Napisano 10 Wrzesień 200618 l Jestem ciekawy waszych spostrzeżeń na temat nowych shaderów. Chociarz ich podstawy teoretyczne maja już sporo lat jak na razie były wykożystywane dość skompo . np: w postaci Cook-Trace w MR. Chodzi o grupe materiałów w 100% wykozystujących rużne wspułczynniki załamania dla poszczegulnych pasm widma. Zamieszczam to wyprzedzając pytania dotyczące np: materiału płyt CD pojawiajace się częston na forum. Pdf {strony 9-10 przykładowe ilustracje} http://www.dgp.toronto.edu/people/stam/reality/Research/pdf/diff.pdf Komercjalne wykożystanie {zachęcam do przejrzenia ilustracji} http://www.evasion3d.com/sp_lw_prodinfo.html
Napisano 10 Wrzesień 200618 l Wow super te shadery!!! Real na maxa!!! :) Będą dostępne w mental rayu??
Napisano 10 Wrzesień 200618 l ż=rz i na odwrót, aaargh.. a materialy takie tam sobie, moze i fajne, pzdr :p
Napisano 10 Wrzesień 200618 l Autor Jak na razie nie wiem bo nie mam metala w wersji 3.5 Ale ten nowy Metal Ray obsługuje BRDF co za tym idzie są one możliwe do wykonania. np: w MR 3.3 jest w max'sie dostepny Cook-Trace który obsługuje nieruwnosci i interferencje na bazie szumu bez anizotropingu do 1000nm . Daje ciekawy efekt i można troche poszaleć z symulacją plastiku itp. materiałów. Świetnie to wygladało by z DGS i otoczeniem HDR Leleń-Co do materiałów to dużo zależy od obiektu a na kulkach wygladają nieco archaicznie i prostacko. Mnie rozwala ten obrazek. http://www.evasion3d.com/gfx/spectrum/pics/diff_2.html
Napisano 10 Wrzesień 200618 l A mnie ten obrazek rozwala :) http://www.evasion3d.com/gfx/spectrum/pics/disp_beta_1.html
Napisano 10 Wrzesień 200618 l Autor Patrzysz ma wieszhołek gury lodowej. Tak jak można zrobić materiał płyty CD tak samo można zrobić np. hologram z karty kredytowej. Poza tym wszystkie materiały kozystaja z całego pasma. Problem polega na tym że zazwyczaj tego nie widzimy bo lepiej jest ustawić konkretny kolor na spectrala i po krzyku. {ps:Patry-odblokuj sobie shadery z metala}
Napisano 10 Wrzesień 200618 l "rz" mogłem ci podarować ale to pomszczę : Patrzysz ma wieszhołek gury lodowej.
Napisano 10 Wrzesień 200618 l patry -> mnie też rozwala ten obrazek :) edit... jak odblokowac te shadery?
Napisano 11 Wrzesień 200618 l Autor Te shadery są tylko pokazuwką trzeba zakupić plugin . W Metalu jest tylko Cook-Trace co do reszty są pod maye. {I like Hypershader} Trzeba w pliku Base .mi wykasować Hideen przy deklaracji shadera. Zachęcam do wgłębienia się w Pdf'a na wskazanych stronach są ciekawe żeczy i pokazówki materiałów z Sigagrafic {czy jakoś tak to się pisze} Edit: mi chodzi o nowy sposób interpretacji realnego spectrala w materiałach który wynika z budowy powieszchni. Na to rzadko kto kolwiek zwraca uwagę.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto