Jump to content

vray render i kropki - brudy..dlaczego??!!


dede78

Recommended Posts

Witam,

od jakiegos czasu przerzucilem sie na VRAYa i podczas renderow zaczal pojawiac mi sie ciagle ten sam problem-po renderze wychodza czarne kropeczki, czasami mniej, czasami wiecej. na poczatku pozmienialem materialy w scene na vray-owskie wszystkie ze standardowych, ale to nie pomoglo. zmienialem ustawienia tez nic. ale kiedy wylaczam vraylight lub direct light nie ma efektu czarnych kropek. moze ktos wie co jest grane??

zalaczylem ewidentny przypadek brudow, zwykle sa na niewielkim kawalku sceny.

pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedz.

 

dolaczam plik okrojony ze szczegolow z ustawieniami i brudami :-))

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 13
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

masz wlaczone area shadows? jezeli tak to na jakich wartosciach? podobny nois powstaje kiedy sphere bądź box z area shadows (którego rozmiary wpisujesz w właściwościach area shadows) nachodzi na jakiś obiekt w scenie. należy albo zmniejszyć wielkości albo odsunąć światło od obiektów o odległość minimalnie równą największemu rozmiarowi w area shadows :)

 

----------------

O RLY? :D

Link to comment
Share on other sites

Ja obstawiam bluring odbić :) Wyłącz może refleksy albo drastycznie podkręć ustawienia rQMC samplera.

wlasnie glownie gdzie mam material mocno odbijajacy,pojawia sie to. jesli wylacze refeksy trace na jakosci,a rQMC to masz na mysli ustawienie Quasi Monte C. ?? bo nie do konca ten skrót jarze-rozne zrodla roznie to okreslaja. w sumie jakos primary mam ustawione irradance map a secondary light map,nie uzywalem wczesniej Quasi MC a efekt byl bardzo dobry renderu.

Link to comment
Share on other sites

wlasnie glownie gdzie mam material mocno odbijajacy,pojawia sie to. jesli wylacze refeksy trace na jakosci,a rQMC to masz na mysli ustawienie Quasi Monte C. ?? bo nie do konca ten skrót jarze-rozne zrodla roznie to okreslaja. w sumie jakos primary mam ustawione irradance map a secondary light map,nie uzywalem wczesniej Quasi MC a efekt byl bardzo dobry renderu.

 

rQMC sampler - zakładka w ustawieniach renderera (pod zakładką enviroment), to sampler działający przy liczeniu reflection/refraction. Jest zawsze, niezależnie od metody licznia GI. Im mniejsza wartość adaptive amount i noise threshold, tym większa jakość i dokładność renderingu.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy