elbi Napisano 10 Wrzesień 2006 Napisano 10 Wrzesień 2006 Mam takie dziwne pytanie. Otóż zrobiłem tego tutka : http://67.15.36.49/team/Tutorials/toaster/toaster_01.asp Tam główną techniką modelowania jest funkcja "connect". Mi to bardzo odpowiada, i teraz wszystko modeluję w podobny sposób jak ten toster. Ale nie wiem, bo z tego co widzę, to do dodawania nowych edgów każdy używa cut albo slice. Może connect jest jednak do niczego?
P4VV37 Napisano 10 Wrzesień 2006 Napisano 10 Wrzesień 2006 Ja lubie connect:) To zależy jaki edge i gdzie chcesz stworzyć.
Kris_R Napisano 10 Wrzesień 2006 Napisano 10 Wrzesień 2006 Ja connect też używam często i gęsto. Może masz takie wrażenie, że każdy używa cut, bo w starych tutkach nie było connecta jeszcze :) A teraz jest i trudno go nie doceniać.
Tusek Napisano 10 Wrzesień 2006 Napisano 10 Wrzesień 2006 Mam pytanie tak wogule gdzie znajduje się ta opcja nada się do samochodów??
Vorek Napisano 10 Wrzesień 2006 Napisano 10 Wrzesień 2006 do samochdów siuę nada, do traktorów i motocykli to już nie bardzo a o samolotach można zapomnieć...Ludzie co za pytania, czy dobra ? czy zła ? Jak komuś wygodnie to modeluje cut'em, jak nie to connectem, znam takiego jednego ;] co woli "slice plane" a jeszcze ktoś inny będzie robił "insert vertex" i "create" Modeluj jak Ci wygodnie, poznawaj nowe techniki, jeżeli Ci przypadną do gustu to przyswajaj i łącz z tym co się już nauczyłeś, jeżeli nie to nie korzystaj, proste. Pozdrawiam
nielot007 Napisano 10 Wrzesień 2006 Napisano 10 Wrzesień 2006 Witam!! uzywa sie connect'a i cut'a w takim samym stopniu choc oba sa uzywane w innych celach :) tzw oba tworza nowe edges'y ale na innej zasadzie np. cut- swobodne tworzenie vertexow edgesow, przydaje sie jak mamy np. na referce jakies kolko za pomoca cut'a latwo obrysowac rozne krztalty :) ale cut'a(jak i connect'a) mozemy uzywac do poprawienia siatki czyli tworzymy nowe polaczenia vertexow zbedne usuwamy itp. itd. connect- dziala (u mnie ) na dwoch "plaszczyznach" na vertexach sluzy jako polaczenie vertex'ow gdyz np. jak chcemy zweldowac jakies vertexy (ktore sa nam niepotrzebne) a widzimy ze nie chca sie zweldowac nawet z duza wartoscia welda to wystarczy zaznaczyc dwa vertexy dac connect i pozniej na pewno sie zwelduje :) natomiast z poziomu edges za pomoca connceta tworzymy noweplaszczyzny tzw dzilimy naszego polygona na kilka mniejszych z pomoca connecta mozemy w latwy sposob zrobic loopa(mozna to samo zrobic za pomoca cut'a ale zajmie nam to duuzo czasu) w nowym max'ie (chyba od 7) connect ma fajne opcje ustawiania nowego connecta w miejscuw ktorym nam pasuje (za pomoca suwaka(od 100 do -100) mozna takze z jego pomoca stworzyc (na raz) dwa connecty ktore beda blisko siebie co da nam ostre krawedzie mozliwosci jest duzo :) Tusek--> convert to--> editable poly(badz mesh) pozniej klikasz albo na vertex badz na edges i pojawia sie ponizej funkcja connect :) tak nada sie do samochodow ;) pozdro edit do vorka :) do samochdów siuę nada, do traktorów i motocykli to już nie bardzo a o samolotach można zapomnieć jak do traktorow sie nie nada?? do wszystkiego sie nada
elbi Napisano 10 Wrzesień 2006 Autor Napisano 10 Wrzesień 2006 Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Z tego co widzę, to connect jest przyszłością 3d ;)
Rekomendowane odpowiedzi