MikiS Napisano 16 Wrzesień 2006 Napisano 16 Wrzesień 2006 Problem jest taki mam jedną sfere a chce aby podzieliła sie płynnie na dwie (jak komurki) Prubowałem Morpha ale to nie działa albo ja coś źle robie? Jak to zrobić?
KLICEK Napisano 16 Wrzesień 2006 Napisano 16 Wrzesień 2006 kiedys byl do tego plugin cley sie nazywal albo clay czy cos w ten desen ;]
piksar Napisano 16 Wrzesień 2006 Napisano 16 Wrzesień 2006 dawno (8 lat) nie używałem Morph, ale wydaje mi sie że tym nie dasz rady uzyskać tego efektu, kiedyś było ograniczenie że obiekt wyjściowy i końcowy miały mieć tyle samo vertexów.
Bacry Napisano 16 Wrzesień 2006 Napisano 16 Wrzesień 2006 wciąż jest takie ograniczenie raczej zastosuj blob mesh
MikiS Napisano 17 Wrzesień 2006 Autor Napisano 17 Wrzesień 2006 dzięki! e ale jak to (blob mesh) działa??
Bacry Napisano 17 Wrzesień 2006 Napisano 17 Wrzesień 2006 a helpa w maxie masz?? tam jest ładnie opisane
kannu Napisano 18 Wrzesień 2006 Napisano 18 Wrzesień 2006 serwus :) dawno (8 lat) nie używałem Morph, ale wydaje mi sie że tym nie dasz rady uzyskać tego efektu, kiedyś było ograniczenie że obiekt wyjściowy i końcowy miały mieć tyle samo vertexów. Tak, opisywałem to kiedyś w artykule w magazynie 3d. Troche tych ograniczeń i wymagań jest. :( Ja bym atakował metaobiektami :) - nie wiem czy teraz bez pluginów sie w maxie da tak modelować (kiedyśuzyskiwano to przez zastowosanie ORGANIKI , lub META-RAYS, lub CLAY-studio). Napewno metaobiekty funkcjonują w maxiku na poziomie cząsteczek (słynny przykład symulowania wlewanej rtęci do miski). Powodzenia :)
MikiS Napisano 18 Wrzesień 2006 Autor Napisano 18 Wrzesień 2006 Dobra poszukam :) Jeszcze raz dzieki ale mam już nato rade robie model po modelu jak klatki w filmie i łącze morphem niestety ma to jedną wade musze liczyć vertexy w edit mesh :(
piotrek Napisano 18 Wrzesień 2006 Napisano 18 Wrzesień 2006 Czemu liczyć vertexy? Przecież możesz skopiować jeden obiekt i go modyfikować nie tnąc przy tym faceów, ani nie dodając nowych.
MikiS Napisano 19 Wrzesień 2006 Autor Napisano 19 Wrzesień 2006 ale ja chce żeby jedna kula podzieliła sie na dwie jak kopiuje pierwszą i ją modyfikuje to wyłarzą mi jakieś koślawe te kulki dlatego robie dwie nowe i licze vertexy :(
kannu Napisano 19 Wrzesień 2006 Napisano 19 Wrzesień 2006 serwus :) Panowie, .liczenie vertexow duzo nie pomoze :(. To chpdzi nie tylko o ilosc, ale tez o NUMERACJE vertexow :). Kazdy vertex ma swoj numerek i jest unikalny.
MikiS Napisano 20 Wrzesień 2006 Autor Napisano 20 Wrzesień 2006 a to był taki dobry plan :( a tego blobmesha nie wiem jak urzyć w morphe jest prościej mam "pick target" klikam na obiekt i po sprawie a w blob jakieś kulki mi sie pojawiają?? :\
Hindus Napisano 20 Wrzesień 2006 Napisano 20 Wrzesień 2006 najlepsze morfingi jakie widziałem to te tworzone w zbrushu - maxowy morph to pomyłka.
piotrek Napisano 20 Wrzesień 2006 Napisano 20 Wrzesień 2006 Jeśli chodzi o efekt, jak poniżej, to, imo, morph jest zbędny. Metaballe w zupełności wystarczą: http://rapidshare.de/files/33783395/meta.zip.html (~300kb)
kannu Napisano 20 Wrzesień 2006 Napisano 20 Wrzesień 2006 serwus :) piotrek - wypasiony filmik :) super to wygląda :)
vv3k70r Napisano 20 Wrzesień 2006 Napisano 20 Wrzesień 2006 od d strony mu tlumaczycie :) Mikis, to sie da zrobic tak jak mowia ale trzeba wiedziec to co wie Kannu na przyklad bo sie pogubisz, zrob sobie najpierw te dwa obeikty wyjsciowe, pozniej zrob ten wejsciowy, i teraz sie przyjzyj, jak amsz te dwa obiekty to je atachuj w jeden dwuelmentowy, a pozniej wymysl jak je poprzesuwac zeby wyszlo CI morfingiem to co chcesz:) jesli obiekt nei bedzie przeroczysty wyjdzie dobrze, jesli bedzie przezroczysty to trzeba sie jeszcze nadlubac z widocznoscia teksturek :) jak czegos nei umeisz robic to rob od tylu, widoki gorsze ale calosc wyjdzie porpawnie :P
Kris_R Napisano 20 Wrzesień 2006 Napisano 20 Wrzesień 2006 Ok dzieci śmieci. Szybko interweniuję... MikiS. Daj mi minutkę i zaraz wkleję szybkiego making offa... bo sprawa wcale nie jest tak trudna jak by się mogło wydawać... ;) Wystarczy Symmetry i Relax na wybranej dynamicznie selekcji. Ale po kolei:
MikiS Napisano 20 Wrzesień 2006 Autor Napisano 20 Wrzesień 2006 nie wiem czy to istotne ale tego ostatniego turbo smooth to ja nie mam?! :|
Bacry Napisano 21 Wrzesień 2006 Napisano 21 Wrzesień 2006 miki wal dalej w tą klawaiturę i czytaj uważne KrisR napisał symetry (to taki modyfikator jest) nie copiowanie obiektu
MikiS Napisano 22 Wrzesień 2006 Autor Napisano 22 Wrzesień 2006 Działa! dzięki! :) Wiem że długo to trwało jestem wkurzający i odporny na wiedzeale chozi jeszcze raz dzięki!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się