Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Siemka ;D

Mam problem z pewnym materialem ktory nakręciłem kamerą Panasonic NV-DS60.Dopiero zaczynam przygode z After Effects więc może ktoś mi pomoże. Pllllllllllllllllliiiiiiiiiiiiiissssssssssssss.

Chodzi o to czy jakość materiału (nieznacznie gorsza) wideo ma wpływ na jakość kluczowania? Mój materiał to .avi 720x576, leciutko sniezy (ma to wplyw??) no i jakiego filtra uzyc zeby kluczowanie bylo najlepsze w większości przypadków (czyli wtedy kiedy kolor tła przechodzi od jasnego do ciemnego wręcz koloru do kluczowania.... zmora :

 

Z góry dziekuję. Kawka

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jeśli automatyka w trudnych momentach sobei nie radzi, zawsze możesz ręcznie malować maski.

Napisano

Jeśli AE to kluczowanie tylko KeyLightem (na płycie z AE Pro), przydaje sie też Hue/Saturation, żeby odbarwić na brzegach, jeśli coś zostało koloru i tyle na dobry początek powinno wystarczyć

Napisano
Jeśli AE to kluczowanie tylko KeyLightem (na płycie z AE Pro), przydaje sie też Hue/Saturation, żeby odbarwić na brzegach, jeśli coś zostało koloru i tyle na dobry początek powinno wystarczyć

 

A po co do tego Hue/Saturation, jak Keylight ma wbudowaną funkcję nasycenia coloru krawędzi. Ale fakt bez Keylight ani rusz...

Napisano
  • Autor

Madison nie bardzo moge pokazac ten filmik :( Chodzi mi wlasnie o te krawedzie z cala reszta zeby dobrze wyszly. Nie wiem - moze jest jakas granica kidy jakosc filmu nie pozwala na to zeby usuwanie tla dobrze wyszlo.Material jest zrzucony z MiniDV, moze ktos probowal robic ekperymenty na filmach z tego nosnika? A moze wina jest po mojej stronie (zle oswietlenie sceny, nie ten nosnik)?W pomocy AE pisza ze filmy DV nie maja informacji o kolorze lub cos w tym stylu co nie pozwala na dobry rezultat kluczowania.

A do resztek na krawedziach czego uzyc jesli nie Hue/Saturation? thanx

Napisano

MniniDV kolorki wżera, poza tym matryca w Twojej kamerze to CCD, ale nawet na tym da się zrobić keying i compositing. Przypuszczam, że winą jest słabe oświetlenie i są zagięcia na materiale. W takim wypadku zrób sobie kluczowanie tylko tych bardziej konkretnych części, a resztę pojedź ręcznie z roto. Czasem może się okazać, że wymalowanie postaci da lepszy efekt niż kluczowanie słabego ujęcia.

Napisano

Można do tego użyć:

Color Difference Key (tylko pro)

Daje bardzo dobre wyniki.

Ustala transparencję za pomocą wg. dwóch wyznaczników A, B, Alpha.

Można to zrobić najprościej w taki sposób:

1. Z View wybieramy mate corrected, aby porównać ze źródłem obrazu.

2. Wybieramy kolor.

3. Klikamy na znaczek Alpha, aby zobaczyć "finał" kombinacji

4. Zaznaczamy czarny próbnik koloru i w miniaturce

zaznaczamy kolor, który ma być transparentny.

5. Zaznaczamy biały próbnik i klikamy w miniaturkę na obszarach do wyszczególnienia nieprzeźroczystych regionów.

6. Z Color Matching Accuracy wybieramy: More Accurate dla lepszego rezultatu

Dopasowanie dodatkowe suwakami:

Black - ałuży do dopasowywania krycia

White - do obszarów nieprzeźroczystych

Gamma - kontroluje liniowo dokładność wartości transparencji. Coś podobedo do progu.

Aby efekt był widoczny na końcu dopasowywania należy wybrać z View Final Output.

Ciekawe rezultaty można zyskać przez użycie efektu Linear Color Key -

pracuje na podobnej zasadzie jak ten wyżej opisany.

Jeśli tło jest dość jednolite można użyć przesunięcia kanałów Channel>Shift Shannels,

ale przy różnych tłach daje średnie rezultaty.

 

 

Jeśli chodzi o krawędzie trzeba zrobić usuwanie tzw. Spilla.

 

 

Napisano
  • Autor

Rzeczywiście. Wgrałem Keylighta i wygląda na to źe to naprawdę dobry keyer. Przerabiam teraz manuala i tutki i myślę ze sobie proadzę. Napewno, ok :p

thanx wszystkim za pomoc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności