Jump to content

oświetlenie sceny światłem direct


toma

Recommended Posts

hej,

 

mam do oświetlenia prostą scene,

ustawiłem na niej jedno światło omni na środku, jako ambient only, aby rozświetlało cała scene,

 

jako drogiego światła używam directa przy suficie o małym wspólczynniku, aby uzyskać delikatny cien na podłodze od stojącego na środku sceny krzesła,

 

problem jest w tym, że krzesło nie chce cienia rzucić.

ustawienia mam takie : shadows on; shadow map ; hotspot beam 210; shadow parameters : object shadows : kolor na maxa czarny density 0.0; shadow map parameters: bias 1.0 sample range 30 (e2.jpg) oraz shadow parameters :object shadows : kolor : jasna szarość; density -3.0 sample 30 (e1.jpg)

cień od krzesła w obu przypadkach nie chce sie pokazać,

czy wiecie co należy aby krzesło rzuciło cień

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 23
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

niestety nie zadziałało, zmiana na dodatnie density nie dała efektu, vizka wygląda tak,

nie rozumiem dlaczego direct rzuca cien o powierzchni samego światła, a nie cień od krzesła,

 

czy wiecie jak to wyeliminować?!?!

Link to comment
Share on other sites

to jakaś grubsza sprawa chyba,

bo zmiana na czrny kolor i ray traced shadows nic nie zmieniła, w dalszym ciągu krzesło nie rzuca cienia :\, direct rzuca cień o powierzchni światła :\, kombinowałem już z różnymi ustawieniami, może jakieś inne pomysły jak sobie z tymn poradzić...

Link to comment
Share on other sites

włączyłem cień w świetle omni i cień na podładze sie położył :)

 

 

za szybko się ucieszyłem :\

 

cień co prawda sie położył, ale jest to cień od omni, natomiast direct w dalszym ciągu nie daje cieńia,

a chodziło mi oto żeby za pomocą omni tylko rozjaśnić pomieszczenie, natomiast directem z sufitu oświetlić pomieszczenie tak aby obietkty rzucały delikatny cien na podłoge,

Link to comment
Share on other sites

Ehhh... Dawno nie widziałem tak dziwnej sceny.... Generalnie scene "naprawia się" wyłączając cast shadow na suficie (w properities obiektu). Poza tym cienie directionala - mają być czarne z density na 1 a nie szare z density na -1. Ambient za wysoki. Nie ma sensu zmiana koloru świateł na szary - szary to biały z mniejszą intensywnością. Co do zasięgów świateł - nie ma sensu ich tak definiować - można spokojnie wyłączyć i ustawić decay na inverse square.

 

Ale prawda jest taka że nie mam pojęcia dlaczego ten sufit generuje cienie jakby był pod światłem. Jeszcze siąde nad tym, ale niezła łamigłówka....

 

P.S.

I ustaw sobie jakieś normalne jednostki - generic units to nie jest genialna metoda przy wizkach jak mi się wydaje.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy