Napisano 6 Wrzesień 200618 l Siemka ;D Mam problem z pewnym materialem ktory nakręciłem kamerą Panasonic NV-DS60.Dopiero zaczynam przygode z After Effects więc może ktoś mi pomoże. Pllllllllllllllllliiiiiiiiiiiiiissssssssssssss. Chodzi o to czy jakość materiału (nieznacznie gorsza) wideo ma wpływ na jakość kluczowania? Mój materiał to .avi 720x576, leciutko sniezy (ma to wplyw??) no i jakiego filtra uzyc zeby kluczowanie bylo najlepsze w większości przypadków (czyli wtedy kiedy kolor tła przechodzi od jasnego do ciemnego wręcz koloru do kluczowania.... zmora : Z góry dziekuję. Kawka
Napisano 6 Wrzesień 200618 l Jeśli automatyka w trudnych momentach sobei nie radzi, zawsze możesz ręcznie malować maski.
Napisano 6 Wrzesień 200618 l Jeśli AE to kluczowanie tylko KeyLightem (na płycie z AE Pro), przydaje sie też Hue/Saturation, żeby odbarwić na brzegach, jeśli coś zostało koloru i tyle na dobry początek powinno wystarczyć
Napisano 7 Wrzesień 200618 l Jeśli AE to kluczowanie tylko KeyLightem (na płycie z AE Pro), przydaje sie też Hue/Saturation, żeby odbarwić na brzegach, jeśli coś zostało koloru i tyle na dobry początek powinno wystarczyć A po co do tego Hue/Saturation, jak Keylight ma wbudowaną funkcję nasycenia coloru krawędzi. Ale fakt bez Keylight ani rusz...
Napisano 7 Wrzesień 200618 l Autor Madison nie bardzo moge pokazac ten filmik :( Chodzi mi wlasnie o te krawedzie z cala reszta zeby dobrze wyszly. Nie wiem - moze jest jakas granica kidy jakosc filmu nie pozwala na to zeby usuwanie tla dobrze wyszlo.Material jest zrzucony z MiniDV, moze ktos probowal robic ekperymenty na filmach z tego nosnika? A moze wina jest po mojej stronie (zle oswietlenie sceny, nie ten nosnik)?W pomocy AE pisza ze filmy DV nie maja informacji o kolorze lub cos w tym stylu co nie pozwala na dobry rezultat kluczowania. A do resztek na krawedziach czego uzyc jesli nie Hue/Saturation? thanx
Napisano 7 Wrzesień 200618 l MniniDV kolorki wżera, poza tym matryca w Twojej kamerze to CCD, ale nawet na tym da się zrobić keying i compositing. Przypuszczam, że winą jest słabe oświetlenie i są zagięcia na materiale. W takim wypadku zrób sobie kluczowanie tylko tych bardziej konkretnych części, a resztę pojedź ręcznie z roto. Czasem może się okazać, że wymalowanie postaci da lepszy efekt niż kluczowanie słabego ujęcia.
Napisano 8 Wrzesień 200618 l Można do tego użyć: Color Difference Key (tylko pro) Daje bardzo dobre wyniki. Ustala transparencję za pomocą wg. dwóch wyznaczników A, B, Alpha. Można to zrobić najprościej w taki sposób: 1. Z View wybieramy mate corrected, aby porównać ze źródłem obrazu. 2. Wybieramy kolor. 3. Klikamy na znaczek Alpha, aby zobaczyć "finał" kombinacji 4. Zaznaczamy czarny próbnik koloru i w miniaturce zaznaczamy kolor, który ma być transparentny. 5. Zaznaczamy biały próbnik i klikamy w miniaturkę na obszarach do wyszczególnienia nieprzeźroczystych regionów. 6. Z Color Matching Accuracy wybieramy: More Accurate dla lepszego rezultatu Dopasowanie dodatkowe suwakami: Black - ałuży do dopasowywania krycia White - do obszarów nieprzeźroczystych Gamma - kontroluje liniowo dokładność wartości transparencji. Coś podobedo do progu. Aby efekt był widoczny na końcu dopasowywania należy wybrać z View Final Output. Ciekawe rezultaty można zyskać przez użycie efektu Linear Color Key - pracuje na podobnej zasadzie jak ten wyżej opisany. Jeśli tło jest dość jednolite można użyć przesunięcia kanałów Channel>Shift Shannels, ale przy różnych tłach daje średnie rezultaty. Jeśli chodzi o krawędzie trzeba zrobić usuwanie tzw. Spilla.
Napisano 25 Wrzesień 200618 l Autor Rzeczywiście. Wgrałem Keylighta i wygląda na to źe to naprawdę dobry keyer. Przerabiam teraz manuala i tutki i myślę ze sobie proadzę. Napewno, ok :p thanx wszystkim za pomoc
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto