Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam problem z pewnym materiałem szkła. Ogólnie paczkę materiałów ściągnąłem z Evermotion, więc nie podejrzewałem problemów. Ale gdy wyrenderowałem zdjęcie, okazało się, że światło traktuje ten materiał tak, jakby był nieprzepuszczalny i tworzy tylko mały krążek oświetlenia na suficie i podłodze (tam gdzie klosz ma dziury). Materiał z Evermotion jakiego użyłem to GlassDarkGrey z paczki "Vray Materials 01". Oto render tego oświetlenia:

 

http://img135.imageshack.us/img135/962/347wiat322ove9.jpg

 

Co dziwne (dla mnie) dolne końcówki klosza nie sprawiają wrażenia nieprzepuszczalności, ale mniejsza z tym. Jest jeszcze jedna sprawa: chcę aby światło umieszczone na scenie było widoczne jako świecący jasny punkt (aby żarówki wyszły realistyczniej), czy da się jakoś to zrobić (pewnie, że da, tylko nie wiem jak)? Z góry dzięki.

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

jakich świateł i jakich cieni używasz? bo żeby cienie widziały przezroczystość to zazwyczaj musi być włączona opcja transparent shadows, przy czym nie przy każdym cieniu ta opcja jest.

 

można też kliknąć prawym na klosz, tam parameters, i tam exclude from shadow casting.

opcja exclude jest też w każdym świetle, tam się wybiera objekty które ma to światło ignorować.

 

świecący jasny punkt możesz zrobić poprzez lens effect glow, albo videopost glow (to pierwsze łatwiej opanować), albo jeśli to nie będzie animacja to w postprodukcji w photoshopie.

Napisano

Swiatło jakiego używam to Recessed 75W Lapm (Web). Żadnych cieni jeszcze nie ustawiłem, jest to render próbny, ale jak ustawiałem w ustawieniach światła Shadows na "On" i wybierałem Vray shadows, to światła wogóle nie było i robiło się bardzo ciemno. Gdzie znajdę to "Exclude from shadow casting"? Bo w parameters szukałem w General i Adv. Lighting, ale nie ma. W ustawieniach światła też nie ma tej opcji o wyborze ignorowanych obiektów. I jeszcze gdzie znajdę Lens Effect? ;)

Napisano

oj a skąd to światło nie znam takiego? to jakieś photometric pewnie? nie jestem pewna czy one działają z vrayem. być może nie, wtedy wstaw zamiast tego światło vrayowskie i przełącz je z plane na shpere żeby było okrągłe (wtedy się i problem żarówki po części rozwiąże, bo vrayowskie może być widoczne)

 

zakładam że masz przełączony renderer na vraya.

 

Properties => general => cast shadows,

albo w każdym świetle jest klawisz "Exclude" (General parameters rollout), tylko jeśli masz jakieś niestandardowe światło to tam może nie być.

 

Lens Efekt => F1 i search.

  • Confused 1
Napisano

Światło wziąłem z Photometrics (Create -> Lights -> Photometric Lights -> Presets), ale wezmę rzeczywiście vrayowskie, bo po ustawieniu vrayowych cieni, światło nie współpracuje więc muszę je zmienić. Ustawiłem vray light w lampce i wszystkie pozostałe ustawienia (poza lens effects), narazie mi się jeszcze renderuje, ale wygląda to dobrze...

Napisano

a mi sie wydaje ze tu jest bardziej bład przez model a nie sam shader, wygląda ten klosz na kilku warstwowy i na jednym wychodzi ale odbija sie od drugiego, robiłes testy na normalnym modelu np kuli ?

Napisano

No więc zmieniłem te szklane klosze na inne (te szklane po renderze wyglądały jakby były dziurawe i wogóle jakoś dziwne rzeczy się z nimi działy), zrobiłem takie w kształcie zwężającej się tuby, jak na renderze (kształt oklepany, ale robię ten pokoik dla czystej zabawy i treningu). Jednak one również są zupełnie nieprzepuszczalne a chcę, aby sprawiały wrażenie takie jakby były z materiału. Mam w domu podobną lampę i ona ma klosz z takiego jakby... płótna? Nie wiem jak określić ten materiał, w każdym razie przepuszcza on trochę światła i dzięki temu po włączeniu takiej lampki mniejwięcej cały pokój jest oświetlony. I właśnie takie coś chciałbym uzyskać, aby moje klosze przepuszczały trochę światła. Wszystkie klosze robiłem metodą Spline+Lathe i może w tym jest problem z tymi "dziurami", ale trochę to szybsze (jak dla mnie) niż robienie cylindra i modelowanie vertexów. No to pierwszy problem napisałem, teraz drugi. Jak zauważycie na renderze, ściana lampki i meble obok lampki są dość ładnie i miękko oświetlone, może trochę zwiększę intensywność światła, bo jest za ciemne. Ale podłoga pod lampką wogóle nie jest oświetlona (?) i nie wiem co z tym robić. W tym poprzednim świetle (65W bulb) można było wyłączyć cienie i wtedy na podłodze robił się taki wmiarę ładny świetlisty krąg. A jak ustawiłem na scenie Vray light to już czegoś takiego nie ma. Dodałem jeszcze trzecią lampkę, na stoliku za kanapą. Światło działa tam trochę dziwnie bo bardzo mocno rozświetla blisko położone rzeczy, a te juz troszkę dalej prawie wogóle. Jej klosz różni się od pozostałych tylko kształtem, więc do niego też chcę zastosować tą lekką przepuszczalność światła na którą (przynajmniej taką mam nadzieję) dacie mi jakiś sposób lub rady. Oto ostatni render, zrobiłem go przed chwilą:

 

http://img150.imageshack.us/img150/1844/347wiat322o2mg4.jpg

 

P.S.:Wiem, stolik za kanapą wygląda okropnie, zmienię trochę bump, albo coś, żeby nie był tak ziarnisty, ale nie chciało mi się robić już nowego renderu...Poza tym stól jest jakby trochę rozświetlony po prawej, a to za sprawą Vray lighta, którego dałem, aby imitował lampkę sufitową, które zmontuję później.

 

P.S.2: Ustawienia świateł:

 

V ray light, type: sphere, intensity units: deafult, color: biały, multiplier: 30, radius: 3,71 (zrobiłem wielkości mw. żarówki),ignore light normals, affect diffuse, affect specular, subdivs: 20, shadow bias: 0,02

 

Myślałem, że ten mały obszar oświetlenia może być spowodowany małym radiusem światła, ale pewności nie miałem, więc nie zmieniałem.

Napisano

co do podświetlonego klosza, radzę skorzystać z fog albo translucency

http://www.chaosgroup.com/stuff/MtlTutorial/

http://www.aversis.be/extra_tutorials/vray_basic_material_settings_02.htm

http://www.aversis.be/extra_tutorials/vray_basic_material_settings_03.htm

 

przypuszczam żę podłoga nie jest oświetlona ponieważ noga lampy robi cień. żeby uniknąć, zwiększ wielkość światła albo wyklucz nogę spod shadow casting (chociaż to może mieć potem inne nieporządane efekty)

 

z światłem na stole nie wiem czemu

Napisano

No, zacząłem eksperymentować z fog i transculent, trochę zmieniłem materiał, żeby nie wyglądał brzydko, no i wielkie dzięki za pomoc, naprawdę bardzo się przydała... Pewnie będę jeszcze miał jakieś wonty, więc proszę narazie nie zamykać tematu.

Napisano

No i oczywiście coś się popsuło. Zmieniłem tylko bump stołu, nieco materiały klosza lamp i kanapy, tekstura podłogi, nic poza tym. Ustawienia takie same. Ale jak teraz renderuję, to znowu jest ciemno, tego już nie rozumiem. Nie wiem co robić. A przy okazji: nie wiem czemu, jak ustawię juz wszystko w ustawieniach Vraya, zamknę ustawienia, wyrenderuję i spowrotem otworzę ustawienia, to resetują mi się one. Też nie wiem czemu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności