Skocz do zawartości

vray render i kropki - brudy..dlaczego??!!


dede78

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od jakiegos czasu przerzucilem sie na VRAYa i podczas renderow zaczal pojawiac mi sie ciagle ten sam problem-po renderze wychodza czarne kropeczki, czasami mniej, czasami wiecej. na poczatku pozmienialem materialy w scene na vray-owskie wszystkie ze standardowych, ale to nie pomoglo. zmienialem ustawienia tez nic. ale kiedy wylaczam vraylight lub direct light nie ma efektu czarnych kropek. moze ktos wie co jest grane??

zalaczylem ewidentny przypadek brudow, zwykle sa na niewielkim kawalku sceny.

pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedz.

 

dolaczam plik okrojony ze szczegolow z ustawieniami i brudami :-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

masz wlaczone area shadows? jezeli tak to na jakich wartosciach? podobny nois powstaje kiedy sphere bądź box z area shadows (którego rozmiary wpisujesz w właściwościach area shadows) nachodzi na jakiś obiekt w scenie. należy albo zmniejszyć wielkości albo odsunąć światło od obiektów o odległość minimalnie równą największemu rozmiarowi w area shadows :)

 

----------------

O RLY? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obstawiam bluring odbić :) Wyłącz może refleksy albo drastycznie podkręć ustawienia rQMC samplera.

wlasnie glownie gdzie mam material mocno odbijajacy,pojawia sie to. jesli wylacze refeksy trace na jakosci,a rQMC to masz na mysli ustawienie Quasi Monte C. ?? bo nie do konca ten skrót jarze-rozne zrodla roznie to okreslaja. w sumie jakos primary mam ustawione irradance map a secondary light map,nie uzywalem wczesniej Quasi MC a efekt byl bardzo dobry renderu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie glownie gdzie mam material mocno odbijajacy,pojawia sie to. jesli wylacze refeksy trace na jakosci,a rQMC to masz na mysli ustawienie Quasi Monte C. ?? bo nie do konca ten skrót jarze-rozne zrodla roznie to okreslaja. w sumie jakos primary mam ustawione irradance map a secondary light map,nie uzywalem wczesniej Quasi MC a efekt byl bardzo dobry renderu.

 

rQMC sampler - zakładka w ustawieniach renderera (pod zakładką enviroment), to sampler działający przy liczeniu reflection/refraction. Jest zawsze, niezależnie od metody licznia GI. Im mniejsza wartość adaptive amount i noise threshold, tym większa jakość i dokładność renderingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiazany - okazalo sie, ze przestal dzialac poprawnie Vray - zainstalowalem nowsza wersje i smiga mi z takimi ustawieniami jakie stwarzaly problemy.

Jedynie kropki w moim przypadku powodowaly tez materialy standardowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności