Skocz do zawartości

Nowy typ materiałów (Difraction)


MVM

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem ciekawy waszych spostrzeżeń na temat nowych shaderów.

 

 

Chociarz ich podstawy teoretyczne maja już sporo lat jak na razie były wykożystywane dość skompo .

np: w postaci Cook-Trace w MR.

 

Chodzi o grupe materiałów w 100% wykozystujących rużne wspułczynniki załamania dla poszczegulnych pasm widma.

 

Zamieszczam to wyprzedzając pytania dotyczące np: materiału płyt CD pojawiajace się częston na forum.

 

Pdf {strony 9-10 przykładowe ilustracje}

http://www.dgp.toronto.edu/people/stam/reality/Research/pdf/diff.pdf

Komercjalne wykożystanie

{zachęcam do przejrzenia ilustracji}

http://www.evasion3d.com/sp_lw_prodinfo.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jak na razie nie wiem bo nie mam metala w wersji 3.5

Ale ten nowy Metal Ray obsługuje BRDF co za tym idzie są one możliwe do wykonania.

 

np: w MR 3.3 jest w max'sie dostepny Cook-Trace który obsługuje nieruwnosci i interferencje na bazie szumu bez anizotropingu do 1000nm .

Daje ciekawy efekt i można troche poszaleć z symulacją plastiku itp. materiałów.

 

Świetnie to wygladało by z DGS i otoczeniem HDR

 

Leleń-Co do materiałów to dużo zależy od obiektu a na kulkach wygladają nieco archaicznie i prostacko.

 

Mnie rozwala ten obrazek.

http://www.evasion3d.com/gfx/spectrum/pics/diff_2.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzysz ma wieszhołek gury lodowej.

Tak jak można zrobić materiał płyty CD tak samo można zrobić np. hologram z karty kredytowej.

 

Poza tym wszystkie materiały kozystaja z całego pasma. Problem polega na tym że zazwyczaj tego nie widzimy bo lepiej jest ustawić konkretny kolor na spectrala i po krzyku.

{ps:Patry-odblokuj sobie shadery z metala}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te shadery są tylko pokazuwką trzeba zakupić plugin .

 

W Metalu jest tylko Cook-Trace co do reszty są pod maye.

{I like Hypershader}

 

Trzeba w pliku Base .mi wykasować Hideen przy deklaracji shadera.

 

Zachęcam do wgłębienia się w Pdf'a

na wskazanych stronach są ciekawe żeczy i pokazówki materiałów z Sigagrafic

{czy jakoś tak to się pisze}

 

Edit: mi chodzi o nowy sposób interpretacji realnego spectrala w materiałach który wynika z budowy powieszchni.

Na to rzadko kto kolwiek zwraca uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności