Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Jestem ciekawy waszych spostrzeżeń na temat nowych shaderów.

 

 

Chociarz ich podstawy teoretyczne maja już sporo lat jak na razie były wykożystywane dość skompo .

np: w postaci Cook-Trace w MR.

 

Chodzi o grupe materiałów w 100% wykozystujących rużne wspułczynniki załamania dla poszczegulnych pasm widma.

 

Zamieszczam to wyprzedzając pytania dotyczące np: materiału płyt CD pojawiajace się częston na forum.

 

Pdf {strony 9-10 przykładowe ilustracje}

http://www.dgp.toronto.edu/people/stam/reality/Research/pdf/diff.pdf

Komercjalne wykożystanie

{zachęcam do przejrzenia ilustracji}

http://www.evasion3d.com/sp_lw_prodinfo.html

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Wow super te shadery!!! Real na maxa!!! :)

Będą dostępne w mental rayu??

Napisano

ż=rz i na odwrót, aaargh.. a materialy takie tam sobie, moze i fajne, pzdr :p

Napisano
  • Autor

Jak na razie nie wiem bo nie mam metala w wersji 3.5

Ale ten nowy Metal Ray obsługuje BRDF co za tym idzie są one możliwe do wykonania.

 

np: w MR 3.3 jest w max'sie dostepny Cook-Trace który obsługuje nieruwnosci i interferencje na bazie szumu bez anizotropingu do 1000nm .

Daje ciekawy efekt i można troche poszaleć z symulacją plastiku itp. materiałów.

 

Świetnie to wygladało by z DGS i otoczeniem HDR

 

Leleń-Co do materiałów to dużo zależy od obiektu a na kulkach wygladają nieco archaicznie i prostacko.

 

Mnie rozwala ten obrazek.

http://www.evasion3d.com/gfx/spectrum/pics/diff_2.html

Napisano
  • Autor

Patrzysz ma wieszhołek gury lodowej.

Tak jak można zrobić materiał płyty CD tak samo można zrobić np. hologram z karty kredytowej.

 

Poza tym wszystkie materiały kozystaja z całego pasma. Problem polega na tym że zazwyczaj tego nie widzimy bo lepiej jest ustawić konkretny kolor na spectrala i po krzyku.

{ps:Patry-odblokuj sobie shadery z metala}

Napisano

"rz" mogłem ci podarować ale to pomszczę :

 

 

 

Patrzysz ma wieszhołek gury lodowej.

Napisano

patry -> mnie też rozwala ten obrazek :)

 

edit... jak odblokowac te shadery?

Napisano
  • Autor

Te shadery są tylko pokazuwką trzeba zakupić plugin .

 

W Metalu jest tylko Cook-Trace co do reszty są pod maye.

{I like Hypershader}

 

Trzeba w pliku Base .mi wykasować Hideen przy deklaracji shadera.

 

Zachęcam do wgłębienia się w Pdf'a

na wskazanych stronach są ciekawe żeczy i pokazówki materiałów z Sigagrafic

{czy jakoś tak to się pisze}

 

Edit: mi chodzi o nowy sposób interpretacji realnego spectrala w materiałach który wynika z budowy powieszchni.

Na to rzadko kto kolwiek zwraca uwagę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności