Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, nie wiecie czasem czy jest funkcja w 3ds max ktora pozwolilaby zrobic swiatlo tak aby nie wplywalo na obiekty ( tzn. nie rozswietlalo ich ) a zostawialo tylko cienie? Dzieki

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 827
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

w ustawieniach światła > advenced effects > odznacz diffuse i specular i powinno być ok

Napisano

Nie wiem jak 3dsmax sobie z tym radzi, ale jeśli masz np. mentala, czy PRMan'a, włącz generowanie shadowmapy z danego żródła światła, zapisz ją do pliku, wyłącz to światło, ale jednoczęsnie ustaw, aby podczas renderowania używał wcześniej zapisanej shadowmapy.

 

Możesz też renderować w passach, i później poskładać to np. w Photoshopie.

Wyredneruj obrazek noramalnie ze światłami, które maja oświetlać scenę, zapisz, następnie powyłączaj wszystkie swiatła, włącz tylko to , które ma rzucać cień, wyrenderuj razem z shadowpassem (ewentualnie tylko shadow pass, jeśli się da) i poskładaj to wszystko razem.

Napisano
  • Autor

master - nie, dalem bialy

 

lukasz - mam maxa 6, nie wiem czemu ale ta metoda u mnie poprostu nie dziala :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności