toma Napisano 16 Wrzesień 2006 Napisano 16 Wrzesień 2006 hej, mam do oświetlenia prostą scene, ustawiłem na niej jedno światło omni na środku, jako ambient only, aby rozświetlało cała scene, jako drogiego światła używam directa przy suficie o małym wspólczynniku, aby uzyskać delikatny cien na podłodze od stojącego na środku sceny krzesła, problem jest w tym, że krzesło nie chce cienia rzucić. ustawienia mam takie : shadows on; shadow map ; hotspot beam 210; shadow parameters : object shadows : kolor na maxa czarny density 0.0; shadow map parameters: bias 1.0 sample range 30 (e2.jpg) oraz shadow parameters :object shadows : kolor : jasna szarość; density -3.0 sample 30 (e1.jpg) cień od krzesła w obu przypadkach nie chce sie pokazać, czy wiecie co należy aby krzesło rzuciło cień
maczuga Napisano 16 Wrzesień 2006 Napisano 16 Wrzesień 2006 Daj dodatnie wartości dla density. Ja zawsze używam około 0,65 żeby cień nie zakrywał idealną czernią tego, na co się go rzuci. jajaja! 400 post :D
toma Napisano 17 Wrzesień 2006 Autor Napisano 17 Wrzesień 2006 niestety nie zadziałało, zmiana na dodatnie density nie dała efektu, vizka wygląda tak, nie rozumiem dlaczego direct rzuca cien o powierzchni samego światła, a nie cień od krzesła, czy wiecie jak to wyeliminować?!?!
maczuga Napisano 17 Wrzesień 2006 Napisano 17 Wrzesień 2006 to kolor cienia daj w obu przypadkach czarny, i spróbuj zamiast shadow map dać raytraced shadows.
toma Napisano 17 Wrzesień 2006 Autor Napisano 17 Wrzesień 2006 to jakaś grubsza sprawa chyba, bo zmiana na czrny kolor i ray traced shadows nic nie zmieniła, w dalszym ciągu krzesło nie rzuca cienia :\, direct rzuca cień o powierzchni światła :\, kombinowałem już z różnymi ustawieniami, może jakieś inne pomysły jak sobie z tymn poradzić...
maczuga Napisano 17 Wrzesień 2006 Napisano 17 Wrzesień 2006 a daj screena wszystkich 4 viewportów, jesteś pewien że światło ma dobry kierunek?
Hynol Napisano 17 Wrzesień 2006 Napisano 17 Wrzesień 2006 A może by tak Target spota użyć zamiast Directa? Będzie lepiej i coś będe mógł pomóc, bo zwykłego Direct lighta (nietargetowego) w życiu nie używałem....
toma Napisano 17 Wrzesień 2006 Autor Napisano 17 Wrzesień 2006 załaczam screen z 4 viewportów, próbowałem zamienić directa spotlightem i problem jest ten sam,
Hynol Napisano 17 Wrzesień 2006 Napisano 17 Wrzesień 2006 A ty przypadkiem nie masz w suficie tego światła? Obniż go o połowe i sprawdź. Zamiast załączników dawaj thumbnaile z imageshacka czy innego serwisu, bo tylko serwer zapychasz a i tak nic nie widać.
maczuga Napisano 18 Wrzesień 2006 Napisano 18 Wrzesień 2006 też mi się wydaje, że za wysoko to światło
toma Napisano 19 Wrzesień 2006 Autor Napisano 19 Wrzesień 2006 sprawdzałem, nie chodzi o wysokośc światła :\
maczuga Napisano 19 Wrzesień 2006 Napisano 19 Wrzesień 2006 Mówiłeś, że w direct masz shadows on? to zrób shadows on też na omni, bo może być tak, że cień jest liczony, ale omni go ukrywa/rozświetla/co tam jeszcze... 1
toma Napisano 21 Wrzesień 2006 Autor Napisano 21 Wrzesień 2006 włączyłem cień w świetle omni i cień na podładze sie położył :) za szybko się ucieszyłem :\ cień co prawda sie położył, ale jest to cień od omni, natomiast direct w dalszym ciągu nie daje cieńia, a chodziło mi oto żeby za pomocą omni tylko rozjaśnić pomieszczenie, natomiast directem z sufitu oświetlić pomieszczenie tak aby obietkty rzucały delikatny cien na podłoge,
maczuga Napisano 21 Wrzesień 2006 Napisano 21 Wrzesień 2006 no to lol. A gi włączyłeś? chyba że to scanline :]
toma Napisano 26 Wrzesień 2006 Autor Napisano 26 Wrzesień 2006 tak,właczone gi nic nie zmienia podesłał bym scene ale nie brakuje miejce w załaczniku...
maczuga Napisano 27 Wrzesień 2006 Napisano 27 Wrzesień 2006 to daj na rapidshare: http://www.rapidshare.de
toma Napisano 27 Wrzesień 2006 Autor Napisano 27 Wrzesień 2006 http://rapidshare.de/files/34645433/tutorial_3_2.rar
maczuga Napisano 27 Wrzesień 2006 Napisano 27 Wrzesień 2006 hmmm... nadal nie wiem... w dodatku coś spieprzyłem :D skopiuj to krzesło to nowej sceny (pliku) i oświetlenie ustaw jeszcze raz. Powinno pomóc :)
Hynol Napisano 27 Wrzesień 2006 Napisano 27 Wrzesień 2006 Ehhh... Dawno nie widziałem tak dziwnej sceny.... Generalnie scene "naprawia się" wyłączając cast shadow na suficie (w properities obiektu). Poza tym cienie directionala - mają być czarne z density na 1 a nie szare z density na -1. Ambient za wysoki. Nie ma sensu zmiana koloru świateł na szary - szary to biały z mniejszą intensywnością. Co do zasięgów świateł - nie ma sensu ich tak definiować - można spokojnie wyłączyć i ustawić decay na inverse square. Ale prawda jest taka że nie mam pojęcia dlaczego ten sufit generuje cienie jakby był pod światłem. Jeszcze siąde nad tym, ale niezła łamigłówka.... P.S. I ustaw sobie jakieś normalne jednostki - generic units to nie jest genialna metoda przy wizkach jak mi się wydaje.
toma Napisano 29 Wrzesień 2006 Autor Napisano 29 Wrzesień 2006 w takim razie czy znacie jakies inne sposoby zeby uzyskac lekki cień na podłodze od obiektów
maczuga Napisano 30 Wrzesień 2006 Napisano 30 Wrzesień 2006 mmmm... jak tak teraz patrze, to masz self illumination na materiale ścian ustawiony na wiecej niz 0. Ustaw na 0 i powinno byc dobrze. a jak nie to mis sie pomysly skonczyly :)
toma Napisano 30 Wrzesień 2006 Autor Napisano 30 Wrzesień 2006 zamieniałem directa na spot light i cień się kładzie, oj ten direct coś skopany jest :\
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się