Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 19
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Jag to? Można sobie obaczyć jak się robi ładne materiały.

 

świeta prawda a propo nauczenia sie czegos to jak zaistalowac taki sciagnięty materiał?

 

Widze właśnie czego sie można nauczyć :)

 

Chodzi o to że liczba opcjie w material edytorze jest tak duża że nie sposób zaczaić wszystko poprzez przeglądanei gotowych materiałów bo mija się to z celem - lepszym sposobem nauki było by tworzenie materiału pod obrazek niż przeglądanie gotowców - zresztą skoro ułatwia wam to sprawe to mi to obojętne bo każdy uczy się dla siebie :)

 

Lepszym rozwiązaniem było by wypuszczenie v-tutoriala pokazującego najważniejsze funkcje i zasade ich działaania - zazwyczaj to jest tak że po przerobieniu czegoś samemu bardziej utrwala się to w mózgownicy, niż po zobaczeniu co jest jak ustawione - belive me.

Napisano

jak to jak - tekstury pewnie w katalog nextlimitu - jeśli jakies są, a jak nie w katalog to sprawdz w mme gdzie jest ścieżka ustawiona na mapy, a shader poprzez maxwell mxm - choose mxm material czy jakos tak bo nei pamietam jak to idzie dokładnie.

Napisano

:/ ok, sciagam sobie taki pliczek, rozpakowuje, jest tam plik *.mxm i jakies mapki. I co teraz?

 

Jesli otwieram ten .mxm w edytorze materiałow maxwella jest tylko czarna plama, nie ma zadnych warst, tak samo przez mxm material w 3ds max, nic, ...

 

Jest folder na texury "Next Limit\Maxwell\materials database\textures" ale wrzucenie tam dolaczonych do pliku nic nie daje.

 

 

O co chodzi? :(

(strasznie zielony jestem)

Napisano

a jak sobie wlacze okienko informacyjne i odpale render z urzyciem takiego materialu wywala mi cos takiego:

 

Warnig: Material is not created addMaterial

Warnig: Material is not created material.forceToWriteIntoScene

Warnig: Material is not created material.getName

 

Napisano

Linus daj login i hasło do konta to ci napisze why :) a nie będe sie rejestrował bo to głupota - jak sam widzisz nie potrafisz wczytac shaderków (bez urazy) a chcesz sie uczyc na gotowcach ? nie tędy droga.

 

Shader można dac komus kto zna sie troche na maxwellu komu będzie zależało na podszkoleniu.

 

Fotoas piłes cos dzisiaj wczoraj :) ?

Napisano

sprawdze, dam znac i lecem spac.

 

btw jak bym miał pisac taki login to bym sie połamał na klawiaturze ;)

 

sciągasz np birch play natural, rozpakowujesz w folder, otwierasz go i odpalasz poprzez double click plik mxm - odpala sie material editor - pokazuje ze na c:\\dev nie ma tekstury dajesz na YES, potem w okienku do przegladania na anuluj. Otworzy sie materiał, przegladasz gdzie zostały uzyte tekstury (zółta szachownica) klikasz ja, otwiera se oknoe wyboru tekstury, patrzysz na podgladzie co jest pokazane i dajesz na load, otwierasz ta teksture co jest w tym katalogu co spakowałes, robisz tak z bumpem i tekstura dla reflect 0 (jesli uzyta) i na wszystkich layerach pozostałych tak samo - wykonanie zajmuje nie wiecej niz 60 sekund - na koniec zamyjasz edytor i jak spyta to zapisujesz zmiany.

Napisano

no to ja mam cos zle :( u mnie po kliknieciu na mxm odpala sie, co prawda, edytor materiałów ale to wszystko, nie wyskakuje komunikat, tylko pusty edytor, just for fun :/

 

dzieki bardzo za pomoc ale chyba nie w tym rzecz :(

Napisano

hejka

sciągnąłem se ostatnio jakis materiał z tej bazy materiałów maxwellowych i miałem podobny problem. Wiec wyglada to tak: otwórzyłem zipowe archium, rozpakowałem , odpaliłem mxm i gówno: pojawia sie coprawda materiał edytor maxwellowy, ale nie ma zadnych layerów, nie pojawia sie nazwa tego materiału tylko "default" i generlanie czarna plama. Włączyłem póxniej se maxa, wybrałem mxm material, choose mxm, wybrałem tamten materiał i to samo. Materiał (jego prezentacja maxwellowa) pojawia sie w okienku edytora materiałow (to maxowe) ale nic z tym materiałemz robić nie można. Tak czy inaczej odpaliłem render. Oczywiscie nie wyrenderowało mi nic, (render failed) przeczytałem powód( nie znalazł map do tego materiału, tak było napisane w komunikacie)W komunikacie była pokazana scieżka do tych map, ale znajdujacych sie u twórcy tego materiału a nie u mnie. Wiec zrobiłem identyczna ścieżke (c:/Program Files/..../mxm materials/Wood/) i przeniosłem tam wszystkie mapy z tego materiału. Właczyłem render i podziałało...

Jedna cos jest nie tak, mysle, ze to powinno działać bez takiego kombinowania.(problem z tym, ze niektóre materiały mają baaardzo długą sciężkę do map, która sie nie miesci cała w komunikacie i nie wiadomo co z tym zrobic ;/ )

Reasumująć: spróbuj w ten sposób, moze cos wyjdzie. A jak któs wie z czym moze byc problem to niech napisze

P.S. Co to sa za pliki .DS które sie w niekórych archiwach znajduja i do czego one??

PoZdRo!!!

Napisano

Czesc

Ja tu nie widze zandego problemu. Pliki MXM zawsze sa spakowane wraz mapkami. Rozpakuj folder przeneis tam gdzie scenke swoja robisz, i sam im przydziel sciezke (tzn. sam zaladuj te mapki)

pozdrawiam

Napisano

Hmmm. Przeniosłem materiały do katalogu, gdzie miałem scenkę zrobiona i rzeczywiscie wszystkie problemy zniknęły.(nie wiedziałem wczesniej, ze musza byc w tym samym katalogu) Linus spóbuj to samo zrobić, moze zadziała również u Ciebie

PoZdRo!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności