Skocz do zawartości

FinalRender - Zaawansowane efekty świetlne


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Siema. Temat ten jest kolejną desperacką próbą znalezienia odpowiedzi na pytania, których szukam już od długiego czasu, a dotyczących Finala i Mentala.

Nie będę się rozpisywał. Zamieszczam niżej obrazki, które przedstawiają efekty świetlne podobne do tych które chcę uzyskać. Gdyby ktokolwiek wiedział jak je osiągnąć za pomocą jakiegokolwiek rendera byłbym wdzięczny.

 

 

tunelhm3.th.jpg

 

nowy2mg1.th.jpg

 

duzyp531grafika01xm1.th.jpg

 

pctffpx3.jpg

 

lampamt9.th.jpg

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Hmmm... To 1 to porpsotu dprbze usatwione swiatło z poświatą (jeżeli chcesz taki efekt w maxie to wejdż do skryptów i załoncz skrypt "Bloom" i w Evenoment załoncz blooma... pobaw sie opcjami i tyle :))

 

Co do innych to w FR sa specialne pomoznicze obiekty do robienia światła z geometrii. Poczytaj tutariale w necie.

 

Pozdro

Napisano

Pierwszy właściwie osiągam samym mult. w GI albo światła. trzeci po bardzo dlugim ustawianiu sss'a. czwarty to raczej output z fallofem. Drugi i czwarty nie mam pojęcia...

 

Problem w tym że efekty są raczej cieniutkie i nie takie realistyczne jak bym chciał.

 

Efekt najbardziej przeze mnie poszukiwany to widoczna poświata z obiektu. Jakoś nikt o tym nie pisze nigdzie w necie.

Napisano

3,4,5 swiatlami fluorescencyjymi bym zrobil (defaltowe swiatelka) , 2 gie i odpowiedno ustawione e/w efektu blooma troche ;] no i 1 samym swiatlem troszke poprawionym w ps ;]

 

efekt poswiat juz Ci ktos powiedzial odblokuj blooma

Napisano

A jak się robi światła fluorescencyjne??. Widziałem coś takiego kiedyś, ale wtedy chodziło tylko o szkło z rozmyciem... a pod nim lustro i obiekty z outputem. O to chodzi??

Napisano

mareq: w mentalu tzw. poświatę można uzyskać poprzez materiał glow w standardzie mental ray'a:

 

glow

 

A material shader designedto simulate an object with internal lighting, as either an overall effect or specified with a texture map. With Glow you can now create glow maps that respond to light levels and overexposures in a photographic manner.

 

jesli taki efekt cię zadowala:

 

image.jpg

 

to wejdź tutaj:

http://www.lume.com/tips/streetlights/

 

uzyskasz dzieki temu materiałowi niezłą poświatę wokół np: źródeł światła.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności