tym, ze niektóre materiały mają baaardzo długą sciężkę do map, która sie nie miesci cała w komunikacie i nie wiadomo co z tym zrobic ;/ )

Reasumująć: spróbuj w ten sposób, moze cos wyjdzie. A jak któs wie z czym moze byc problem to niech napisze

P.S. Co to sa za pliki .DS które sie w niekórych archiwach znajduja i do czego one??

PoZdRo!!!

Napisano

Czesc

Ja tu nie widze zandego problemu. Pliki MXM zawsze sa spakowane wraz mapkami. Rozpakuj folder przeneis tam gdzie scenke swoja robisz, i sam im przydziel sciezke (tzn. sam zaladuj te mapki)

pozdrawiam

Napisano

Hmmm. Przeniosłem materiały do katalogu, gdzie miałem scenkę zrobiona i rzeczywiscie wszystkie problemy zniknęły.(nie wiedziałem wczesniej, ze musza byc w tym samym katalogu) Linus spóbuj to samo zrobić, moze zadziała również u Ciebie

PoZdRo!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności