Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witajcie! Mozecie pomóc mi w moim problemie? Mianowicie robię scenkę, w której będe potrzebowal zrobic piasek. Przy czym chciałbym zeby jais obiekt był częściowo zakopany w nim a nie potrafie uzyskać efektu, ze piasek nie jest poprostu teksturą na boxie w ktroy wlożony jest ów obiekt.

 

Druga sprawa to materiał leżący np. na stole lub innej powierzchni. Jak zrobić fałdy i uzyskac efekt że material częściowo zwisa z obiektu? :( Widziałem kiedyś tutorial w ktorym autor używal CLOTH czy coś ale byl po niemiecku :(

 

POMOCY!

  • Odpowiedzi 14
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Help do maxa masz po angielsku, więc pewnie będzie łatwiej.

Słowo kluczowe: reactor.

Napisano

Oj to chyba padł ofiara piractwa ;) nie dobrze poszukaj wideo tutków na necie moga być duzo szybsze niż te w tekscie, słowo klucz to samo.

Napisano
  • Autor

Nie piractwa tylko mam licencje ze szkoły a co oni z tymi maxami robią tego już nie wiem (np. nie działa mi żaden shag i Vray, ucze sie więc Mentala)

Napisano
  • Autor

W prawdzie liczyłem na jakiś tutek od was bo tak człowiek uczy sie lepiej i szybciej ale mimo to dzięki, zabieram sie za szperanie w necie.

Napisano
  • Autor

W mojej :p Ale nie można z nich korzystać komercyjnie, nie moge na tym zarabiać. To licencja szkolna (to szkoła informatyczna profilu grafiki komputerowej) Ale jak widac te maxy nie są tak srpawne jakbym chciał (auto cada tez mamy xD )

 

No to licze na waszą pomoc bo anrazie nic dobrego nie znalazłem co by mój problem rozwiązało, jest troche o reactorach ale to nie to co potrzebuję :(

Napisano

reactor rozwiąże problem z obrusem czy czymś tam.

 

Na dobrą sprawę piasek też można reactorem:

Wymodeluj ziarenko piasku, skopiuj go 879264723847528742874239^2 razy, stwórz kolekcję RigidBody, wszystkie ziarenka tam wrzuć, ustaw sobie podłoże oraz obiekt, który ma być zakopany. Też wrzuć od kolekcji. Później naciskasz Slove i czekasz na nowe tysiąclecie.

Napisano
  • Autor

Piotrek dzieki za helpa moze pomoże - ale rozumiem że sobie poczekam z renderingiem wiec może jest inny sposób? :(

 

Z brush... święta racja...

Napisano

Z tego co mi wiadomo piasek całkiem nieźle wychodzi na teksturze a nawet bez niej :). Displacement do wymodelowania nierówności + bump do ziarna i będzie ładnie. Ciekawe efekty da też materiał SSS o małych radiusach. Poza tym piasek piaskowi nierówny i ze względu na warunki środowiska inaczej wygląda na wydmach a inaczej na plaży.

Napisano
  • Autor

Prawda Hynol... ale nie udało mi sie do tej pory zrobić takich mapek i ustawień, żeby BUMPem i SIPLACEM uzykać porządany efekt :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności