Napisano 8 Sierpień 200618 l Witam, nie wiecie czasem czy jest funkcja w 3ds max ktora pozwolilaby zrobic swiatlo tak aby nie wplywalo na obiekty ( tzn. nie rozswietlalo ich ) a zostawialo tylko cienie? Dzieki
Napisano 8 Sierpień 200618 l w ustawieniach światła > advenced effects > odznacz diffuse i specular i powinno być ok
Napisano 8 Sierpień 200618 l Nie wiem jak 3dsmax sobie z tym radzi, ale jeśli masz np. mentala, czy PRMan'a, włącz generowanie shadowmapy z danego żródła światła, zapisz ją do pliku, wyłącz to światło, ale jednoczęsnie ustaw, aby podczas renderowania używał wcześniej zapisanej shadowmapy. Możesz też renderować w passach, i później poskładać to np. w Photoshopie. Wyredneruj obrazek noramalnie ze światłami, które maja oświetlać scenę, zapisz, następnie powyłączaj wszystkie swiatła, włącz tylko to , które ma rzucać cień, wyrenderuj razem z shadowpassem (ewentualnie tylko shadow pass, jeśli się da) i poskładaj to wszystko razem.
Napisano 8 Sierpień 200618 l moze sprobuj exclude , kula jest wykluczona z bycia oświetloną , ale rzuca cien exclude masz w zakladce shadows
Napisano 8 Sierpień 200618 l Autor master - nie, dalem bialy lukasz - mam maxa 6, nie wiem czemu ale ta metoda u mnie poprostu nie dziala :/
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto