Kalais Napisano 15 Wrzesień 2006 Napisano 15 Wrzesień 2006 Witam, mam kilka pytan a propos modelowania, szczegoly na zalaczonym obrazku (chyba z 10 minut go montowalem lol ;) ) ale mam nadzieje ze sie lepiej porozumiemy dzieki niemu ;) 01. chcialbym "zagescic" jeden poligon, zeby podzielil sie np. na 4 rowne czesci, jak na obrazku, jak to zrobic? nie chce zageszczac calej siatki, tylko tego jednego poligonika... 02. jak wyrownac poszczegolne vertexy wzgledem siebie? w poszczegolnych osiach x,y,z... jak biore align to vertexy gdzies sobie "uciekaja" na zewnatrz, nie mam pojecia do czego sie wyrownuja, ale na pewno nie do vertexow na ktore klikam... 03. zaznaczony vertex jest wstawiony w trybie edge selection/insert vertex tak na oko... jak go wyrownac, aby znalazl sie dokladnie na srodku danego edge, czyli dokladnie pomiedzy dwoma vertexami 04. i ostatnie pytanie, juz bez obrazka. mam w firmie swiezo zainstalowanego maxa, i nie wiem jak zmienic opcje obrotu sceny. uzywam alt+srodkowy do obracania widoku w vieporcie, i obraca mi sie dookola jakiegos "srodka sceny", na poprzednim kompie jakos ustawilem ze "srodkiem" obrotu byl aktualnie zaznaczony obiekt, gdzie to zmienic? strasznie mi to ulatwialo zycie na scenach gdzie bylo wiele obiektow... z gory dzieki za wszelka pomoc, pozdrawiam, Kalais
Ania Napisano 15 Wrzesień 2006 Napisano 15 Wrzesień 2006 01 - tesselate ( w editable poly) lub wybrac ten poligon i tesselate modifier (nie jestem pewna czy to zadziala) 02 - scale wzdłuż osi x, ze wspólnym pivotem (wspólny pivot się wybiera niedaleko rozkazu scale) 03 - chyba pod edge jest rozkaz divide, dzieli na określoną liczbę punktów 04 - na dole z prawej jest ikonka orbita (chyba w maksie to sie nazywa arc rotate), trzeba przestawić z białego na żółty, wtedy robi wokół wybranego objektu. ale nie mam teraz pod ręką maksa, nie jestem pewna czy wszystko dobrze pamiętam edit: 01 - można też zagęszczać rozkazem cut, zależnie od tego co chcesz uzyskać niekiedy lepiej tym.
Kalais Napisano 15 Wrzesień 2006 Autor Napisano 15 Wrzesień 2006 dzieki za szybka odpowiedz :D pytania 01 i 04 sa juz z glowy :D co do 02 trzeba mi wiecej lopatologicznie wytlumaczyc bo nie widze co/gdzie/jak a co do 03 nie mam/nie widze divide...
Ania Napisano 15 Wrzesień 2006 Napisano 15 Wrzesień 2006 03 - ok pomyliło mi się, nie ma. włącz snap (u góry taki magnesik z cyferką, najlepjej 3), w snapie midpoint (trzeba prawą myszką na snapa i tam przestawić), i potem insert vertex. powinno ci wybierać środek. 02 - wybierasz vertexy, rozkaz scale (najlepiej "select and non-uniform scale"), kawałek w prawo od buttonu scale są ustawienia pivota (takie coś z dwoma czerwonymi punktami), zmieniasz na jeden czerwony punkt w środku, i potem skalujesz wzdłuż osi której chcesz do zera (najlepiej na dole gdzie można wpisywać wartości, kliknąć prawym na te małe strzałeczki przynależne do tej osi, wyzeruje się) 1
Kalais Napisano 16 Wrzesień 2006 Autor Napisano 16 Wrzesień 2006 o dzieki za cierpliwosc :) z tym snapem jest super - 03 tez juz mamy z glowy xD ale z 02 nadal mam problem, nic sie nie dzieje jak skaluje, moze nie to zaznaczylem, bo czerwonego nic nie mam... czy o to chodzi?
polka dot Napisano 16 Wrzesień 2006 Napisano 16 Wrzesień 2006 zaznacz vertexy i w panelu editable poly zjeżdzaj w dół aż znajdziesz obok siebie trzy ikony X Y Z. kliknięcie na odpowiednią przeskaluje vertexy wzdłóż wybranej osi
Nawrot12 Napisano 16 Wrzesień 2006 Napisano 16 Wrzesień 2006 02 - A nie wystarczy sobie przeczytać jaką współrzędną X ma 1 vertex i przy 2 pozostałych zmienić wsp. X na taką jak przy vertexie nr 1?
illy Napisano 16 Wrzesień 2006 Napisano 16 Wrzesień 2006 dokladnie, skopiowac wartosc x sasiadujacego werteksa i nadac ja na wybranca
Ania Napisano 16 Wrzesień 2006 Napisano 16 Wrzesień 2006 kopiować se możecie też, problem będzie jeśli wertexów nie będzie dwa a dziesięć. skalować szybciej, no i metoda działa też na facy i edge. Kalais o to, tylko musisz jeszcze przełączyć na non-uniform, i na dole też na tą ikonkę kliknąć. edit: strzałka 2 powinna iść o jedno wyżej, tak jak ty miałeś, sory.
myk_myk Napisano 16 Wrzesień 2006 Napisano 16 Wrzesień 2006 Kome podał prawidłową odpowiedź. X, Y lub Z wyrównuje do odpowiedniej płaszczyzny. Pozdrawiam.
Kalais Napisano 16 Wrzesień 2006 Autor Napisano 16 Wrzesień 2006 02 - A nie wystarczy sobie przeczytać jaką współrzędną X ma 1 vertex i przy 2 pozostałych zmienić wsp. X na taką jak przy vertexie nr 1? heh, jakto czlowiek czasem nie pomysli o najprostszych rozwiazaniach lol :P dzieki! zaznacz vertexy i w panelu editable poly zjeżdzaj w dół aż znajdziesz obok siebie trzy ikony X Y Z. kliknięcie na odpowiednią przeskaluje vertexy wzdłóż wybranej osi nie widze tego, kwestia wersji maxa? siedze przy v5... :S kopiować se możecie też, problem będzie jeśli wertexów nie będzie dwa a dziesięć. skalować szybciej, no i metoda działa też na facy i edge. Kalais o to, tylko musisz jeszcze przełączyć na non-uniform, i na dole też na tą ikonkę kliknąć. edit: strzałka 2 powinna iść o jedno wyżej, tak jak ty miałeś, sory. jeszcze raz - dzieki Ania xD
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się