Jump to content

postacie do animacji - jaką techniką wykonać?


voodoo_Dancer

Recommended Posts

Witam.

Jestem początkujący więc chciałbym się od Was dowiedzieć jaką technikę byście polecali do robienia modeli postaci ludzkich (poly, nurbs, czy może coś innego), które w przyszłości może poddane zostaną animacji.

 

Pozdrawiam

VD

 

 

P.S. Co to są normale, czy normal mapy, gdzie się je stosuje?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 8
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

No raczej napewno Poly (Sub-D Poly modeling). Będziesz miał mało poly w czasie animowania co ci ułatwi pracę. a do renderingu TurboSmoot czy MS i gra.

 

Nurbsy dobre są do technicznych modeli. organikę trudno byłoby nurbsami robić. Pozatym niewiem jak można byłoby to puźniej animować.

 

Normalna do powierzchni to wektor wychodzący prostopadle z poligona, wskazuje między innymi która strona poligona jest widoczna dla kamery. to tak w skrócie

 

Normal mapa -> Dokładnie niewiem co to takiego ale chyba jest to ulepszona wersja Bump mapy. gdzie bymp mapa zawiera jedynie wysokość a normalmapa zawiera dodatkowo kierynek.

  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

Normalmapa to bumpmapa jednoznaczna. To znaczy nie trzeba znać koloru poligonów otaczających aby wnioskować o orientaji powierzchni na danym pikslu. Używana w celu przyspieszenia obliczeń w stosunku do tradycyjnego bumpa w realtimeowych rendererach

Link to comment
Share on other sites

Do modelowania postaci zwykle stosuje się albo poly, albo płaszczyzny podziałowe. Te drugie pozwalają tworzyć obłe kształty bez specjalnego trudu (czyt. zwiększenia gęstości siatki), co w przypadku poly jest raczej niemożliwe.

NURBS'y to już przeżytek - organika w tym, to ciężki orzech. Do tego przy animacji trzeba pilnować, aby surfy się nie rozjeżdżały.

 

Wniosek jest jeden - polu lub SubDiv, zależy od przeznaczenia, co tobie/zleceniodawcy bardziej pasuje...

  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

NURBS'y to już przeżytek - organika w tym, to ciężki orzech. Do tego przy animacji trzeba pilnować, aby surfy się nie rozjeżdżały.

 

no, nie no, nurbsy to nie jest przezytek, fakt, ze nie uzywa sie ich raczej czesto do modelowania postaci, ale przezytkiem to one nie sa na pewno.

Link to comment
Share on other sites

Rzeczywiście, rzadko uzywam NURBS'ów, ale mimo wszystko nadal uważam, że SubDivy są znacznie lepiej "przystosowane" do modelowania organiki niż cokolwiek innego. Nie twierdzę, że krzywymi się nie da, bo każdy ma swoje ulubione techniki i niejeden człowiek zrobi postać lepszą NURBS'ami niż inny SUbDivami. Wszystko zależy od umiejętności w posługiwaniu się narzędziem.

 

Dla mnie NURBS'y mogą być do wszystkiego, ale nie do organiki.

Link to comment
Share on other sites




×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy