Napisano 9 Wrzesień 200618 l Witam, jestem nowym użytkownikiem Mayi [działam w wersji 8, aczkolwiek zdążyłem zapoznać się przelotnie z wersją 7], po kilku miesiącach działania w 3d maxie przesiadłem się na ten wspaniały sofcik ;> kiedy zacząłem modelować pojawił się mały problem, tworze obiekt z boxa, używając do tego polygonów, modelując tylko połowe, reszte odbijając symetrią[duplicate instance], obiekt robie moją 'ruską' metodą tworząc następne płaty siatki, i w pewnym momencie, gdy użyłem extrude na edge'u ten nie podziałał, pojawił się w historii, ale nie wyskoczył manipulator, po kilkunastu minutach eksperymentowania z nowo stworzonym boxem, doszedłem do tego, że jednak extrude działa, nie da się włączyć manipulatora extrude'a, ale można przesunąć move tool'em, wyextrudowanego edge'a i w sumie jest git, tylko, że hmm no za każdym razem kiedy extrude kapryśnie mi podziała nowy fragment geometrii ma standardowy materiał lambert, więc z każdym extrude'm musze nakładać materiał, który chce, aby mój obiekt posiadał.... a to trochę wnerwia, jasne wiem, że to nie jest jakiś super problem [i napewno nie wróce z tego powodu do zapyziałego maxa ;] i że moge sobie poczekać z nadaniem materiału aż wymodeluje cały obiekt i będzie spoks, ale no, wolałbym żeby jednak to działało tak jak powinno, więc chciałbym dowiedzieć się, czy może jednak coś źle robie, albo ktoś ma na to jakiegoś 'sposoba' >.>
Napisano 9 Wrzesień 200618 l Ja nie mam z tym problemów. Nie wiem, co może być przyczyną tego, że manip się nie pojawia. Jeśli chodzi o materiał na nowym face'ie, także powinno być wszystko dobrze. Materiał przypisujesz do całej bryły, czyt tylko do zaznaczonego face'a?
Napisano 9 Wrzesień 200618 l a jak z materiałem nie idzie to zrób sobie skrót na szelfie i klikaj aby go przypisać to sybki sposób na twoje dzine problemy ;)
Napisano 9 Wrzesień 200618 l Autor udało mi się pozbyć problemu z manipulatorem, przeszkodą była dziurawa powierzchnia obiektu >.>, dziure zrobiłem w miejscu, które jest powierzchnią względem, której odbijałem lustrzanie drugą połowe obiektu... no heh... wystarczyło załatać, zduplikować, zapomnieć o tym facie i tyle, przyzwyczajenie z maxa ;} piotrek: mój obiekt ma dwa materiały, jeden jest na całej powierzchni, a drugi tylko gdzieniegdzie i to faktycznie jest źródłem problemu z materiałami, który występuje tylko, kiedy używam extrude'a na edge'u nie na facie, przy facie też nie mam problemu, a materiał przypisałem do całego obiektu na początku, a teraz przypisywałem do face'ów, które mi się zbuntowały, po extudowaniu... dzienx fikołek: ;] ciekawe rozwiązanie problemu, nie myślałem, że tak w ogóle można :D ale wole jednak zrezygnować z dwóch materiałów na czas modelowania, pewnie coś nie teges robie, no ale nie mam pojęcia jak to rozgryźć >.>
Napisano 9 Wrzesień 200618 l Daruj w ogóle dwa materiały bo mental tego nie łyka. Lepiej oteksturować.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto