voodoo_Dancer Napisano 21 Wrzesień 2006 Share Napisano 21 Wrzesień 2006 Witam. Jestem początkujący więc chciałbym się od Was dowiedzieć jaką technikę byście polecali do robienia modeli postaci ludzkich (poly, nurbs, czy może coś innego), które w przyszłości może poddane zostaną animacji. Pozdrawiam VD P.S. Co to są normale, czy normal mapy, gdzie się je stosuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lis Napisano 21 Wrzesień 2006 Share Napisano 21 Wrzesień 2006 No raczej napewno Poly (Sub-D Poly modeling). Będziesz miał mało poly w czasie animowania co ci ułatwi pracę. a do renderingu TurboSmoot czy MS i gra. Nurbsy dobre są do technicznych modeli. organikę trudno byłoby nurbsami robić. Pozatym niewiem jak można byłoby to puźniej animować. Normalna do powierzchni to wektor wychodzący prostopadle z poligona, wskazuje między innymi która strona poligona jest widoczna dla kamery. to tak w skrócie Normal mapa -> Dokładnie niewiem co to takiego ale chyba jest to ulepszona wersja Bump mapy. gdzie bymp mapa zawiera jedynie wysokość a normalmapa zawiera dodatkowo kierynek. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 21 Wrzesień 2006 Share Napisano 21 Wrzesień 2006 Normalmapa to bumpmapa jednoznaczna. To znaczy nie trzeba znać koloru poligonów otaczających aby wnioskować o orientaji powierzchni na danym pikslu. Używana w celu przyspieszenia obliczeń w stosunku do tradycyjnego bumpa w realtimeowych rendererach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 21 Wrzesień 2006 Share Napisano 21 Wrzesień 2006 Do modelowania postaci zwykle stosuje się albo poly, albo płaszczyzny podziałowe. Te drugie pozwalają tworzyć obłe kształty bez specjalnego trudu (czyt. zwiększenia gęstości siatki), co w przypadku poly jest raczej niemożliwe. NURBS'y to już przeżytek - organika w tym, to ciężki orzech. Do tego przy animacji trzeba pilnować, aby surfy się nie rozjeżdżały. Wniosek jest jeden - polu lub SubDiv, zależy od przeznaczenia, co tobie/zleceniodawcy bardziej pasuje... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voodoo_Dancer Napisano 22 Wrzesień 2006 Autor Share Napisano 22 Wrzesień 2006 Dziękuję wszystkim za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 22 Wrzesień 2006 Share Napisano 22 Wrzesień 2006 NURBS'y to już przeżytek - organika w tym, to ciężki orzech. Do tego przy animacji trzeba pilnować, aby surfy się nie rozjeżdżały. no, nie no, nurbsy to nie jest przezytek, fakt, ze nie uzywa sie ich raczej czesto do modelowania postaci, ale przezytkiem to one nie sa na pewno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 22 Wrzesień 2006 Share Napisano 22 Wrzesień 2006 Pisząc przeżytek, miałem na myśli modelowanie NURBS'ami postaci organicznych, bo tutaj SubDivy je praktycznie zastąpiły. W innych dziedzinach jak najbardziej NURBS'y mają takie samo znaczenie jak np. poly. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hokr Napisano 22 Wrzesień 2006 Share Napisano 22 Wrzesień 2006 Pisząc przeżytek, miałem na myśli modelowanie NURBS'ami postaci organicznych bullshit... z tego co widze na forum to siedzisz w mayce, jak takie cos piszesz to chyba maykowych nurbsow nie tykales... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 22 Wrzesień 2006 Share Napisano 22 Wrzesień 2006 Rzeczywiście, rzadko uzywam NURBS'ów, ale mimo wszystko nadal uważam, że SubDivy są znacznie lepiej "przystosowane" do modelowania organiki niż cokolwiek innego. Nie twierdzę, że krzywymi się nie da, bo każdy ma swoje ulubione techniki i niejeden człowiek zrobi postać lepszą NURBS'ami niż inny SUbDivami. Wszystko zależy od umiejętności w posługiwaniu się narzędziem. Dla mnie NURBS'y mogą być do wszystkiego, ale nie do organiki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi