Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

witam !

 

1. Jaki jest najlepszy material dla plytek podlogowych?. W Mentalu sprawdzal sie DGSmaterial. Czy V ray material jest jedynym materialem ktory sie tu bedzie dobrze sprawdzal.

 

2. Czy moglibyscie podac jakie parametry waszym zdaniem odpowiadalyby plytce matowej ?

 

Ja zrobilem cos takiego :

 

Reflection 20-30

Refl. glossiness 0,7

Highlight glossiness 0,65

 

+bump oczywiscie

Czy mozna dodatkowo taka plytke dopiescic innymi opcjami zeby byla bardziej realistyczna. Duzo wiem zalezy od textury, a ja niestety nie mam najlepszej.

 

Czy moglibyscie podac wasze propozycje ?

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 796
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

wszystko zalezy od tego co chcesz osiągnąć ;]. pokaż screen'a to będzie można powiedzieć coś więcej .

Napisano
  • Autor

nie rozumiem. chce uzyskac realizm, plytki sa normalnie polozona na podlodze, sciany sa biale itp.. plytka jest jasna

Napisano

Do realizmu potrzebne jeszcze dobre oświetlenie i wiele inych rzeczy. Shadery V-ray nie mają "modułowej" budowy jak mental (a szkoda*). Materiały próbuj robić metodą prób i blędów i porównuj do prawdziwych zdjęć. Już wiele razy było mówione, że nie ma "złotej receptury" odpowiedniej dla każdej sceny.

A słabe textury można zastąpić proceduralkami. Niepozorne, ale jak się potrafi je ułożyć dają niesamowity efekt.

 

Pozdro

 

* pierwszy i ostani raz przyznaje plusa dla mentala

Napisano
  • Autor

heh no wlasnie o to mi chodzilo :) czyli w sumie stworzenie dobrego amterialu plytki, to raczej metoda prob i bledow. rozumiem ze do byboru sa raczej te 3 opcje i miedzy nimi trzeba jakos lawirowac. thx 4 help

Napisano

dobrze miec przynajmniej 3 mapy, diffuse, reflect, bump przydaje się jeszcze glossiness, jak je masz to własciwie masz wyszystko ustawione

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności