dede78 Napisano 25 Wrzesień 2006 Share Napisano 25 Wrzesień 2006 Witam, od jakiegos czasu przerzucilem sie na VRAYa i podczas renderow zaczal pojawiac mi sie ciagle ten sam problem-po renderze wychodza czarne kropeczki, czasami mniej, czasami wiecej. na poczatku pozmienialem materialy w scene na vray-owskie wszystkie ze standardowych, ale to nie pomoglo. zmienialem ustawienia tez nic. ale kiedy wylaczam vraylight lub direct light nie ma efektu czarnych kropek. moze ktos wie co jest grane?? zalaczylem ewidentny przypadek brudow, zwykle sa na niewielkim kawalku sceny. pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedz. dolaczam plik okrojony ze szczegolow z ustawieniami i brudami :-)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polka dot Napisano 25 Wrzesień 2006 Share Napisano 25 Wrzesień 2006 jaki rodzaj cieniow masz w direct lighcie? ---------------- cieni ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dede78 Napisano 26 Wrzesień 2006 Autor Share Napisano 26 Wrzesień 2006 ustawione jest vray shadow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin Napisano 26 Wrzesień 2006 Share Napisano 26 Wrzesień 2006 stawiam na kolor swiateł. przy uzywaniu lightcache zadne swiatło nie może mieć idealnego koloru (rgb:255,255,255). jesli masz białe to wybierz jakies lekko szare rgb:245,245,245 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polka dot Napisano 26 Wrzesień 2006 Share Napisano 26 Wrzesień 2006 masz wlaczone area shadows? jezeli tak to na jakich wartosciach? podobny nois powstaje kiedy sphere bądź box z area shadows (którego rozmiary wpisujesz w właściwościach area shadows) nachodzi na jakiś obiekt w scenie. należy albo zmniejszyć wielkości albo odsunąć światło od obiektów o odległość minimalnie równą największemu rozmiarowi w area shadows :) ---------------- O RLY? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dede78 Napisano 26 Wrzesień 2006 Autor Share Napisano 26 Wrzesień 2006 niestety zadna z propozycji nie dziala :-// Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 26 Wrzesień 2006 Share Napisano 26 Wrzesień 2006 Ja obstawiam bluring odbić :) Wyłącz może refleksy albo drastycznie podkręć ustawienia rQMC samplera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dede78 Napisano 27 Wrzesień 2006 Autor Share Napisano 27 Wrzesień 2006 Ja obstawiam bluring odbić :) Wyłącz może refleksy albo drastycznie podkręć ustawienia rQMC samplera. wlasnie glownie gdzie mam material mocno odbijajacy,pojawia sie to. jesli wylacze refeksy trace na jakosci,a rQMC to masz na mysli ustawienie Quasi Monte C. ?? bo nie do konca ten skrót jarze-rozne zrodla roznie to okreslaja. w sumie jakos primary mam ustawione irradance map a secondary light map,nie uzywalem wczesniej Quasi MC a efekt byl bardzo dobry renderu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polka dot Napisano 27 Wrzesień 2006 Share Napisano 27 Wrzesień 2006 masz może w scenie jakiegoś vraylighta z włączonym 'no decay'? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 27 Wrzesień 2006 Share Napisano 27 Wrzesień 2006 wlasnie glownie gdzie mam material mocno odbijajacy,pojawia sie to. jesli wylacze refeksy trace na jakosci,a rQMC to masz na mysli ustawienie Quasi Monte C. ?? bo nie do konca ten skrót jarze-rozne zrodla roznie to okreslaja. w sumie jakos primary mam ustawione irradance map a secondary light map,nie uzywalem wczesniej Quasi MC a efekt byl bardzo dobry renderu. rQMC sampler - zakładka w ustawieniach renderera (pod zakładką enviroment), to sampler działający przy liczeniu reflection/refraction. Jest zawsze, niezależnie od metody licznia GI. Im mniejsza wartość adaptive amount i noise threshold, tym większa jakość i dokładność renderingu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin Napisano 27 Wrzesień 2006 Share Napisano 27 Wrzesień 2006 hmm, to moze daj ustawienia rendera, świateł i kilku materiałów widocznych na renderingu bo to sie przeradza troche w zgaduj zgadule ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 27 Wrzesień 2006 Share Napisano 27 Wrzesień 2006 Albo daj scenke. To jest zawsze najszybsza metoda. Odpowiedź będzie pewnie za 30 minut. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dede78 Napisano 27 Wrzesień 2006 Autor Share Napisano 27 Wrzesień 2006 nie ma wlaczonej opcji "no decay" :-)) zaraz zamieszcze scene, tylko okroje jej wyposazenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dede78 Napisano 27 Wrzesień 2006 Autor Share Napisano 27 Wrzesień 2006 Problem rozwiazany - okazalo sie, ze przestal dzialac poprawnie Vray - zainstalowalem nowsza wersje i smiga mi z takimi ustawieniami jakie stwarzaly problemy. Jedynie kropki w moim przypadku powodowaly tez materialy standardowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się