heZrou Napisano 9 Wrzesień 2006 Napisano 9 Wrzesień 2006 Witam, jestem nowym użytkownikiem Mayi [działam w wersji 8, aczkolwiek zdążyłem zapoznać się przelotnie z wersją 7], po kilku miesiącach działania w 3d maxie przesiadłem się na ten wspaniały sofcik ;> kiedy zacząłem modelować pojawił się mały problem, tworze obiekt z boxa, używając do tego polygonów, modelując tylko połowe, reszte odbijając symetrią[duplicate instance], obiekt robie moją 'ruską' metodą tworząc następne płaty siatki, i w pewnym momencie, gdy użyłem extrude na edge'u ten nie podziałał, pojawił się w historii, ale nie wyskoczył manipulator, po kilkunastu minutach eksperymentowania z nowo stworzonym boxem, doszedłem do tego, że jednak extrude działa, nie da się włączyć manipulatora extrude'a, ale można przesunąć move tool'em, wyextrudowanego edge'a i w sumie jest git, tylko, że hmm no za każdym razem kiedy extrude kapryśnie mi podziała nowy fragment geometrii ma standardowy materiał lambert, więc z każdym extrude'm musze nakładać materiał, który chce, aby mój obiekt posiadał.... a to trochę wnerwia, jasne wiem, że to nie jest jakiś super problem [i napewno nie wróce z tego powodu do zapyziałego maxa ;] i że moge sobie poczekać z nadaniem materiału aż wymodeluje cały obiekt i będzie spoks, ale no, wolałbym żeby jednak to działało tak jak powinno, więc chciałbym dowiedzieć się, czy może jednak coś źle robie, albo ktoś ma na to jakiegoś 'sposoba' >.>
piotrek Napisano 9 Wrzesień 2006 Napisano 9 Wrzesień 2006 Ja nie mam z tym problemów. Nie wiem, co może być przyczyną tego, że manip się nie pojawia. Jeśli chodzi o materiał na nowym face'ie, także powinno być wszystko dobrze. Materiał przypisujesz do całej bryły, czyt tylko do zaznaczonego face'a?
Destroyer Napisano 9 Wrzesień 2006 Napisano 9 Wrzesień 2006 a jak z materiałem nie idzie to zrób sobie skrót na szelfie i klikaj aby go przypisać to sybki sposób na twoje dzine problemy ;)
heZrou Napisano 9 Wrzesień 2006 Autor Napisano 9 Wrzesień 2006 udało mi się pozbyć problemu z manipulatorem, przeszkodą była dziurawa powierzchnia obiektu >.>, dziure zrobiłem w miejscu, które jest powierzchnią względem, której odbijałem lustrzanie drugą połowe obiektu... no heh... wystarczyło załatać, zduplikować, zapomnieć o tym facie i tyle, przyzwyczajenie z maxa ;} piotrek: mój obiekt ma dwa materiały, jeden jest na całej powierzchni, a drugi tylko gdzieniegdzie i to faktycznie jest źródłem problemu z materiałami, który występuje tylko, kiedy używam extrude'a na edge'u nie na facie, przy facie też nie mam problemu, a materiał przypisałem do całego obiektu na początku, a teraz przypisywałem do face'ów, które mi się zbuntowały, po extudowaniu... dzienx fikołek: ;] ciekawe rozwiązanie problemu, nie myślałem, że tak w ogóle można :D ale wole jednak zrezygnować z dwóch materiałów na czas modelowania, pewnie coś nie teges robie, no ale nie mam pojęcia jak to rozgryźć >.>
piotrek Napisano 9 Wrzesień 2006 Napisano 9 Wrzesień 2006 heh, no to sobie daruj dwa materiały na obiekcie podczas modelowania :)
mathix Napisano 9 Wrzesień 2006 Napisano 9 Wrzesień 2006 Daruj w ogóle dwa materiały bo mental tego nie łyka. Lepiej oteksturować.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się