Napisano 6 Wrzesień 200618 l Hej, chciałbym potrenować sobie robienie "foto-real" ilustracji w wektorkach. Będę wrzucał tu pracki, którymi będę sobie rozkminiał temat. Proszę o commentsy i ewentualne materiały (przykłady i tutki) jak profesjonalnie trzaskać takie rzeczy.
Napisano 8 Wrzesień 200618 l Żeby był fotoreal to jakieś gradienty by się przydały. Tylko nie takie proste : ] W czym robisz? W Corel’u do jakichś bardziej skomplikowanych przejść tonalnych stosuje się siatkę. Bo to wygląda bardzo ok, ale nie fotoreal :-) http://basangpanaginip.blogspot.com/2006/07/worlds-most-photorealistic-vector-art.html Ktoś już zapodawał powyższą stronę, ale może nie widziałeś.
Napisano 8 Wrzesień 200618 l Autor Hmm.. cholera ale żeś mi dał sajta... Ciężko uwierzyć, że to nie są zdjęcia. Generalnie zastanawiam się - "po co". To nie jest interpretacja, wygląda jak zdjęcie, wymaga od cholery pracy, nie daje Ci więcej możliwości niż zdjęcie. Jedyna zaleta to, że można skalować pewnie. Mi chodziło raczej o "foto-real" niż foto-real. Czyli interpretacyjny. Coś jak ludzie z "illustrations->people" gościa z http://www.arthurmount.com/home.html . Tamtą postać robiłem we Flashu "malując" wypełnienia. To był taki wstępniak do normalnych wektorków. Teraz robię postać w Illustratorze, którego nigdy nie używałem za bardzo (tylko dodając gradienty do Flasha itd). Teraz staram się zrobić tak full prof. Znaczy uczę się. Jeżeli chodzi o gradienty w prackach to tak, ale takie delikatne, żeby nie rzucały się w oczy, a np. podkreślały kontrasty w skrajnych miejscach wypełnienia. A inne sztuczki to na razie będę dodawał z czasem. Jeszcze myślę, że fajnie wychodzą blury i opacity effects + delikatne teksturki. Głównie w tle. No i oczywiście patterny wektorowe udające np. teksturę bluzki. Jak to opanuję ( ;) ) przechodzę w bardziej "interpretacyjny" klimat co do samej sylwety obiektów. haha.. taki mam biznes plan :D Następną prackę (w illustratorze) wrzucę dziś.
Napisano 10 Wrzesień 200618 l Autor Już nie mam siły. Coś zwaliłem z kolorkami. Chyba za dużo czystych szarości walnąłem. Pomocy. (już straciłem dystans do tej pracy i nie widzę już co nie gra, ale czuję, że coś nie gra) Ale chyba lepiej jest od poprzedniej. Illustrator CS2 - path+transform+gradient, kilka ładnych godzin pracy. Pozdr.
Napisano 11 Wrzesień 200618 l Moze zmien kolor spodni, na szarosc w padajaca w zielen/ blekid... znow cos sie psuje w okolicach rozporka i na szyji! JoKeR
Napisano 11 Wrzesień 200618 l bardzo ładne wektorki, może jedynie twarz wygląda zbyt płasko - mógłbyś tam bardziej zróżnicować kolorki
Napisano 12 Wrzesień 200618 l Autor Hmm.. generalnie to właśnie chciałem tak zrobić - niby płasko. Chciałem to zrobć najlepiej jedną płaszczyzną. Ale chyba macie rację, że może to nei wyglądać dobrze, bo wygląda po prostu - płasko. Podczas pracy miałem wersję z hi-lightsami. Poprawię szyjkę i wrzucę twarz w innej wersji.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto