Maceo Napisano 6 Wrzesień 2006 Napisano 6 Wrzesień 2006 Hej, chciałbym potrenować sobie robienie "foto-real" ilustracji w wektorkach. Będę wrzucał tu pracki, którymi będę sobie rozkminiał temat. Proszę o commentsy i ewentualne materiały (przykłady i tutki) jak profesjonalnie trzaskać takie rzeczy.
Lis Napisano 6 Wrzesień 2006 Napisano 6 Wrzesień 2006 fajna ale wygląda jakby miała prezent w kroczu ;D
Obywatel Napisano 8 Wrzesień 2006 Napisano 8 Wrzesień 2006 Żeby był fotoreal to jakieś gradienty by się przydały. Tylko nie takie proste : ] W czym robisz? W Corel’u do jakichś bardziej skomplikowanych przejść tonalnych stosuje się siatkę. Bo to wygląda bardzo ok, ale nie fotoreal :-) http://basangpanaginip.blogspot.com/2006/07/worlds-most-photorealistic-vector-art.html Ktoś już zapodawał powyższą stronę, ale może nie widziałeś.
Maceo Napisano 8 Wrzesień 2006 Autor Napisano 8 Wrzesień 2006 Hmm.. cholera ale żeś mi dał sajta... Ciężko uwierzyć, że to nie są zdjęcia. Generalnie zastanawiam się - "po co". To nie jest interpretacja, wygląda jak zdjęcie, wymaga od cholery pracy, nie daje Ci więcej możliwości niż zdjęcie. Jedyna zaleta to, że można skalować pewnie. Mi chodziło raczej o "foto-real" niż foto-real. Czyli interpretacyjny. Coś jak ludzie z "illustrations->people" gościa z http://www.arthurmount.com/home.html . Tamtą postać robiłem we Flashu "malując" wypełnienia. To był taki wstępniak do normalnych wektorków. Teraz robię postać w Illustratorze, którego nigdy nie używałem za bardzo (tylko dodając gradienty do Flasha itd). Teraz staram się zrobić tak full prof. Znaczy uczę się. Jeżeli chodzi o gradienty w prackach to tak, ale takie delikatne, żeby nie rzucały się w oczy, a np. podkreślały kontrasty w skrajnych miejscach wypełnienia. A inne sztuczki to na razie będę dodawał z czasem. Jeszcze myślę, że fajnie wychodzą blury i opacity effects + delikatne teksturki. Głównie w tle. No i oczywiście patterny wektorowe udające np. teksturę bluzki. Jak to opanuję ( ;) ) przechodzę w bardziej "interpretacyjny" klimat co do samej sylwety obiektów. haha.. taki mam biznes plan :D Następną prackę (w illustratorze) wrzucę dziś.
Maceo Napisano 10 Wrzesień 2006 Autor Napisano 10 Wrzesień 2006 Już nie mam siły. Coś zwaliłem z kolorkami. Chyba za dużo czystych szarości walnąłem. Pomocy. (już straciłem dystans do tej pracy i nie widzę już co nie gra, ale czuję, że coś nie gra) Ale chyba lepiej jest od poprzedniej. Illustrator CS2 - path+transform+gradient, kilka ładnych godzin pracy. Pozdr.
yookeer Napisano 11 Wrzesień 2006 Napisano 11 Wrzesień 2006 Moze zmien kolor spodni, na szarosc w padajaca w zielen/ blekid... znow cos sie psuje w okolicach rozporka i na szyji! JoKeR
javor Napisano 11 Wrzesień 2006 Napisano 11 Wrzesień 2006 bardzo ładne wektorki, może jedynie twarz wygląda zbyt płasko - mógłbyś tam bardziej zróżnicować kolorki
powelt Napisano 12 Wrzesień 2006 Napisano 12 Wrzesień 2006 No bardzo fajnie:) Też jedynie ta twarz na 2, ciutke za płasko:)
Maceo Napisano 12 Wrzesień 2006 Autor Napisano 12 Wrzesień 2006 Hmm.. generalnie to właśnie chciałem tak zrobić - niby płasko. Chciałem to zrobć najlepiej jedną płaszczyzną. Ale chyba macie rację, że może to nei wyglądać dobrze, bo wygląda po prostu - płasko. Podczas pracy miałem wersję z hi-lightsami. Poprawię szyjkę i wrzucę twarz w innej wersji.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się