MVM Napisano 10 Wrzesień 2006 Napisano 10 Wrzesień 2006 Jestem ciekawy waszych spostrzeżeń na temat nowych shaderów. Chociarz ich podstawy teoretyczne maja już sporo lat jak na razie były wykożystywane dość skompo . np: w postaci Cook-Trace w MR. Chodzi o grupe materiałów w 100% wykozystujących rużne wspułczynniki załamania dla poszczegulnych pasm widma. Zamieszczam to wyprzedzając pytania dotyczące np: materiału płyt CD pojawiajace się częston na forum. Pdf {strony 9-10 przykładowe ilustracje} http://www.dgp.toronto.edu/people/stam/reality/Research/pdf/diff.pdf Komercjalne wykożystanie {zachęcam do przejrzenia ilustracji} http://www.evasion3d.com/sp_lw_prodinfo.html
patry Napisano 10 Wrzesień 2006 Napisano 10 Wrzesień 2006 Wow super te shadery!!! Real na maxa!!! :) Będą dostępne w mental rayu??
Leleń Napisano 10 Wrzesień 2006 Napisano 10 Wrzesień 2006 ż=rz i na odwrót, aaargh.. a materialy takie tam sobie, moze i fajne, pzdr :p
MVM Napisano 10 Wrzesień 2006 Autor Napisano 10 Wrzesień 2006 Jak na razie nie wiem bo nie mam metala w wersji 3.5 Ale ten nowy Metal Ray obsługuje BRDF co za tym idzie są one możliwe do wykonania. np: w MR 3.3 jest w max'sie dostepny Cook-Trace który obsługuje nieruwnosci i interferencje na bazie szumu bez anizotropingu do 1000nm . Daje ciekawy efekt i można troche poszaleć z symulacją plastiku itp. materiałów. Świetnie to wygladało by z DGS i otoczeniem HDR Leleń-Co do materiałów to dużo zależy od obiektu a na kulkach wygladają nieco archaicznie i prostacko. Mnie rozwala ten obrazek. http://www.evasion3d.com/gfx/spectrum/pics/diff_2.html
patry Napisano 10 Wrzesień 2006 Napisano 10 Wrzesień 2006 A mnie ten obrazek rozwala :) http://www.evasion3d.com/gfx/spectrum/pics/disp_beta_1.html
MVM Napisano 10 Wrzesień 2006 Autor Napisano 10 Wrzesień 2006 Patrzysz ma wieszhołek gury lodowej. Tak jak można zrobić materiał płyty CD tak samo można zrobić np. hologram z karty kredytowej. Poza tym wszystkie materiały kozystaja z całego pasma. Problem polega na tym że zazwyczaj tego nie widzimy bo lepiej jest ustawić konkretny kolor na spectrala i po krzyku. {ps:Patry-odblokuj sobie shadery z metala}
piksar Napisano 10 Wrzesień 2006 Napisano 10 Wrzesień 2006 "rz" mogłem ci podarować ale to pomszczę : Patrzysz ma wieszhołek gury lodowej.
Master Kiełbaster Napisano 10 Wrzesień 2006 Napisano 10 Wrzesień 2006 Drugi jurz leprzy ale pierwrzy sztuczny jak stopieńdziesiont :*
Zbychowaty Napisano 10 Wrzesień 2006 Napisano 10 Wrzesień 2006 Oj czepaicie sie dyslektyka... ;) A materialy fajne:)
merv_ Napisano 10 Wrzesień 2006 Napisano 10 Wrzesień 2006 patry -> mnie też rozwala ten obrazek :) edit... jak odblokowac te shadery?
MVM Napisano 11 Wrzesień 2006 Autor Napisano 11 Wrzesień 2006 Te shadery są tylko pokazuwką trzeba zakupić plugin . W Metalu jest tylko Cook-Trace co do reszty są pod maye. {I like Hypershader} Trzeba w pliku Base .mi wykasować Hideen przy deklaracji shadera. Zachęcam do wgłębienia się w Pdf'a na wskazanych stronach są ciekawe żeczy i pokazówki materiałów z Sigagrafic {czy jakoś tak to się pisze} Edit: mi chodzi o nowy sposób interpretacji realnego spectrala w materiałach który wynika z budowy powieszchni. Na to rzadko kto kolwiek zwraca uwagę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się